[:-(]Voi surku. Nyt olen 99%:n varma siitä että jokin mättää ruokinnallani. Tänään - lähtiessäni töihin näin oletettavasti (viher)/varpusen kököttävän oksalla. Se tärisi ja oli pörhöllään vaikka ei ollut edes kunolla pakkasta eikä osannut lentää heti pakoon. Ja kun se lensi - se meni lumeen istumaan ja oli siinä pitkän aikaa. Se oli sairas lintu..sen näin vaikka en asiantuntija olekkaan. Linnun rinta oli harmaan/vaalean ruskea eikä keltainen, mutta pyrstösulissa oli sitä keltaista ja tummaa..myös päälaki oli harmaanvaaleanruskea, ei musta tai tumma.
Palasin kotiin, hain pienen lapion ja ryhdyin siivoamaan ruokinta-automaattien alustoja ruoan tähteistä ja korjasin pois mustiksille asettamani muoviämpärin kannen - johon olen tavallisesti laitanut murskattua pähkinää ja muuta herkkua. Olin jo edellisenä iltana käynyt siivoamassa - mutta aina sinne maahan jotain jää - vaikka olen aina käyttänyt kuorittua kauraa ja kuorittua auringonkukkaa -välttääkseni juuri sen roskaantumisen. Ja jäi vieläkin
Ja nyt iski paniikki. Huomenna lauantaina on pakko siirtää ruokinta-automaatit toisaalle, sitä kaupngin asettamaa vaneripömpeliä en vain voi siirtää.
Pulut kans joutuivat paniikkiin kun näkivät mitä tein.Samantien melkoinen pulumäärä lehahti tähän pömpeliin, oikein taistelivat siitä kuka saa ruokaa. Olivat ylhäällä männyssä tarkkailemassa tilannetta. Kyllä näillä ajatus pelaa - linnuilla siis.
Olin jo melkein valmis soittamaan töihin ja ilmoittamaan poissalosta, mutta sitä tuskin olisi kovin suopeasti katsottu - palkattomaksi olisi mennyt ja työtoverit jätetty pulaan. Töissä mietin -voikohan näille lintusille -sairaille siis - murskata V-Pen megaa ja antaa lääkkeeksi - ei voi -