Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kotitekoinen Kodin Putkimies?  (Luettu 431 kertaa)

Sus

• Vieras
Kotitekoinen Kodin Putkimies?
« : 30.01.07 - klo:14:58 »

Oliks se kotitekoinen Kodin Putkimies yhdistelmä sooda+etikka?

On meinaan viemäri TAAS aika pahasti tukkeessa. Tiskipöydän putket meinaan. Muistaakseni se yhdistelmä oli tuo... ainakin iloisesti sihisi ja kihisi kun pistin viemäriin... :-))

Mut eihän siihen kai suolaa tarttennu...? Tietyst perään vois heittää jotain pesupulveriakin...
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Kotitekoinen Kodin Putkimies?
« Vastaus #1 : 30.01.07 - klo:15:06 »

Etikka+leivinjauhe mainitaan jossain.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 30.01.07 - klo:15:11 »

Etikka+leivinjauhe mainitaan jossain.

Joo, hyvä tietää. Kiitos! Leivinjauheessa lienee jotain soodan tapaistakin seassa... tai emmä varma oo, jotain samaa niissä kuitennii on.  [:-)]
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #3 : 30.01.07 - klo:16:37 »

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 30.01.07 - klo:16:46 »

Tälläsen linkin löysin

http://www.elisanet.fi/puutteenpera/etikka.html

Kiitos emo!

Sieltähän löytyikin tämä kohta:

"Tukkeutuneeseen viemäriin kaadetaan kourallinen leivinjauhetta tai soodaa ja lisätään reilu dl etikkaa. Huuhdellaan kuumalla vedellä."
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #5 : 30.01.07 - klo:17:58 »

varmaan kannattaisi etikka-soodaseoksen antaa muhia ennen huuhtelua.
Seuraava konsti on ottaa putkea irti, pesuvatia alle ja poistaa "kuonat". Meillä on sellainen sääntö että röörien aukaisu kuuluu mulle, kun kuulemma ne tukinkin  [?]. Ei kun kumihanskat händyyn ja toimeen. Melkosta mömmeröö sieltä sitten löytyykin. yäk.  [:-I]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 30.01.07 - klo:18:03 »

Laitetaan yksi linkki lisää jossa muutakin hyödyllistä:

http://www.greenpeace.org/finland/fi/toimi/Vihreat_vinkit/kylpyhuoneessa

[:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 30.01.07 - klo:18:27 »

Seuraava konsti on ottaa putkea irti, pesuvatia alle ja poistaa "kuonat". Meillä on sellainen sääntö että röörien aukaisu kuuluu mulle, kun kuulemma ne tukinkin  [?]. Ei kun kumihanskat händyyn ja toimeen. Melkosta mömmeröö sieltä sitten löytyykin. yäk.  [:-I]

Juu annoin muhia. Ja putkia on tullut availtua. Kivaa puuhaa...  [:-DD] Paitsi nyt en oo vielä putkenavaamiseen ryhtynyt. Mulla on sellainen viemäriongelma, että keittiöstä menee ERITTÄIN loivalla laskolla viemäriputki, joka on jotain 30 m pitkä, tuonne harmaavesikaivoon. Vähän väliä pitää kutsuu se "sonta-auto" (vai mikä se on  :-)) ) avaamaan se koko matkalta. Sinne kertyy vaikka yritän olla kuinka varovainen... Ei oikein tiedä missä se tukos on. Viemärissä on yks aika jyrkkä mutka, tukos voi olla siinä kolme metriä lavuaarista...

Mut kyl se aina auki saadaan, on vaa aika kallista lystiä.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #8 : 09.02.07 - klo:23:24 »

Se haju... yööök! Mä olen aika kovahermoinen ihminen, mutta tuohon en varmaan pystyisi. Ja sen asuntovaunun kasettivessan tyhjennän meillä minä. Mutta viemäri ja hajulukko....eiiiiii  [:4]
Nuo tytärpuolet laittavat aika huoletta ruokaa viemäriin... olenkin sanonut, että jos KERRAN joutuisivat tyhjäämään sen mömmön tai edes haistelemaan, niin oppisivat hiukan miettimään, kuuluuko ruoantähteet viemäriin vai roskiin!  [:-/]

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #9 : 09.02.07 - klo:23:31 »

jos vaikka bensiiniä ja tulitikku ja ...  [:67] [:67] [:67] varmasti viemäri aukeaisi jos tulitikku olisi palava osuessaan bensiiniin, mutta EI saa kokeilla, voisi aueta jotain muutakin kuin viemärit  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #10 : 09.02.07 - klo:23:33 »

Lipeällä lähtee kaikki eloperäinen, mutta se onkin sitten aika tuju myrkky. Miten tuo leivinjauhe-etikka -juttu toimii? Olis kiva tietää...
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #11 : 09.02.07 - klo:23:34 »

Meille ostetaan Johnsonin Kodin Putkimiestä pullossa!  [:-I]

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #12 : 09.02.07 - klo:23:57 »

Kaupan Putkimiehessä on lipeää, mutta aika pieninä pitoisuuksina. Jos pistää lipeärakeita viemäriin muutaman ja huuhtelee sitten, tulee suhteessa vähemmän myrkkyjä koska mömmö on tehokkaampaa... näin minulle väitti yksi tuttu kemisti.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.057 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.