Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kani nimeltä Filip  (Luettu 613 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 600
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #15 : 04.02.07 - klo:09:52 »

Saiskos lisää kuvia pliiiiis. Minkä luonteinen hän on?
Sanokaahan minulle hyviä vinkkejä, miten saa sellaiselta kanilta kynnet leikattua, joka ei anna ottaa syliin, ja on muutenkin pikkuisen ärripurri. Onko ainoa keino viedä eläinlääkärille, joka rauhottaa sitä sen verran, että saa ne laikattua? Vinkkejä kiitos.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #16 : 04.02.07 - klo:09:54 »

 [:35]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 757
  • Itä-Uusimaa
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #17 : 04.02.07 - klo:10:57 »

Voi, miten lutunen  [:36]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #18 : 04.02.07 - klo:11:26 »

Tuota tekisi mieli hellästi puskea.
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #19 : 04.02.07 - klo:11:41 »

Saiskos lisää kuvia pliiiiis. Minkä luonteinen hän on?
Sanokaahan minulle hyviä vinkkejä, miten saa sellaiselta kanilta kynnet leikattua, joka ei anna ottaa syliin, ja on muutenkin pikkuisen ärripurri. Onko ainoa keino viedä eläinlääkärille, joka rauhottaa sitä sen verran, että saa ne laikattua? Vinkkejä kiitos.

Kuvia tulee, jos ei ihan tänään niin lähipäivinä kuitenkin. [:-)]
Kania ei kannata rauhoittaa kemiallisesti kynsien takia, se on niin riskiä noin pienillä. Pitää vaan totuttaa kani käsittelyyn (vanhakin oppii vielä) ja päättäväisesti käsitellä sitä. Jos kani ei anna helpolla kiinni niin ensin se pitää saada rauhoittumaan paikoilleen, rimpuilevaa ei kannata koskaan lähteä nostamaan. Ensin hellästi mutta päättäväisesti kädellä painetaan sitä niskasta maata vasten ja silitellään sitä siinä hetki, sitten toisella kädellä tukeva ote etupäästä ja toisella takapuolesta (samalla voi pitää kiinni takakäpälistä ettei se potki) ja nostetaan syliin. Kyllä se siihen tottuu vähitellen mutta vaatii kyllä viitseliäisyyttä ja aikaa seurustella sen kanssa. Itse leikkaan niin että istun tuolilla ja kaadan kanin selälleen jalkojeni päälle niin että sen takakäpälät on itseäni vasten.
Onko se yksin vai onko sillä muita kanikavereita?
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 600
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #20 : 04.02.07 - klo:12:53 »

Tämä kani on ihan yksin. Kiitti vinkeistä. Olen tähän asti leikannut kynsiä siten, että se on lattialla. Toisella kädellä silittelen sen päätä, kun se tykkää siitä. Toisella kädellä leikkaan kynsiä. Tosi hankalaa on. Tämä kani on ollut tallikanina pienenä ja siinä perheessä oli alle kouluikäinen tyttö, joka jaakaamalla otti sen kiinni ja siitä juontuu sylipelko. Koetin kovasti totuttaa sitä syliin, mutta se sai aina suorastaan paniikkikohtauksen, kun koetin sitä nostaa, joten olen antanut sen olla lattialla. Muuten ihan mukava kani, vaikka onkin ärripurri ja murahtelee, kun on häkissä ja menen laittamaan sille ruokaa. Ei kuitenkaan koskaan ole purrut.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #21 : 04.02.07 - klo:12:55 »

Tämä kani on ihan yksin. Kiitti vinkeistä. Olen tähän asti leikannut kynsiä siten, että se on lattialla. Toisella kädellä silittelen sen päätä, kun se tykkää siitä. Toisella kädellä leikkaan kynsiä. Tosi hankalaa on. Tämä kani on ollut tallikanina pienenä ja siinä perheessä oli alle kouluikäinen tyttö, joka jaakaamalla otti sen kiinni ja siitä juontuu sylipelko. Koetin kovasti totuttaa sitä syliin, mutta se sai aina suorastaan paniikkikohtauksen, kun koetin sitä nostaa, joten olen antanut sen olla lattialla. Muuten ihan mukava kani, vaikka onkin ärripurri ja murahtelee, kun on häkissä ja menen laittamaan sille ruokaa. Ei kuitenkaan koskaan ole purrut.
että miten? :-O
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 600
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #22 : 04.02.07 - klo:13:00 »

Siis jaakaamalla tarkoittaa sitä, että kani menee henkensä edestä karkuun ja tyttö juoksee sitä kiinni.
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #23 : 04.02.07 - klo:13:05 »

Voi ei! [:-/] No ei ole ihme jos toinen tappelee vastaan.

Meillä loikoillaan parasta aikaa tähän tyyliin sängyllä ja nautiskellaan kevätauringosta.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 600
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #24 : 04.02.07 - klo:13:09 »

Filip on kyllä IHANA. Jotenkin niin sävy-sävyyn kani ja peite  [:-)].
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #25 : 04.02.07 - klo:13:21 »

Mulla ei ole ollut pariin kolmeen vuoteen kania ja nyt tuntuu niin mukavalta kun kani tulla pompsuttelee perässä kun tässä siivoilen. Tutkii ihan kaikki paikat ja osaa tosiaan olla ihan rentona jo. Mikä parasta, Pete (suomenajokoira) ja Filip tulee toimeen keskenään. Ovat vasta verkon läpi nenät yhdessä toisiinsa tutustuneet mutta Filip ei pelkää eikä Pete pelottele. Tosin Pete on yhtä kiltti kaikille muillekin, olen voinut ihan huoletta pitää marsuhäkkien luukut auki vaikka Pete on sisällä, se käy vaan moikkailemassa niitä häntä hurjasti viuhuen ja varastaa häkeistä porkkananjämiä. :-))
Filip on tosi siisti kani muuten, tässä kun on vapaana pompotellut ja kun hätä yllättää niin se pomppii äkkiä häkkiin vessanurkkaukseen asioille.

 "saa tulla pyyyyhkimäääään"
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 600
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #26 : 04.02.07 - klo:13:30 »

 [:-)]. Meillä on iso koira, ja se PELKÄÄ pientä kania  :-)).
Kirjattu

talitintti

  • Vieras
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #27 : 04.02.07 - klo:13:40 »

Juu meilläkin Pete pelkää undulaatteja. Makaa aina pöydän alla sen aikaa kun undut on vapaana lentelemässä. :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 600
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #28 : 04.02.07 - klo:14:16 »

 :-))
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Kani nimeltä Filip
« Vastaus #29 : 04.02.07 - klo:20:56 »

 :-)) Suloinen kani on Talitintillä. Ihanat kuvat!
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta
 

Sivu luotiin 0.219 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.