Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Täälläkin repeää  (Luettu 4367 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Täälläkin repeää
« Vastaus #45 : 18.02.07 - klo:09:34 »

Mitäs Kaapo  [:10] tänään aamulla on tehnyt  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Hellis

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Vantaa
« Vastaus #46 : 18.02.07 - klo:09:48 »

Kaapeli suoritti aamun avauksen klo 5.37. Ei muu auttanut kun lähteä pottaa siivoomaan! Eipä ole sen jälkeen pojua näkynyt. Hän haluaisi varmaan syliin, mutta itsesuojeluvaisto (siis minun) estää pitkälti. Hänessä on n. metrin mittaiset sapeli, jotka porautuvat joka paikkaan! Täytyy kehittää jokin turvatyynyt syliin, että selviäisi kaikesta hellyydestä. Lattialla hän tulee rapsuteltavksi, sohvalla kellii vieressä, sylissä on selkä minuun päin, olisi mieluummin toisin päin. Painoa on kertynyt, tullessaan hän oli n. 5 kg, LAIHA! Ei hän vieläkään ole punkero, painoa on nyt 6,7 kg. Alkaa mamman käsivarsi väsyä sylkytettäessä!
Tässäpä nämä viimoiset. Kuvia on tosi vaikea saada, hän ei halua poseerata!
Kirjattu
Terveisiä Alapöntöstä!

leila eik.

• Vieras
« Vastaus #47 : 18.02.07 - klo:11:56 »

Kaapo sylikissana jo näin pian on hurraamisen arvoinen saavutus  [KIPPIS]. Jos koira koiran tuntee, niin taitaa myös kissa kissan.

Seuraavaa en tarkoita ehdottaa Kaapo-kullan kanssa tehtäväksi, kunhan vain keskustelen.

Kynsipulma sisäkissoilla jakaa meitä emäntiä ja isäntiä eri "leireihin" ja saman perheen kissatkin sitä tekevät. Useamman sisäkissan hoitaneena olen yrittänyt yhteisymmärryksessä kissan kanssa lyhentään sapeleita tarpeen mukaan. Kissojen luonteissa on huomattavia eroja. Toinen melkein pyytää kynsienleikkuuta, toinen kiemurtelee ja käyttäytyy uhkaavasti. Pitkäjänteisellä harjoittelulla leikkaaminen sujuu. Leikatuista kynsistä ei ole seurannut sisäkissan käyttäytymiseen mitään poikkeavaa, ehkä kynsienteroitus/merkkaminen kynsimällä on vähäisempää.
Mitenhän muilla?
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 18.02.07 - klo:12:12 »

Minä tarvitsen aina toisen avustajan kissani kynsien leikkuuseen. Muru kiemurtelee ja vääntäytyy mitä ihmeellisimpiin asentoihin ja aina onnistuu pääsemään karkuun ja tietysti sohvan tai vuoteen alle. Nykyään teen tämän välttämättömyyden suljetussa kylpyhuoneessa. Siellä kissa tajuaa ettei yksinkertaisesti pääse pakoon.
 Minusta kisssan kynnet täytyy leikata koska jos ne kasvavat liian pitkiksi, ne tarttuvat joka paikaan ja voivat siten aiheuttaa vaaratilanteitakin riehuvalle kisulille. Monesti Muru jää kiinni vaikka vuoteessa peittoon tai lakanaan eikä saa käpäläänsä irti ilman apua. Ja kun kissa pyristäytyy irti liian hellästä halauksesta on iho verinaarmuja täynnä - ei ole kivaa. Tarve raapia lisääntyy sitä mukaan mitä pitemmäksi kissan kynnet kasvavat ja tämä tarve vähenee kun kynnet leikataan.
Näin siis minulla.  [:-)]
Kirjattu

Hellis

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Vantaa
« Vastaus #49 : 19.02.07 - klo:08:36 »

Edellinen kissa hyväksyi kynsien leikkuun. Kaapoa ei oikein saa vielä edes koskea tassuun! On sitä kyllä harjoiteltu, siis tassupäivään sanomista, mutta menestys ei vielä kovin hyvä. Muutenkin hänen kanssaan saa edetä tosi varovasti; harjaaminen on jo ihan ok, kunhan jättää takapään rauhaan - ja jalat. Jotain on pojalle jossain vaiheessa tapahtunut, pelkää ihan outoja asioita.
Kirjattu
Terveisiä Alapöntöstä!

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 19.02.07 - klo:17:34 »

Minä luulen että tuohon kynsienleikkaus-vaiheesen menee aikaa ja paljon. En tunne yhtäkään kissaa joka ihan sopuisasti antaa kynsiinsä kajota.
Itse asiassa eilen tarkistin Murun kynnet ja voi kauhistus  :-O . Etutassun yksi kynsi oli melkein kasvanut kiinni varpaaseen ja sen leikkaaminen olikin suuritöinen operaatio ja yksin jouduin tällä kertaa sen tekemään. Tulos oli kipeä ja syvä naarmu  minulla rintakehässä ja muuallakin - voi itku että tekikin kipeää. Mutta niin teki Murullekkin, välillä oikein piti sellaista ääntä että, mutta pakkohan se oli leikata lyhyeksi. Yritän välttää tätä kynsienleikkaus-operaatiota mahdollisimman paljon, mutta jossain vaiheessa - kuten nyt - se on pakollista. Välillä jätän sen eläinlääkärin tehtäväksi, kun vien Murun hammaskivenpoistoon.
Edesmennyt kissani oli entisessä kodissaan vahingossa telonut tassunsa pöydälle jätettyyn leipäveitseen ja oli saanut  kipeän haavan. Sen jälkeen Bella ei kuulema antanut koskeakkaan kynsiinsä. Pikku hiljaa vuosien kuluessa ja luottamuksen kasvaessa hän antoi minun leikata kyntensä. Ja miten hän sitten hoiti tämän kynsiongelman sitä ennen; hän puri ja lyhensi omilla hampaillaan itse kyntensä lyhyeksi mitä en ole kenekään kissan vielä nähnyt tekevän.
Bella oli avioero-kissa ja tuli minulle nelivuotiaana vieden heti sydämeni.  [:-)]
Nyt Bella on poissa mutta  muistot eivät.
Hitsi nyt vasta  huomasin - olenks mä tullut vanhaksi - kun olen s e n i o r i  :-O   [:-DD] Ai kauheeta - täytyy ryhtyä syömään jotain ... :-O  [:´((]
« Viimeksi muokattu: 19.02.07 - klo:17:47 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #51 : 19.02.07 - klo:18:10 »

Voisiko kissojen kynsipulmaan auttaa joku iso iso raapimispuu,tiedän kyllä että ei joka olohuoneeseen varmaan isoa mäntytukkia sovi pystyyn mutta joskus vaan ne kaupan narupäällysteiset raapimistelineet näyttää niin pieniltä  [:-I]

[:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #52 : 21.02.07 - klo:21:22 »

Jokohan alapönttölän Kunkun kirjan ensimmäistä lukua on aloitettu kirjoittamaan  [:5] [:10]
Kirjattu

Välskäri

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 22.02.07 - klo:09:52 »

Kynä ja kynnet on teroitettu.
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #54 : 22.02.07 - klo:10:12 »

:-)) [:-DD] :-))   terävälle kynälle ja kynsille.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #55 : 22.02.07 - klo:17:21 »

Onko teroitetut kynnet omat vai Kaapon  [:-I] [:10]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #56 : 24.02.07 - klo:22:35 »

Onkos lauantaina mitään uutta Kaapo tehnyt  [:10]
Kirjattu

Hellis

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Vantaa
« Vastaus #57 : 25.02.07 - klo:17:14 »

Kaapohan keksi  aina jotain uutta: Hus pois aine on ihan namia, niin namia, että Herra nukkuu sängyssä päiväpeiton päällä joka on uitettu Hus pois aineella! Tänään sitten saatiin taas töitä, kun se Hus pois haisee niin pahalle, niin pitihän sinne sänkyyn pissiä!! [:-//]
Jotta tässä nyt sitten taas pestään.....
Jotta sellaista alapöntössä....
Kirjattu
Terveisiä Alapöntöstä!

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #58 : 25.02.07 - klo:17:54 »

Jos se huspois aine tosiaan haisee noin pahalle että Kaapo yrittääkin peittää sen hajun niin sitten pitäisi käyttää käänteistä psykologiaa ja laittaa huspois ainetta Kaapon käymälä astiaan  [:-I]

[:10] toivotaan nyt että ongelma jotenkin ratkeaa
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #59 : 25.02.07 - klo:18:12 »

Voi voi, hus pois aine olikin hei tänne ainetta. [:-)]

Muutenhan Kaapo on oikein mukavasti totuttautunut jo! Hienoa!  [:10] Mau!
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.361 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.