Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina  (Luettu 13053 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Nyt mä repeen!
« Vastaus #375 : 25.02.07 - klo:11:37 »

Tässä Reino väijyy.... lieneekö uhrina ollut Pikku-Piu.
Tästä kuvasta näkyy selvästi tuo Reinon häntä - toivoa vaan täytyy, että saadaan se ennalleen eli samaan kokoon kuin Arvollakin.

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #376 : 25.02.07 - klo:11:47 »

Eihän Reinon häntä ihan huippuluokkaa ole, mutta ihan hyvä apljon kehnompikin voisi tilanne varmasti olla joten mukavalta näyttää  [:10] [:10] [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #377 : 25.02.07 - klo:12:08 »

Kyllä siitä vielä komea häntä tulee. [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #378 : 25.02.07 - klo:13:01 »

Kiva väijymiskuva Reinosta! [:-)]
Reinolle karvankasvu peukkuja!   [:72]

Niin ja tuossa ed. viestissäni mainittu arvuuttelu varmaankin olisi tällaisessakin ketjussa ihan hauska. Kuinkahan moni olisi todellisuudessa sotkenut kissojen nimet. [NUT] :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #379 : 25.02.07 - klo:13:34 »

Hyvä kuva Reinosta väijytystilanteessa  :-))  [:10]  :-)) Rauhallista oloa taitaa alkaa pikkuhiljaa olemaan Hömiksen luona kolmen kissan kesken  [:-I]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #380 : 25.02.07 - klo:15:16 »

Kissojen nimet menevät sekaisin täälläkin. Reino on milloin Reino, Reijo tai Risto...
 [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #381 : 27.02.07 - klo:20:04 »

Mitähän kivaa alkuviikolla on tapahtunut  [:10] [:10] [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #382 : 27.02.07 - klo:21:04 »

Kiitos kysymästä, eipä täällä mitään kivaa ole tapahtunut.
Sitä en tiedä, mitä päivisin tapahtuu - valitettavasti joudun olemaan töissä. Eivät tuota "mummilomaa" liikaa antaneet.

Kun tulen kotiin, ollaan  ovella vastassa kahdessa kerroksessa: alimmaisena Arvo ja hänen päällänsä Reino. Reino oli tänään päättänyt yrittää selvästi karkuun lähtöä, mutta sain sen onneksi estettyä kauppakassin avulla. Reino on selvästi pelännyt kasseja, koreja ja kaikkea, mitä kädessäni kannan. Mitä hänelle niistä mieleen tulee? Vaikea arvaillakaan.
Kun vaan näkee kädessä olevan jotakin, vaikka hesarin, niin hän selvästi pelkää, menee matalaksi ja rupeaa pyörimään ympyrää. Mitä hänelle tuollaisesta tilanteesta tulee mieleen, mitä on tapahtunut... sitä en varmasti koskaan saa tietää.

Koetan hänelle aina esitellä kulloistakin esinettä, laukkua, koria, hesaria, silityslautaa - kyllä hän sitten tuleekin haistelemaan ja rauhottuu.

Viime aikoina on Reino päättänyt ottaa otteen tästä perheestä: hän pelottelee Arvoa ja Pikku-Piuta, jopa ahdistelee eteisen vaatekaappiin ja sitten tarjoaa viisipiikkistä toiselle tervehdykseksi!
Tänään minulla meni hermot - valitettavasti - olin väsynyt työpäivän jälkeen ja kerroin Reinolle aika kovalla äänellä, että tuollainen käyttäytyminen ei kuulu meidän perheen tapoihin. Nyt hävettää.

En ole mikään kissapsykologi, mutta luulisin jotain heidän sielunelämästään ymmärtäväni. Ja siis minun pitäisi koettaa olla puuttumatta heidän keskinäiseen välien selvittelyynsä. Sehän tässä nyt on meneillään.

No, koetan kaikille tasapuolisesti kauniista ja lämpimällä äänellä jutella, silitellä, rapsutella, harjailla, syliin ottaa
että jokaisella tasapuolisesti rakkautta ja huomiota annetaan, mutta joskus en jaksa olla puuttumatta tuohon tassujen kohotteluun ja matalaan murinaan!

Minä nyt vaan ristin käteni ja suuntaan yhden ainoan toiveen tuonne jonnekin kissojen psykotaivaaseen:
"anna meille rauhaa ja rakkautta!"

Jospa se tästä....
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #383 : 27.02.07 - klo:21:06 »

[:5] peukkuja kolmikolle ja huollolle  [:5]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #384 : 28.02.07 - klo:06:35 »

Kiitos Hömis näistä uusista kuulumisista kolmen kissan            sopeutumisesta keskinäiseen elämiseen keskenään  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #385 : 28.02.07 - klo:21:54 »

Pidänpähän tätä vielä hiukka aikaa esillä.
Kissapsykologiallani olen nyt yrittänyt sinnitellä niin, että Reino saa huomiota enemmän kuin toiset. Onhan hän tullut toisten joukkoon ja aiemmin tottunut olemaan vain ainoa kissa.
Meidän kissat ovat aina tottuneet toisiin.

Pikku-Piu näyttää saaneen tassusta naamaansa, on pieni rupi otsassa. En lähde lääkitsemäänkään.

Tuntuu siltä, että näillä kaikilla on niin suuri ja hyvin ravittu ego, että eivät pienestä hätkähdä. Väliin Reino höykkyyttää Piuta, Arvo ei enää välitä mokomasta lainkaan ja Reinokin istuu jo pöydän päällä kuin kunkku ikään. Ihan niin kuin tässä oltais aina asuttu yhdessä saman katon alla.

Pientä kinaa ja paikan hakemista on meneillään, kohta neljä viikkoa oltu yhdessä.
Tänään tuli Reinon kanssa erimielisyyttä virkkauslankani käytöstä, Reino halusi ehdottomasti purra lankani poikki ja minä olin eri mieltä. Siitä hiukan keskustelimme. Reino antoi lopuksi periksi!  [:-)]

Reino pitää harjaamisesta, kehrää onnellisena. Mutta tämä kuiva talvi-ilma tekee hänen turkkinsa kovin sähköiseksi, se ei välttämättä ole kovin mukavan tuntuista.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #386 : 28.02.07 - klo:21:57 »

Eikö Reino saanut yhtään virkkauslankaa  [:-I] Edes pientä palaa
Taitaa olla aika normaalia pikku naarmut kissoilla kuitenkin, toivottavasti ei mitään isoa taistelua tule  [:10] [:10] [:10]

ps... ei tämä kadoksiin mene "joku" nostaa varmasti aina välillä esille
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #387 : 28.02.07 - klo:21:57 »

Eiköhän tuo aikaa myöten tasaannu. Kyllä meillä meni kuukausi, kun uusi pentu tuli taloon. Loppujen lopuksi siitä pennusta tuli Kirsikan paras leikkikaveri.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #388 : 28.02.07 - klo:22:05 »

Näillä kokemuksilla tuntuu siltä, että aivan pienen pennun sopeutuminen on helpompaa. Oikeastaan aika luonnollistakin.
Pennulla ei ole taustalla ja muistissa mitään ikäviä tapahtumia (toivottavasti), mutta isommalla eläimellä on jo elämisen historiaa ja tapahtumien taustaa ja muistoja mukanaan.
Sopeutuminen on vaikeampaa kun muistoissa on joitakin ikäviä asioita, pelkoja, totuttuja tapoja, jotka nyt vaihtuvat, uusi ympäristö, ehkä jo moneskin

Ei ole aivan yksinkertaisen helppoa ottaa tuollaista uutta perheenjäsentä ja totuttaa uusille tavoille ja uusiin kavereihin. No, ottaessaanhan tuon jo tietää, se vaatii jonkinverran paneutumista. Tosin myös pennun kanssa, Arvo tuli meille pentuna ja kyllä siihenkin piti täydellä tarmolla paneutua.

Hyvin on pärjätty! Kunhan vaan rakkautta riittää!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #389 : 28.02.07 - klo:22:09 »

Joo, rupesin just aattelemaan, että on se pennun kohdalla helpompaa, kuin aikuisen kissan.

Ja tää aikuinen kissakaan ei koe pientä pentua suureksi uhaksi, koska tajuaa sen olevan pentu. Mut silti Kirsikka kyräili kuukauden.  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.205 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.