Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tuli tarinalle surullinen loppu :( (urpiainen)  (Luettu 179 kertaa)

Sus

• Vieras
Tuli tarinalle surullinen loppu :( (urpiainen)
« : 27.01.07 - klo:15:59 »

Tuli ikävä loppu sekä urpiaiselle, että mun pihabongaukselle. (En mä nukkumaan mennyt, kun tajusin, että klo 15 pitää alottaa pihabonguu, kun linnut tulee syömään).

Se urpiainen oli selvästi kipeä.

Mutta ETTE ARVAA MITÄ KÄVI!!!

Mä tutkailin ikkunasta bongausmielessä lintuja ja kurkkasin ikkunan sivusta varovasti. Ilkka sanoi, että "Hei, kaikki linnut lensi karkuun! Pelästyks ne sinua?"

Eivät pelästyneet minua. Heti perään silmieni editse vilahti joku harmaaselkäinen lintu, sanoisin kooltaan jotain tilhen kokoluokkaa, SUUSSAAN POIKITTAIN PIKKUINEN LINTU! Olen 99% varma, että se vei minun pikkusen kipeän urpiaisen!!! Oli varmasti kytännyt sitä jo aikansa ja huomannut, että lintu on kipeä. Se oli niin vaisu, eikä lähtenyt karkuun edes, kun vietiin ruokaa ruokinnalle. Hyppäs vaan sireenin oksalle parin metrin päähän, kun muut lennähti karkuun.

[:´(] [:´(] [:´(]

Mutta MIKÄ lintu sen vei? Mikä ihme lintu? Mulla oli aikaa tarkkailla n. 3 sekuntia, kun se vilahti ohi. Selkä oli harmaa, siivenkärjet olivat mielestäni terävät, mikäli nyt ehdin oikein havaita. Koko sellaista tilhen, mustarastaan tms. kokoluokkaa, eli ei sen isompi. Mikä lintu se oli???? Siitä tulisi pihabongaukseen pinnakin - tosin erittäin ikävä sellainen.  [:´(]

Ei tulleet linnutkaan enää takaisin ruokapaikalle sen jälkeen.

?????????
« Viimeksi muokattu: 27.01.07 - klo:16:07 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tuli tarinalle surullinen loppu :( (urpiainen)
« Vastaus #1 : 27.01.07 - klo:16:01 »

No voi... [:-(]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 27.01.07 - klo:16:21 »

Toi näköhavainto on sikäli hatara, että klo oli jo n. 15.45 eli alkoi hämärtyä. Väri voi siis olla muukin kuin harmaa, mutta tumma se EI ollut. Siipien kärkien terävyyskin... Mä näin linnun TAKAAPÄIN suunnilleen omien silmien tasolla. Joten en nähnyt siipiä esim. sivusta.

Mutta olen kyllä aivan äimänä ja ihmeissäni, samalla kun oon järkyttynyt. Osaisko kukaan ehdottaa mitään mahdollista lintua? Arvoitukseksihan se kuitenkin jää, eikä mitään pihabongausta siitä voi ilmoittaa, mutta mietityttää kauheesti.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #3 : 27.01.07 - klo:16:32 »

Jos se oli varpushaukka, niitähän pyöriskelee silloin tällöin ruokintojen läheisyydessä helpon paistin toivossa.

Voi voi urpiaista, mutta jos oli kipiä, niin olihan tuo melko armelias loppu, ei tarvinnu kitua.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 27.01.07 - klo:16:37 »

No..voivoi näitä surullisia tapauksia sattuu päivittäin.Vaikka se onkin luonnonlaki,ei sitä haluaisi millään olla näkemässä.Meillä ainakin varpushaukka verottaa lintuja ruokinnalla.Ei ole montaakaan päivää kun sellainen ilmestyi lähituntumaan ja linnut kaikki kaikkosivat pois...Muuta en keksi kuin tämän varpushaukan...varpuspöllö taitaa olla pienempi...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #5 : 27.01.07 - klo:16:39 »

Kun se varpushaukka vaikuttaa (kirjan mukaan) niin paljon ISOMMALTA kuin mun näköhavainto. Mut olen just näissä kokoarvioissa erehtynyt ennenkin... Ehkä se oli varpushaukka sitten, se kai on pienimmästä päästä haukkoja?

Kyl täällä joku haukka joskus ON käynyt kyttäämässä, kun muistan viime talvena, kun mun käpytikka ruokinnalla jähmettyi patsaaksi ja oli patsaana MONTA MINUUTTIA. Joku haukka oli vaanimassa jossakin.
Kirjattu

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #6 : 27.01.07 - klo:16:45 »

Entäpä lepinkäinen?
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 27.01.07 - klo:16:58 »

Juu kuulkaapas. Olen nyt miettinyt ja kirjasta katellut jne. niin varpushaukka on ehdottomasti liian iso. Siipienväli kirjassa 55-70 cm. Ei sinnepäinkään. Ei missään nimessä noin iso, kun mulle tuli nähdessä ekana mieleen TILHI. Siis koon ja värin puolesta. (Mutta oli siis hämärää). Minä kun en tunne haukkoja enkä pöllöjä enkä muita kuin nää tavallisimmat lintuset.

Koon puolesta sekä varpuspöllö, että lepinkäinen täsmäävät. Ne täsmäävät JUST. Päätä en linnusta nähnyt, vain selän ja siivet takaapäin ja pyrstöä en kerennyt "tutkimaan". Ja että sillä oli saaliina pikkulintu poikittain kynsissä tai suussa (kummassakohan... kynsissä varmaan).

Kiitos ehdotuksista.

Ja luulenpa, kuten kati sanoi, että armeliaampaa tämä oli urpiaiselle, kuin hidas ja tuskallinen nääntyminen. Niin se vaan on, vaikka niin surullista onkin.

Vieläkin kyl... [:´(]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #8 : 27.01.07 - klo:18:03 »

Ilmoitusluontoisena vaan, että samaa keskustelua käydään lintupuolella otsikolla "mikä lintu vei urpiaisen".

Alan kyllä taipua nyt siihen varpuspöllöön.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.313 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.