Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 7.2.Keskiviikko  (Luettu 1505 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 7.2.Keskiviikko
« Vastaus #45 : 07.02.07 - klo:11:12 »

En tahdo olla ilkeä, mutta huvitti nuo Hippiäisen PETOpyyt.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #46 : 07.02.07 - klo:11:29 »

Huomenta...pakkanen paukkuu..siis kylmää on.Onneksi on lämmin koti ja lämpimät vaatteet,että voi ulkoilla..siis meillä molemmilla..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 07.02.07 - klo:11:52 »

Tossukat jalassa  :-)) Hyvä [:5]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 07.02.07 - klo:11:58 »

Ihanat vaatteet. Oletko itse tehnyt? - Ja tossutkin jalassa. Mitä hän tykkää niistä?
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #49 : 07.02.07 - klo:12:07 »

Olen itse tehnyt ja kyllä koira tykkää..tosin sukkien pukeminen meinaa olla vähän hankalaa.Pienet tassut...sekä isot kädet... ja kynnet ottaa vastaan.Mutta hyvin ollaan selvitty.Koira teputtaa ihan reippaasti sukat jalassa,eikä nostele tassujaan kuten ilman niitä tekisi.Minulla oli molemmilla koirillani(silloin kun vanhus vielä eli)samanlaiset vaatteet ja kyllä he herättivät hymyjä ihmisten huulille vaatetuksellaan.Aina sain selittää,ettei tämä ole mitään ihmisen hömppätouhua vaan koirat eivät yksinkertaisesti pärjää kovilla pakkasilla ilman näitä.
Nyt on naapurin tyttökoiralla vanhukseni vaatteet..nuoripari jotka opiskelevat ja eurot ovat aika vähissä..ihan kiitollisina ottivat vastaan..minulla meinaa vaan olla aika tiukka paikka kun haukku tulee vastaan oman edesmenneen koirani talvitamineissa...tulee niin kipeät muistot..mutta pääasiahan on,ettei pikku koiruus palellu..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #50 : 07.02.07 - klo:12:22 »

Pakkas huomenet! Täällä yön tai varhaisen aamun alin lukema ollut -31,4 astetta, hyrrrrr. Mutta aivan ihana auringonpaiste on nyt ja tuuletonta, mittarissa -23,5 astetta.
Sisähommeleita tänään, kun noin kylmää.

On ollut hirmu lukemia joillakin Pönttöläisillä. Koittakaahan kuitenkin tareta ja runsaasti vaatetta päälle, jos ulos mentävä. [:-)]

Pakkas kepeää keskiviikkoa kaikille!   [:45]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #51 : 07.02.07 - klo:12:25 »

Hienon näköinen on Telkkisen koira, kun on hyvillä vaatteilla varustettuna pakkaskelillä.  [KIPPIS] [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sus

• Vieras
« Vastaus #52 : 07.02.07 - klo:12:38 »

Kihi kihi... perun edelliset puheeni. Nopeimmat ehtivät ehkä huomata, että toivottelin Hyvää Ystävänpäivää pönttöläisille. Mä toivotan uudelleen viikon päästä... (poistin siis viestin). Pitäiskö mun punastua vai nauraa? Ens punastutti, mut nyt vähä naurattaa.  [:-I] :-)) [:-I]
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #53 : 07.02.07 - klo:12:40 »

Joo - ajattelin että onpa Sus ajoissa liikkeellä  [:-DD]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #54 : 07.02.07 - klo:12:40 »

Vai että PETOpyitä Hippiäisellä...  [:-DD] Mitähän ne semmoiset syö?

Täällä on kaunis aurinkoinen sää, mutta millään ei tarkenis edes viedä petivaatteita ulos. Pitäis kyllä, on niin hyvä pakkanen että pölypunkit kuolis vinkuen... mutta sitten täytyis viedä matotkin ja imuroida ja... seliseli.  :-))

Kalapataa hellalla tulossa, ehkä tunnin kuluttua pääsee syömään.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #55 : 07.02.07 - klo:12:48 »

Sus kiirehtii kohti kevättä. :-))
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 07.02.07 - klo:12:50 »

Aurinko paistelee Oulussa, pakkanen aamun -31virallisesta lukemasta
lauhtunut pari astetta, nyt -26--28 asteen tienoilla Oulu, hieman viimaa on joten se lisää heti pakkasen purevuutta.

Olikohan se että aurinko jos kunnolla paistaa helmikuun alkupuolella lauhduttaa jo
noin 5 astetta, ja helmikuun lopulla, maaliskuun alussa jo noin 10 astetta, yön kylmimmistä ja aamun hetkistä... joulukuunlopulla ja tammikuun alussa ei lauhduttavaa vaikutusta auringolla juurikaan... näin luin joskus ilmatieteen laitoksen sivuilta...

Linnut melko kohmeessa, sorsapoloisetkin näytti olevan kuitenkin hengissä
Oulujoki sulana tässä Merikosken ylä että alakanavan puolella...
Tilhetkin liikeellä on edelleen, Räkättirastaista en ole pariin päivään nähnyt, mutta eipä ole paljoa ulkona tullut oltuakaan.

Ruokaa Linnuille!!!

Mukavaa Talvista Keskiviikkopäivän jatkoa Kaikille pönttöläisille  [:43] [:-)]
Kirjattu
#Jani#

Sus

• Vieras
« Vastaus #57 : 07.02.07 - klo:12:51 »

Joo - ajattelin että onpa Sus ajoissa liikkeellä  [:-DD]

Mie ihmettelinkin kovasti, miksei kukaan toivota ystävänpäivää...  [:-I] hih seinkalenterissa tuijotin vaan keskiviikkoa ja tarkistinkin asian kolme kertaa, ett kyllä se tänään on.  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #58 : 07.02.07 - klo:12:56 »

Mut sit semmonen vähemmän kiva juttu. Kyl nuo kaivon putket nyt jääty. Joudun lähtä naapurilta hakeen juomavettä. Niin ja ehkä kaivonsulatusvettä... jälleen...  [:-I]

Kaivon ympärillä on mattoja, styroxia ja lunta. Ilman niitä se jäätyy -20 asteessa. Viime yönä heräsin klo 5 aamulla ja huomasin, että vettä ei tule raanasta, vaikka olin jättänyt sen lorisemaan. Ilmeisesti liian hiljaiselle. Mittarissa oli silloin -27.

Puuuuuuuh.  [:-(]

Noooooooh.  [:-)] Tottunu jo.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #59 : 07.02.07 - klo:13:04 »

Aurinkoinen mittari näyttää vain -22,5 astetta, ei siis ole paljoa laskenut aamusta.Autosta aukesi aamulla kuskin ja takaovi, puoleltapäivin vielä kaikki ja hetken kaupan pihassa seisottua vain etuovet, hehheee...Pääasia, että pääsee jotain kautta sisälle.  [:45] paistelee kyllä iloisesti, vaan ei tee ulkoilemaan mieli, Pilvikin piipahti kuistillaan n. 2 min.  :-O  Ihana tää lyhyt työpäivä, voi kaikessa rauhassa lueskella lehtiä ja pikkuhiljaa aloitella kotihommia.  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.097 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.