Tuo ruokinnan lopettaminen on lintujen murhaamista tieten tahtoen, ampuisivat sitten heti kaikki kerralla eivätkä antaisi kuolla nälkään.
Tämä lintuinluenssan olemassaoloa maailmalla on nostanut ihmisissä jotain hyvin alkeellista esiin..nimenomaan liittyen sen pelkoon ja siihen minkälaisia reaktioita ja toimenpiteitä, ajatuksia ja tunteita se on nostattanut. Minulle on nyt jäänyt sellainen käsitys, että hysteria on jäänyt pysyväksi - se ei ole enää mikään ohimenenvä ilmiö - vaan tulevaisuudessa voitanee varautua tuhansien lintujen tahalliseen ja tarkoitukselliseen tappamiseen ihmisen taholta - vain siksi että torjutaan mahdollinen uhkatekijä.
Vime kesänä sukulaiseni naisystävä pelkäsi lintuinfluenssaa kun näki kuolleen pikkulinnun metsässä - ja tämä samainen naishenkilö oli omasta mielestään "niiiiiin luontoihmistä että"
No - kerrottuani erälle henkilölle näistä lintukuolemista täällä minun luonani - hän raivostui;
"miksi ihmeesä sinä menet koskemaan (huom. hän tiesi etten niihin ollut edes käsin koskenutkaan) niihin lintuihin, niissä on lintuinfluenssaa mitä todennäköisemmin" - ja jatkoi:
"hän varmaan sairasti viime syksynä lievän muodon lintuinfluenssasta - kun oli niiiin sairas, että pelkäsi kuolevansa" ja edelleen: "suomessa on varmasti jo ihmisiä kuollut siihen lintuinfluenssaan - sitä vain ei vielä tiedetä"
Eli - mitä viranomaistaho ensin, sitä popula seuraavaksi - järkevällä ajattelulla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Ja lehdistö - se mässäilee ja lisää hysteriaa sen kun kerkiää.
Harva kansalainen tulee edes ajatelleeksi sitä että viranomaistahon täytyy aina ja kaikessa pandemiaan tai muuhun vastaavaan
ylireagoida koska se edustaa koko väestöä myös niitä hysteerikkoja jotka pelkäävät ihan kaikkea. Se on vähän sama asia kuin taannoin oli möly vammaislapsiin kohdistuvasta "syrjinnästä" eli DNR-päätöksestä. harva maallikko tietää mitä se itse asiassa tarkoittaa, mutta kun kielletään elvyttämästä se joidenkin mielestä tarkoittaa automaattisesti sitä että "annetaan vain kuolla eikä hoideta tai tehdä yhtään mitään". Tietämättömyys on monen "paljon melua tyhjästä- pandemian" varsinainen syy ja alkulähde.
Itse asiassa maalaisjärjellä ajateltuna muuttolinnuista tänne asti selviää
vain terveet yksilöt, matka on niin raskas etteivät sairaat linnut yksinkertaisesti pysty matkaa tekemään, ne kuolevat jo matkan varrella. ja toisalta mitä parempikuntoinen lintu on, mitä runsaammin saanut asianmukaista ravintoa, sitä varmemmin se ei edes saa sitä tartuntaa eli ruokinnan lopettaminen kesken taven ja pakkasten on lintujen surmaamista ehdoin tahdoin. ja se jos mikä on todella raakuutta osoittava teko. ja kertoo ihmisen todellisesta vastuuttomuudesta muuta luontoa kohtaan; ensin ihmiset ja sitten vasta - jos on mahdollista muut ja usein ihmisen mielessä sitä mahdollisuutta ei edes katsota olevan tai sitä ei haluta nähdä. lääketiede on pitkälle kehittynyt ja lintuinfluenssa on "lasten leikkiä" jos sitä vertaa esim. syövän hoidon kehittymiseen ja sen voittamiseen.