Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt mä repeen! Reino Reppuhousun tarina  (Luettu 13083 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Nyt mä repeen!
« Vastaus #390 : 28.02.07 - klo:22:20 »

Reino on sellaisen viattoman näköinen tuossa kiilluvat silmät kuvassa, tosi söpö! [:35]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #391 : 28.02.07 - klo:22:25 »

Niin, tuosta pennusta vielä. Eikös se ole aika luonnollistakin. Pennun sieluhan on vielä "tabula rasa - puhdas taulu" - sillähän ei ole mitään kokemuksia muusta elämästä kuin emon ja sisarusten kanssa olemisesta.

Sittenhän elämä ja sen mustelmat/hellitykset vasta alkavat.
Kaikilla se sopeutuminen kestää oman aikansa, jokainen hakee paikkaansa.
Onneksi näillä minun lapsillani näyttää olevan itsetunto kohdallaan, ehkä tästä aivan tavallisen elämän rytmiin päästään.

Laittelen kuvia jossain vaiheessa - jos teitä vielä kiinnostaa tämä  kolmen kissan sopeutumistarina!
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #392 : 28.02.07 - klo:22:29 »

Kiinnostaa ja jossain viestissä jo ilmoitin ennakkotilauksen kirjasta jos hinta ei aivan kohtuuttomaksi tule

[:10] [:10] [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #393 : 28.02.07 - klo:22:35 »

Jarmo-kulta, olet aina yhtä ihana!

Tuo kirjan kirjoittaminen. Se onkin vaikeampi asia. Tällaisen kirjan kirjoittaminen vaatisi erittäin hyvän kuvittajan. Edellisen kirjanikin kyllä kuvitti sisareni, mutta hän ilmoitti, että ei osaa piirtää kissaa.

Ja tässä juuri kissan piirtäminen on erittäin tärkeä. Sillä kuvituksella tuodaan esille enemmän kuin sanoilla.

Tällaisesta kirjasta ei tulisi niin kerronnallinen - tässä juuri kuvilla pitäisi saada esiin se juoni ja juttu- se fiilis -
hankala nakki ja tällä hetkellä minulla ei ole voimia mihinkään!
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #394 : 28.02.07 - klo:22:39 »

Kyllä vaan kissajututkin kiinnostaa, onhan ne niin mukavia hellittäviä. Lintuja ei niin vaan pääse rapsuttamaan, eikä harjaamaan.  [:-I] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #395 : 28.02.07 - klo:22:39 »

Kertomukset säilyvät pönttölässä ja valokuvakuvituskin kelpaa.
Ei paineita kirjasta rauhassa vaan ja rentoutumislomaa jos lääkäri ehdottaa
toisaalta jos kolmikko laittaa vauhdin päälle voi päivä torkut häiriintyä  [:-)] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #396 : 28.02.07 - klo:22:40 »

Kyllä kiinnostaa muitakin! On aina niin ihanaa lukea kun koditon saa kodin, kun kaikki menee positiivisesti! Piirrokset voi korvata valokuvilla! [:-)] [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #397 : 28.02.07 - klo:23:02 »

No, kun tässä kerran vielä istuskelen niin kerronpa hiukan lisää kokemuksia.

Kävin juuri vaihtamassa puhtaat hesarit herrojen vessaan.
Meillähän ei käytetä kissanhiekkaa syystä, jonka olen jo kertonutkin.
Arvo nimittäin levittää kaiken hiekan pitkin lattioita ja sitä onkin sitten kiva siivoilla. Kyllä, kyllä, on kokeiltu sitä kattomallista pissapaikkaa. Se toimii muuten hyvin, mutta kun joku on siellä sisällä  asioilla, on Arvo ulkopuolella kytiksellä ja antaa sitten ulostulijalle kyytiä! Siinä voipi tulla pian ummetusta ja pissiittiä toiselle! [:-DD]

Vaihdoin siis hesarit, ja sitten meni Arvo asialle. Ja voi sitä helskatin sotkua jota oli koko vessan lattia täynnä. Ei riitä, että hän siististi pissii hesarille, mutta kun sen jälkeen täytyy koko hesari repiä ja raapia kynsillä sen tuhannen päreiksi. Ja sitä silppua sitten riittää!
Sitä kulkeutuu koko huoneistoon Arvon pitkässä, hennossa turkissa, etenkin pyllyturkissa ja käpälissä. Vessa ja kylpyhuone ovat täynnä tuota hesarinsilppua.

Ja sitten se itse pissa-astia on aivan kuin yliturvonnut pullataikina!  Elä tässä sitten näitten kanssa "kristillisesti"!!!! [:-DD]

Joskus tulee miettineeksi ihan oikean aikuisesti, että miksi minulla on tällainen perhe! [:-DD]

Mutta kun sitten katselee ympärilleen muutenkin, niin eihän sitä edes ihmettele. Millainen koti minulla onkaan!
Ja kun olin juuri kehityskeskustelussa esimieheni kanssa, niin hän sanoi suoraan, että minulla on aivan omituiset harrastukset (pönttölä ja eväsretkisäätiö) ja suositteli, että menisin käymään työterveyslääkärillä.
Niin teenkin! [:-DD]

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #398 : 28.02.07 - klo:23:05 »

(Voisihan sille esimiehellekin ehdottaa lääkärillä käyntiä jos ei kuulu pönttölänporukoihin eikä eväsretkisäätiön toimintaan, tai olisikohan esimies kateellinen mukavista harrastuksista)

Terveiset  [:10] [:10] [:10] & [:10]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #399 : 28.02.07 - klo:23:15 »

Tämä kolmen  [:10] [:10] [:10] seikkailukertomus on tosi mukaansatempaava ja innolla sitä lueskelee....... [:-)] [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #400 : 28.02.07 - klo:23:22 »

Ja kun olin juuri kehityskeskustelussa esimieheni kanssa, niin hän sanoi suoraan, että minulla on aivan omituiset harrastukset (pönttölä ja eväsretkisäätiö) ja suositteli, että menisin käymään työterveyslääkärillä.
Niin teenkin! [:-DD]

Sano sille esimiehelle tää klassinen: "Kuulen ääniä päästäni. Mutta ei se minua häiritse. Enemmän minua häiritsee äänet, joita kuulen sinun päästäsi."

Jatka kissakertomusta. Ihanaa seurattavaa!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #401 : 28.02.07 - klo:23:29 »

(Voisihan sille esimiehellekin ehdottaa lääkärillä käyntiä jos ei kuulu pönttölänporukoihin eikä eväsretkisäätiön toimintaan, tai olisikohan esimies kateellinen mukavista harrastuksista)

Terveiset  [:10] [:10] [:10] & [:10]

pitäisköhän ehdottaa ELÄINlääkärillä käyntiä!!!!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #402 : 03.03.07 - klo:21:20 »

Ja aika tavallista elämää täällä edelleen vietetään. Arvo ja Reino ovat ehkä saaneet välinsä selviksi.
Reino selvittelee vielä välejään Pikku-Piun kanssa. Äsken yllätin heidät molemmat keittiön työpöydältä - Piu oli sinne ajettu ja Reino meni perässä. Ei kylläkään kovin pahalta näyttänyt. Päätin, että en puutu tuohon välienselvittelyyn. Piu ei ollut kuitenkaan hädissään, kyllä sen vaan näkee kun kissansa tuntee.

Tänään, lauantai-iltana on kerrostalossa kuulunut luonnollisesti enemmän ääniä kuin arki-iltaisin. Naapureissa asuu nyt nuortakin porukkaa. Jotain elämisen ääniä tuolta kuuluu - ei ihmisen korvaan häiritsevää. Mutta koska Reino ei ole tottunut moiseen, kuulosteli hän kovasti, meni istumaan olohuoneen nurkkaan ja korvat pystyssä kuunteli elämisen ääniä. Oli aika hupaisen näköistä, mutta täysin ymmärrettävää, että toinen oli ihmeissään!

Mutta katsokaas tätä: meillä on joskus viime aikoina kuulunut omituista ääntä, milloin mistäkin.
Ja jos kissa makaa keskellä lattiaa tuollaisessa asennossa ja sen lisäksi vielä:
KUORSAA!!!
niin eiköhän jonkinasteinen kotoutuminen ole jo tapahtunut!
 [:-)]
Kirjattu

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #403 : 03.03.07 - klo:21:23 »

Kaveri osaa ottaa rennosti  [:-)] [:10]
Kyllä on selvästi kotiutunut.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #404 : 03.03.07 - klo:21:34 »

Tuskinpa kissa uskaltaisi vieraassa talossa tuollaisessa asennossa nukkua. Hyvältä näyttää  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sivu luotiin 0.173 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.