Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina  (Luettu 13058 kertaa)

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
Vs: Nyt mä repeen!
« Vastaus #195 : 05.02.07 - klo:18:12 »

Kuinkahan on päivä sujunut Reinolla,Arvolla ja Pikku-piulla?Kuulumisia odotellaan täälläkin päin.Onko verhot säilyneet ikkunoissa ja onko maljakot pysyneet paikoillaan?Ja onko kaikki kolme kissaa normaalin näköisiä,siis hännät ja korvat tallella?Ja kaikki paikat muutenkin ihan Ok?
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #196 : 05.02.07 - klo:18:16 »

Tulinpa juuri kotiin. Arvo oli tietysti vastassa ovella, sitten seuraavaksi Reino kylppärissä ja Piu olkkarissa. Kaikilla näyttää ainakin tärkeimmät jäsenet olevan tallella. Arvo lähestyi Reinoa, kävi nuuhkimassa, sitten hylkäsi.
Sitten hän meni Reinon hiekkalaatikolle, kaivoi hiekkaan kolon ja jätti siihen. Sitten suunnattiin omalle laatikolle, jossa annettiin oikein näyttävä ja kuuluva näytös siitä, kuinka hiekkalaatikolla tulee käyttäytyä! [:-DD]

Reino halusi nuuhkia minua. Edelleen on aran tuntuinen, mutta ei täällä ole mitään jälkiä minkäänlaisesta tappelusta tai muusta tuhosta.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #197 : 05.02.07 - klo:18:20 »

Arvasinkin että kaikki on kunnossa, mistäkö ....  [:-I]

Jos kaikki ei olisi ollut kunnossa niin varmasti tämä ketju olisi saanut päivän ensimmäisen kurkistuksen sitten kun kaikki verhon suikaleet olisi kerätty roikkumasta  [:-I]

[:10] [:10] [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #198 : 05.02.07 - klo:21:30 »

Täällä edelleen aikaslailla rauhallista. Onko tyyntä myrskyn edellä?
Reino on tullut kylppäristä ja seilaa ympäri taloa. Pikku-Piu ei ole kovinkaan kiinnostunut, Arvo sen sijaan enemmän.

Tänä iltana vaan on niin hullusti, että jutunkertoja itse on väsynyt. Tuo päivätyö ei oikein sovi luonnolle -
hei hetkinen nyt

tuoltahan kuuluu aivan selvää leikkimisen ääntä - ja tosiaan - siis Reino siellä leikkii jollakin lelulla - nyt lähtee taas kiertämään olohuonetta, Arvo on iskenyt itsensä tarkkailuasemaan - ei mitään - Reino ei anna sen häiritä - käy kiertämässä minua ja haistelee käsiäni - mitähän mahtaa niistä saada selville .-  nyt taas makkarikierros - ja Arvo perään - Piu on tainnut antaa periksi - Reino on siis selvästi iltaihmisiä - hänen ulkonäkönsä on .. öhm öhm.... ettenkö sanoisi - siis hiukan hassunkurinen
Reino on isokokoinen - turkki on varmastikin aika pitkäkarvaista laatua, mutta nyt on jouduttu leikkaamaan mahanalusta puhtaaksi, selkä ei tällä hetkellä kovin kiiltävä, kantapäistä roikkuu omituiset pitkät karvatupsut... ikäänkuin lumikengillä hiihtelisi
Makkarissa on ainakin Reino ja Arvo, ei ääntäkään kuulu - Reino otti tuossa äsken jo melkoisen pitkiä juoksuaskelia ja näytti myöskin samalla aikamoisen kokonsa. Ei ole mikään pienenpieni kissamirrin poikanen, vaan taitaa olla aikamoinen painonnostaja - näyttää noi hartiat melkoisen leveiltä

nyt kuuluu jostakin matalaa murinaa - siis nyt taas seurustellaan - käynpä katsomassa - Reinon mustavalkoinen naama paistaa makkarista, Arvo olkkarin ovella, Reino väistää sujuvasti , Pikku-Piu perässä -hänkö sen murinan sai aikaan????

Periksi ei anneta -meininki tuntuu jatkuvan....
Katsellaan, viimeistään huomenna jatkuu kertomus
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #199 : 05.02.07 - klo:21:42 »

[:10] [:10] [:10] jos Pikku-Piu on jo "kyllästynyt" tai tottunut ja arvannut että Reino muutti meille ja Arvo vielä ihmettelee  :-O
Ja Reino katselee uutta kotiaan ja alkaa tottua ajatukseen että täällähän minä asun.

Kaapolle terveisiä  [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #200 : 05.02.07 - klo:21:46 »

Joku joskus epäili näin:

"Osaako kukaa sano, tai tietääks kukaa, minkä verra uuden löytötalosta adoptoidun kotieläimen sopeutumista vaikeuttaa esmes se, et huushollis on jonku vuosikausia eläneen koiran, tai kissan hajuja, tai jälkiä.
Joteki mul on sellanen käsitys, et sillon, jos hajuja tai jälkiä on, nin uutta lemmikiä ne vois häiritä ja vaikeuttaa, tai pitkittää sopeutumista."   

Sopeutuminen uusiin oloihin on varmasti aika monesta asiasta kiinni. 
Niinhän se  pelaa ihmisilläkin, tiedänpä varsin hyvin juuri itse uuteen työyhteisöön muuttaneena. Kyllä aluksi kyräilimme toisiamme, meni noin kaksi vuotta ennen kuin voi sanoa että olemme jotenkin sopeutuneet ja toisemme hyväksyneet.

Kuinka se voisi eläimellä olla sen helpompaa. Eläin ei voi samalla tavalla ymmärtää kuin ihminen että mistä on kysymys. Niitä toisten hajuja ja reviirimerkintöjä ihminenkin tulkitsee ja omaa reviiriään ja tapojaan puolustelee. Ihmisen käyttäytyminen ei ole niin suorasukaista kuin eläimen, taikka mistäs me tiedämme...
Olen omassa työyhteisössäni törmännyt aikamoisiin vaikeuksiin. Siis siihen, että kuinka joku toinen on tulkinnut käyttäytymiseni - ja tullut väärinymmärretyksi.
Ei uuteen ympäristöön ja uusiin lajitovereihin sopeutuminen voi olla mutkatonta.

Eläimet hakevat sen paikkansa kuten me íhmisetkin - hiljalleen.
Jään odottelemaan mielenkiinnolla kuinka Reino sopeutuu tähän ympäristöön. Hänellähän on todella paljon uusia kokemuksia, niin asunto kuin ihmisetkin ja vielä sitten kaksi lajitoveria. Ei ole helppoa, mutta koetan tehdä kaikkeni, että tämä onnistuisi! [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #201 : 05.02.07 - klo:21:53 »

[:10] Hyvin [:10] onnistuu [:10] varmasti [:10]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #202 : 05.02.07 - klo:21:58 »

Kiitos, Jarmo!
Samaa toivon minäkin. Enhän toivo kuin hyvää Reinolle ja meidän pojille! [:-)]
Reino on avioerolapsi ja jäi vaille kotia ! Mutta hänelle järjestettiin uusi koti ja näin on hyvä.
« Viimeksi muokattu: 10.02.07 - klo:11:00 kirjoittanut Rouva Hömötiainen »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #203 : 05.02.07 - klo:22:04 »

[:10] jos oikein isoja tappeluja olisi tullut niin varmasti viispiikkiset olisivat olleet käytössä jo... jotain pientä saattaa tulla jos väärään aikaan yritetään samalle ruokakupille tai nukkuvasta kaverista leikki kaveria[:10] odotettua parempi alku  [:10]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #204 : 05.02.07 - klo:22:34 »

Hyvää yönseutua Homiksen kissakotiin http://www.youtube.com/watch?v=TF7IEwT_RlQ&NR  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #205 : 06.02.07 - klo:03:18 »

Kiitos tilannetiedotuksesta Hömikselle ja onpa mukava asia,että ensimmäinen päivä on sujunut kolmen kissan kesken [:10] [:10] [:10] hyvin.Hitaasti hyvää tulee,on joku sanonut ja se taitaa pitää paikkansa Reinon,Arvon ja Pikku-Piun kohdallakin  [:5]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #206 : 06.02.07 - klo:09:15 »

Mukavaa, Reino on jo ottanut uuden kodin omakseen, koska leikki sujuu. Omat kisut vielä vähän varauksella suhtautuvat uuteen tulokkaaseen, mutta kyllä se siitä.....
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #207 : 06.02.07 - klo:11:41 »

On se hirveän yksilökohtaista tuo sopeutuminen. Äidin kissa tulee suhthyvin toimeen kaikkien kissojen kanssa, äidillä on nytkin sijoituksessa yksi Venäjältä tuotu kissa joka on karanteenissa täällä ennen Norjaan lähtöä. Luipero enimmäkseen on ollut se joka murisee ja sähisee, äidin kissa vaan katsoo kohteliaasti päältä. Ja tämän uuden kissan kanssa se on kuulemma ylintä kaveria, syövät samasta kupista ja nukkuvat melkein vierekkäin... Oppisikohan se Luipero joskus kissaystävälliseksi?
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #208 : 06.02.07 - klo:17:00 »

Terveisiä Luiperollekin  [:10]

Kohta varmaan uutta juttua [:10] [:10] [:10]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #209 : 06.02.07 - klo:17:32 »

Devon rex Roope lähettää terkkuja Reino Armakselle et kumpp.  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sivu luotiin 0.099 sekunnissa. 16 kyselyä tietokannasta.