Tänään kuollut lintu sitten vihdoin ja viimein matkasi Ouluun. Saa nähdä sitten mihin se ressu kuoli.
Enää en ole nähnyt kuolleita lintuja, mutta poikkeuksellisen pullukoita - ei pörhöllään olevia siis. Ostin Kekkilän puutarhakalkkia - se 7,5kg ja eihän se riittänyt mihinkään. Sen ripottelin ruokintapömpelin ympärille ja muualle missä olen lintuja ruokkinut. Ja eikös ne juupelit tulleet siihen maahan ja nokkineet sitä kalkkia, muutama lintunen..joku laihanhuiskea ja muutama pönäkkä ja pullea. Yksi merkillisen näköinen lintukin oli - taisi olla lintujen aatelia -
ainakin sellainen kyömynokkainen oli - ensin katselin, että onko siinä papukaijan ja varpusen risteytys tai punatulkun ja varpusen risteytys , mutta ei varmaankaan. Ruskean harmaa se oli, ylänokka jotenkin paksumpi kuin normaalisti - no näitähän varmaan löytyy luonnosta..näitä poikkeamia . Minulle tämä vain on niin uutta ja yllätyksellistä, kun olen tavallisesti nähnyt vain näitä perinteisiä tiaisia.
300-400 yksilöä - hirvittävä määrä, sellainen määrä jos tänne ilmaantuisi se herättäisi jo yleistä huomiota
ja tuhansia euroja menisikin heidän ruokkimiseensa
Ja rottiksia -
niitäkin taas on -oikein rottapolku meni oravanruokintapömpeliin - joka nyt on siis entinen. Rottahan se on jyrsinyt reunat siitäkin pois ettei lasi enää pysynyt paikoillaan. Ei siis orava - kuten aiemmin oletin.
Varhain aamusella näkyi kulkukissa - tämänkin vakioreitti ilmeisesti kulkee tämän ruokintapaikan ohi. Ja jäljistä päätellen monen muunkin eläimen , varsin vilkas paikka siis.