Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Eihän tää oo tottakaan!  (Luettu 1101 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Eihän tää oo tottakaan!
« Vastaus #15 : 26.01.07 - klo:17:41 »

Laita pähkinää niihin pariin muuhunkin paikkaan. Se on nyt ominu ittelleen sen ainoan pähkinäpaikan... (vaikka on sillä jotain muutakin vikaa vikaa vikaa...). Puolustaa sitä. Josko urpiaiset eivät sitten yrittäis sille ainoalle pähkinäpaikalle, jos niitä paikkoja oiski kolme. Pysyisivät vähä erossa toisistaan ehkä paremmin...

Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 26.01.07 - klo:17:54 »

No jahan on  :-O. Täytyypä oikein ryhtyä tarkkailemaan omia tinttaraisia. Kun minulla on ollut noita suloisia urpiaisiakin ruokinnalla.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 26.01.07 - klo:19:38 »

No johan on tiukka tipu...päässyt veren makuunko....
Juuri kuulin veljeltäni ruotsista,että siellä on varpunen tehnyt tutun parvekkeelle pesän ja siellä on poikaset...että sellaista....joku mattokasa ollut lattialla ja sen sisällä pesä on..onneksi on lasitettu parveke...miten lie poikasten jatkoelämä.. [?]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

sinitiainen1

• Vieras
« Vastaus #18 : 26.01.07 - klo:19:42 »

Aika hurja kuva oon muuten nähnyt vastaavan laisen tilanteen yhessä televisio ohjelmassa, sinnä talitiainen nappas hippiäisen rengastajien verkosta ja rupes syömään sitä.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 26.01.07 - klo:19:47 »

No johan on tiukka tipu...päässyt veren makuunko....
Juuri kuulin veljeltäni ruotsista,että siellä on varpunen tehnyt tutun parvekkeelle pesän ja siellä on poikaset...että sellaista....joku mattokasa ollut lattialla ja sen sisällä pesä on..onneksi on lasitettu parveke...miten lie poikasten jatkoelämä.. [?]

Ruokaa pikkuisille [:-)] Olis kiva jos olisikin parveke jonne tulisi joku pesimään. PAiskaisin heti tassua psijän kanssa ja sanoisin että - käyhän taloksi [:-)]
Kirjattu

punatulkku

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Minä itse!
    • Aapeli-ankan blogi
« Vastaus #20 : 26.01.07 - klo:22:07 »

Miten ihmeessä tintti voi käyttäytyä noin?  :-O :-O :-O
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #21 : 26.01.07 - klo:22:23 »

Olen pitänyt talitiaista pikkuisena lintuna , mutta tuossa kuvassa hyvin näkyy että onkin
reilusti isompi kuin urpiainen.
  En ole itse huomannut mitään vastaavaa meillä vaikka on lauma urpiaisia ja tinttejä myökin.
Ruokintoja meillä on useita. Mutta ainakin tässä ikkunan edessä ovat olleet ihan sopuisan näköisesti vieri vieressä.

Viime talvena oli kyllä automme alla urpiaisen sulkia ja hieman untuviakin.
Ajattelin että haukka napannut. Mutta nyt tuli mieleen että haukka taitaa lentää samantien pois niin pienen saaliin kanssa. Jos olikin tintti pöllyttänyt urpiaisressua.

Surullista , toivon etten itse moista joudu näkemään.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 26.01.07 - klo:22:52 »

Kyllä Marle minäkin lintuperheen parvekkeelle mieluusti ottaisn,mutten ihan näin tammikuun pakkasilla..Onkohan se tavanomaista,että näin aikaisin pesintäpuuhissa ollaan... [?]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #23 : 26.01.07 - klo:23:04 »

Muru, epäilen, että sun pihalla on ollut asialla kissa...  [:-(] Mut eihän talitinttikään oo poissa laskuista, näköjään. Ihme juttu tää talitinttijuttu. Mulla on talitinttejä ja urpiaisia nyt just paljon eikä - onneksi - ole vastaavaa esiintynyt.

Keneltäköhän asiantuntijalta tästä voisi kysyä...?
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 26.01.07 - klo:23:17 »

Luulisi Bird Lifen porukan tietävän..olen joskus jostain sähköpostia heille laittanut ja olen nopeasti saanut kysymääni todella asiantuntevan vastauksen...että jos kiinnosta kysyä niin suosittelen..
Kirjattu
Arvo Ylppö

Pejumi

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 27.01.07 - klo:05:06 »

Terve

Jestas. Onko tämä nyt sitä evoluutiota. Pieniä pöllömäisiä petoja on, mutta ihan pieniä haukkoja ei taida olla. Jospa sellaiselle on nyt hyvä uusi elinympäristö ruokintapaikoilla, ja olemme todistamassa uuden kehittyvän lajin - TALIHAUKAN - ensimmäisiä askeleita maan pinnalla. Heh!
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #26 : 27.01.07 - klo:16:42 »

Hurjaa meininkiä. Jollain tavalla täytyy olla sairas tuon tintin, kamala!
Meillon pihassa urppuja ,myös talitiaisten seassa, syövät jopa samalta laudalta, muttei tuommosta mieninkiä ole näkynyt, eikä toivottavasti ala näkymäänkään.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pejumi

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 27.01.07 - klo:17:44 »

Eipä tuo talihaukka ainakaan kuvien perusteella kovin huonossa kunnossa ole.
Kirjattu

Jarru

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 27.01.07 - klo:21:23 »

Kyllä on hurjaa touhua tinteillä! :-O Ja kysessä taitaa olla laajempikin ilmiö. Tänään joku kirjoitti Suupohjan lintutieteellisen yhdistyksen s-postiverkkoon todistaneensa vastaavaa tapausta. Uhrina oli juuri urpiaispolo, joka joutui talitintin hyökkäyksen kohteeksi. Ja kuulemma myös talitiainen/kirjosieppotapauksiakin tunnetaan. Joku toinen arveli talitintteille maistuvan muiden pikkulintujen aivot, joka siis selittää sen, miksi hyökkäys kohdistuu päähän ja silmien alueelle. Eipä voi kuin ihmetellä asiaa. [:21]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #29 : 27.01.07 - klo:21:32 »

No viime keväänä talitintti ahisteli meidän pöntöllä kirjosieppoa. Vai oliko se toisin päin. Talitintillä oli pesä pöntössä ja kirjosieppo tuli etelästä pesintäpuuhiin. Häätämällä se ajoi tintin pois siitä pöntöstä ja teki sitten valmiiseen pesään pojat...Tintti nöyrtyi ja lähti pois.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sivu luotiin 0.264 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.