Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hiljaisuus  (Luettu 890 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Hiljaisuus
« Vastaus #15 : 06.02.07 - klo:21:25 »

Mä luin, ja luin ja hämmästyin...ja luin kaikki. Hyvä juttu, kiitos Tiina.

"Ihminen tukee mielensä kaoottista tilaa ylläpitämällä elämässään lukemattomia turhia tarpeita ja haluja."

Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 06.02.07 - klo:21:41 »

Ja niitä luo ja pitää yllä kauppamaailma ja ne jotka ihmisistä hyötyy [:-I]
« Viimeksi muokattu: 06.02.07 - klo:21:51 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #17 : 06.02.07 - klo:21:48 »

Mä olen vasta nyt oppinut nauttimaan hiljaisuudesta.
Töissä meillä on tuotantotiloissa 85dB ja valvomossa radio päällä. Kotona yksin ollessa kuuntelen kellon tikitystä ja pönttö-koneen hurinaa!  [:-)] Ei tulisi mieleenkään laittaa musiikkia soimaan.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 06.02.07 - klo:21:48 »

Marle....KIITOS :-)) :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #19 : 06.02.07 - klo:21:58 »

Mä olen vasta nyt oppinut nauttimaan hiljaisuudesta.
Töissä meillä on tuotantotiloissa 85dB ja valvomossa radio päällä. Kotona yksin ollessa kuuntelen kellon tikitystä ja pönttö-koneen hurinaa!  [:-)] Ei tulisi mieleenkään laittaa musiikkia soimaan.
Mulla huvitti työmaalla ne dB-mittaukset, aivan vasiten vietiin mittari aina pöydän alle, eihän kellään korvat jorvissa kasva  [:-DD]. Olin itse varavuoroluottamusmies(henkilö) ja naputin aina tästä asiasta, lopulta saimme lisää suojasermejä ja akustiikkaa kattoon jne... desibelihuiput oli yli 90 dB.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #20 : 06.02.07 - klo:22:05 »

Huh, huh mese!
Itse olen töissä päiväkodissa, jossa varmasti melu erityyppistä mutta lukemat varmasti paikoitellen melkoiset...
Ns. hälykuulo on minulla heikentynyt, eli jos paljon ääniä on vaikea kuulla mitä toinen sanoo tai kuulla jotain tiettyä puhetta, jos paljon sellaista hälinää ympärillä. Ärsyttävää [:-/]
Tuo tinnitys on varmasti kurja juttu, jonka kanssa on tavallaan pakko oppia elämään.. [:-(]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 06.02.07 - klo:22:28 »

Yllättävän paljon häiriöääniä tänne maallekin mahtuu. Sen huomaa hyvin lopputalven pakkasöinä, kun on pöllöjä kuuntelemassa.
Parin kilometsin päässä olevalla maantiellä menee vähän väliä rekkoja, joiden äänet kuuluu kauan ennen kuin ovat "kohdalla", lentokoneita lentää vähintään kerran tunnissa, humina kuuluu kans pitkään, jossain haukkuu koira johon toinen koira vastaa, jne.
Normaalistihan päivällä näihin ääniin ei kiinnitä mitään huomiota, mutta kun istuu/seisoo pimeässä hiljaa ja korvat "hörössä" niitä ääniä onkin yllättävän paljon täällä "korvessakin".
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #22 : 07.02.07 - klo:09:59 »

Hiljaisuus on ainakin minulle tärkeää. Töistä kun menen kotiin suljen heti radiot yms., jos sattuvat päällä olemaan. Kun on ihmissuhdealalla ja koko päivän kuuntelee, todellakin kaipaa hiljaisuutta.
Onneksi asutaan syrjässä, jossa saa rauhassa kuunnella hiljaisuutta  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 07.02.07 - klo:10:30 »

Parus, monesti olen miettinyt juuri päiväkodeissa ja ala-asteilla töissä olevien melulle altistumista. Vaikea tilanne kun siinä työssä ei voi käyttää korvatulppiakaan. Meillä jo nämä neljä saavat välillä käsittämättömän metelin aikaiseksi. Sitä en lakkaa ihmettelemästä, että miksi ihmeessä lapset ovat niin meluisia?
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 07.02.07 - klo:10:34 »

Piti vielä sanomani, että minäkin olin ennen kovasti paljon meluisassa työssä, mutta se oli minusta paljon ongelmattomampi juttu  kuin lasten melu. Työmelusta selvisi kuulosuojaimilla. Joskus tietysti hankalaa, jos piti työkaverin kanssa jotain puhua, mutta yksin töitä tehdessä ne olivat hyvät.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 07.02.07 - klo:10:36 »

Parus, monesti olen miettinyt juuri päiväkodeissa ja ala-asteilla töissä olevien melulle altistumista. Vaikea tilanne kun siinä työssä ei voi käyttää korvatulppiakaan. Meillä jo nämä neljä saavat välillä käsittämättömän metelin aikaiseksi. Sitä en lakkaa ihmettelemästä, että miksi ihmeessä lapset ovat niin meluisia?

60-luvulla ei kouluissa karjuttu, välitunneillakin opettajat piti huolta siitä että meno ei mennyt liian melskeiseksi ja niitä toteltiin [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #26 : 07.02.07 - klo:12:09 »

Se oiski hauska näky, kun kaikki opettajat ja lastentarhanopettajat menis töihin kuulosuojaimet korvilla... [:-DD]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #27 : 07.02.07 - klo:14:36 »

Onpa joskus tullut mieleen...kyllä murkkuikäisistäkin ääntä lähtee ja niiden kaikenlaisista soittimista, kännyköistä yms. Nyt sen taas huomasi, kun eivät olleet ulkona kovalla pakkasella !  :-O
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 07.02.07 - klo:14:45 »

Onpa joskus tullut mieleen...kyllä murkkuikäisistäkin ääntä lähtee ja niiden kaikenlaisista soittimista, kännyköistä yms. Nyt sen taas huomasi, kun eivät olleet ulkona kovalla pakkasella !  :-O

Oikeastiko ei oppilaiden tarvi mennä ulos pakkasella välitunniksi?  :-O
Eikös se tekisi hyvää kun vähän keho ja aivot saisi kirpakkaa pakkasilmaa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #29 : 07.02.07 - klo:14:47 »

-15 astetta oli meidän aikana se pakkasraja, ettei tarvinut mennä välitunnilla ulos! (Ja siitähän on jo "muutama" vuosi vierähtänyt!  [:-)]

Sivu luotiin 0.1 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.