Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina  (Luettu 10831 kertaa)

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #690 : 07.04.09 - klo:22:21 »

Hienoa, että "poikien" rokotusreissu sujui hyvin  [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #691 : 16.04.09 - klo:21:08 »

iipa tuolla kyseli meidän poikien kuulumisia.
Tässähän tätä tulee.
Ei mitään erikoista ole sitten rokotusreissun!
Kokeilin taas kerran palauttaa matot lattioille. Olin ostanut jälleen kerran uudenlaista liukuestettä maton alle. No, toiveikkaana onneton uskoin, että kyllä tämä liukueste nyt varmasti toimii. Ainakin mun jalan alla toimii oikein hyvin.
Kolme mattoa virittelin lattioille ja kaikkiin esteet alle.

Pikkueteisen pikkumatto lensi ensimmäisenä. Se tuli kaaressa työhuoneen puolelle. No, vahinkoja sattuu ja laittelin maton taas paikoilleen.
Sitten työhuoneen matto: miksi ihmeessä se matto on omituisesti poimuilla? Onneksi en astunut tuon ihmeellisen möykyn päälle: siellä maton alla nimittäin piileskeli tietysti Pikku-Toivo. Ai että oli kiva paikka lymyillä enoja ja tehdä sieltä äkkihyökkäyksiä toisten kimppuun.
No, Toivo tuli pois mutta edelleen matto oli möykyillä. Mitä? No niinpä tietysti: se liukueste oli rytätty sinne maton alle mökkyräksi. Siinäpä oli pimeässä yöllä taiteilemista, että ei lentänyt nenälleen niihin möykkyihin.

Ja olohuoneen matto sitten: se  aaltoili kuin Äänisen aallot! Sama tarina, liukueste sen tuhannella säkkyrällä maton alla.
Taas oli vaan aivan pakko luopua, antaa periksi ja todeta, että ei noille vintiöille mitään mahda.
Makuuhuoneessa ei em. syistä ole mattoa lainkaan ja ruokailupöydän alla matto pysyy ainoastaan pöydän ansiosta jotenkin paikoillaan.
******************************************

Että on tämä sellainen Lentävien Mattojen Talo!
Niin, ja myös Lentävien Kissojen Koti!
 [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #692 : 14.06.09 - klo:20:14 »

Meillä alkaa nyt tuoksua aika voimakkaasti! [:-//]

Pikku-Toivo Unelma alkaa tulla miehen ikään ja täytyyhän sen jollakin tavalla näkyä, kuulua ja haistakin...
Meidän pipa-astia täytyy tyhjentää päivittäin, ja toinen on sitten enoja varten. Vielä kestämme tämän, mutta kohta täytyy Toivo viedä lääkärille.

Hän on erittäin hentokasvuinen, lyhytkarvainen, mutta hyvin jäntevä ja reipas nuori miehen alku. Arvon kanssa hän yrittää taistella kunkun paikasta. Reino Reppuhousu ei välitä moisesta asemasta ja hän jättää taistelut suosiolla väliin!

Toivo on minun päivieni ilo ja iltojeneni unelma!

Pikku-Toivo Unelma
on kuin suvisuudelma!!!!!
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 456
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #693 : 14.06.09 - klo:20:15 »

[:10] [:10] [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 830
  • ***Keiju***
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #694 : 14.06.09 - klo:20:55 »

Ihanat kisulit touhuissaan! :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #695 : 14.06.09 - klo:20:56 »

Vai on Pikku-Toivosta mies tulossa  :-))

lisäys, naapurissa on 4-v leikkaamaton poika, minä olen yllyttänyt viemään leikkaukseen.
Moittivat nimittäin hajua  [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #696 : 14.06.09 - klo:21:51 »

iipa tuolla kyseli meidän poikien kuulumisia.
Tässähän tätä tulee.
Ei mitään erikoista ole sitten rokotusreissun!
Kokeilin taas kerran palauttaa matot lattioille. Olin ostanut jälleen kerran uudenlaista liukuestettä maton alle. No, toiveikkaana onneton uskoin, että kyllä tämä liukueste nyt varmasti toimii. Ainakin mun jalan alla toimii oikein hyvin.
Kolme mattoa virittelin lattioille ja kaikkiin esteet alle.

Pikkueteisen pikkumatto lensi ensimmäisenä. Se tuli kaaressa työhuoneen puolelle. No, vahinkoja sattuu ja laittelin maton taas paikoilleen.
Sitten työhuoneen matto: miksi ihmeessä se matto on omituisesti poimuilla? Onneksi en astunut tuon ihmeellisen möykyn päälle: siellä maton alla nimittäin piileskeli tietysti Pikku-Toivo. Ai että oli kiva paikka lymyillä enoja ja tehdä sieltä äkkihyökkäyksiä toisten kimppuun.
No, Toivo tuli pois mutta edelleen matto oli möykyillä. Mitä? No niinpä tietysti: se liukueste oli rytätty sinne maton alle mökkyräksi. Siinäpä oli pimeässä yöllä taiteilemista, että ei lentänyt nenälleen niihin möykkyihin.

Ja olohuoneen matto sitten: se  aaltoili kuin Äänisen aallot! Sama tarina, liukueste sen tuhannella säkkyrällä maton alla.
Taas oli vaan aivan pakko luopua, antaa periksi ja todeta, että ei noille vintiöille mitään mahda.
Makuuhuoneessa ei em. syistä ole mattoa lainkaan ja ruokailupöydän alla matto pysyy ainoastaan pöydän ansiosta jotenkin paikoillaan.
******************************************

Että on tämä sellainen Lentävien Mattojen Talo!
Niin, ja myös Lentävien Kissojen Koti!
 [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD]

Jo ois mukava ilta-tarina muksuille.  :-)) [:5]
Kirjattu

tintin äitee

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 268
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #697 : 14.06.09 - klo:21:53 »

Mitä, hikirauhasetko jo kummipojulla on heränneet eloon? [:-DD] Ettei vain olisi sisällä liian kuuma!!  [:-DD]
Terkut kummitädiltä Toivo-pojulle!
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #698 : 15.06.09 - klo:10:06 »

Tervetuloa poikamies-aikamiespoika kerhoon.Ehtii leikkiä ja seikkailla paljon enemmän,kun on se yksi asia pois mielestä.  [;-)]   t; Tikru   [:10]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #699 : 15.06.09 - klo:19:19 »

******************************************

Että on tämä sellainen Lentävien Mattojen Talo!
Niin, ja myös Lentävien Kissojen Koti!
 [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD]
[/quote]

Jo ois mukava ilta-tarina muksuille.  :-)) [:5]

[/quote]

Kuinkas ollakaan, tänään alkoi tuolla päässä tuntua outoa puhinaa ja suhinaa..... siellä napsahteli ja paukkui, ajatukset lähtivät hurjaan juoksuun....
niin- tätähän minä olen tässä jo pitkään miettinyt.
Taitaapa mulla olla aika paljon aineistoa jo ihan näistä kissaketjuista - ainakin yhdeksi satukirjaksi asti!
Ensimmäiset rivit ovat jo hahmottuneet ja viimeinen luku alkaa muotoutua. Lopusta on kiva aloittaa. Sitten on helppo jatkaa kun tietää mihin tähtää!
Kun saisin sitten jonkun kuvittamaan kirjaa? [:-I] Oiskos Pönttölässä joku kiinnostunut?
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #700 : 15.06.09 - klo:19:38 »

Crys on ihan hirmusen taitava piirtäjä!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #701 : 21.07.09 - klo:18:31 »

No, kerronpa tässä ketjussa kuinka minusta tuli Kissanpissitieteen Tohtori.
Olen tänään väitellyt, väitöskirjani on tarkastettu ja hyväksi havaittu. Kohta on Tohtorin Promootio!!! [:-DD]

Kissanpissiastioita ja hiekkaa ja muita aineita on mitä erilaisimpia. Minulla on ollut kissoja jo yli 20 vuotta. Enimmäkseen heitä on ollut keskimäärin kolme.
Hiekkaa tai muuta kuiviketta menee. Hiekat olen kokeillut varmaan kaikki, sitten välillä olimme sanomalehtitaloudessa. Naapurit toivat minulle hesarinsa ja niitä käytettiin. Aika kätevää ja siistiä.

Mutta kyllä pelletti on kaikkein paras.
Ensin tarvitaan pelleteille sopiva pipa-astia. Siihen kuuluu mieluummin kaksi alusastiaa ja sitten se "toinen kerros" eli yläastia, jossa on reiät pohjassa. Ei liian suuret, että pelletit menisivät läpi.

Sitten niihin alimmaisiin astioihin kannattaa vaikka liimata jonkinlainen koroke. Minulla on pienet (ehkä tulitikkurasian korkuiset) kissanruokapurkit (siis tyhjät). Ne liimataan ala-astian neljään nurkkaan - yksi kuhunkin.

Sitten tämän hökötyksen päälle laitetaan muovipussi - sen voi kehitellä jostain roskapussista, itse ostin sen tänään kaupasta. Sitä tarkoitusta varten tehty malli.Sitten siihen päälle se ylimmäinen pohjaa, jossa on reikiä. Ja siihen sitten pelletit.
« Viimeksi muokattu: 21.07.09 - klo:18:47 kirjoittanut Rouva Hömötiainen »
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #702 : 21.07.09 - klo:18:39 »

Joku kumma häiriö tässä kirjoittelussa.
Siis: ensin ala-astia - siihen korokkeet ja sitten siihen ala-astiaan korokkeiden päälle se muovipussi, joka vedetään ala-astian reunojen ylitse. Sitten siihen päälle se yläastia, jossa on reiät. Nyt ala- ja yläastian väliin jää kivasti tilaa, johon kastuessaan sahajauhoksi muuttunut pelletti kivasti pääsee putoamaan. Sitä pissapellettiä vaan muovilapiolla ravistellaan, niin se laskeutuu sinne alla olevaan muovipussiin. Ja tilaa on siinä välissä, koska ne "korokkeet" jättävät ilmatilaa. Jos ei noita korotuksia ole, niin sahajauho ei mahdu sinne alalaatikkoon!

Tämä kuulostaa varmaan hankalalta ja omituiselta, mutta voin vakuuttaa, että kahdenkymmenen vuoden kokeilujen jälkeen tämä on osoittautunut parhaaksi.

Tämä ei ole tarpeellista yhden kissan huushollissa, mutta tällaisessa suurperheessä tämä on mielestäni ainoa oikea, helpoin ja taatusti halvin  vaihtoehto.

Ja etenkin ajatellen kissanhoitajaa, joka tulee vaikka pariksi viikoksi hoitamaan näitä pissimaakareita.

Niin, kakkakukelithan tietysti lähtevät normaaliin tapaan lapiolla vessanpyttyyn.

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #703 : 21.07.09 - klo:18:43 »

Lisäys:
ostan itse niitä Vapon pellettejä. Muistaakseni maksoi noin 7 euroa 20 kg:n säkki - rautakaupasta. Varmaan niitä on eläinkaupoissakin, mutta hinta on ehkä toinen.
Hajuton ja siisti vaihtoehto- ainakin siis suurkissaperheelle! [:-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina
« Vastaus #704 : 21.07.09 - klo:19:18 »

Onnittelut uudelle tohtorille !  :-))  [:10]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.344 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.