Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Siemeniä multaan...  (Luettu 2548 kertaa)

Evis

  • Vieras
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #90 : 30.04.07 - klo:18:37 »

Ahkeraliisat kasvaneet hyvin myös kerrotut! Pelargoniantaimet myös hyvässä kasvuvauhdissa. Samoin samettiruusujen taimenet. Viime viikolla laitoin vasta chilit kasvamaan, saas nähdä ennättävätkö kasvaa niin että satoa tuottaisivat. Myös yksivuotiset humalat ovat jo taimella, niiden kasvuvauhti saattaa olla jopa metrin päivässä parhaillaan, niin ainakin siemenpussin kyljessä luki, saas nähdä... [?]
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 316
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #91 : 30.04.07 - klo:23:01 »

Kesäkurpitsat penkovat taimelle, onneksi 100% itävyys, pussissa oli 5 siementä (ja kalliita ku mitkä  [:67]) toivottavasti pysyvät hengissä.
Minimaissitkin alkavat tulla taimelle ja toinen kylvös meiramia taitaa onnistua, ekat taimet kuolivat heti alkuunsa  [:´(]
Kirjattu

sinitiainen1

  • Vieras
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #92 : 01.05.07 - klo:18:59 »

Ei oo mun maisseista itäny kun kaksi, eikä taida enempää kasvaakkaan [:´(] [:´((]. Vesimelonin siemenistä ei oo itäny yksikään. [:´(] [:´((]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #93 : 01.05.07 - klo:21:26 »

Älä itke Sinitiainen, ei oo mun Jouluruusuista itänyt yksikään ja kaksi pientä tainta on Kellokärhöjä  :-O
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #94 : 01.05.07 - klo:22:15 »

Ahkeraliisat kasvaneet hyvin myös kerrotut!

Minä sain ahkeraliisat itämään mutta nyt kaikki taimet vain jotenkin nuutuu ja kuolee, missä vika?
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #95 : 02.05.07 - klo:05:49 »

Oletko katsonut tainta, kuristuuko sen varsi läheltä mullan pintaa? Mulla oli yhtenä vuonna taimipolte, joka vei melkein kaikki taimet. Kylvöihin käytin tavallista multaa silloin. Sen jälkeen olen käyttänyt joko turvetta ja taimimultaa. Tiedän että harmittaa. Viime keväänä mulla oli kasvihuoneessa myyrä, joka naposteli taimien sirkkalehtiä ja voi sitä itkua kun aamuisin laskin hävikkiä. Myyrä kyllä viimein hävisi taistelun, tarjosin hänelle monia vaihtoehtoja ja vain loukutus tepsi.
Sinitiainen, vesimeloonin kerkiäisi kyllä vielä kylvää uudelleen, vai ostatko valmiin taimen.
Minulla on kuivanut muutamia kääpiösamettiruusun taimia, niiden kouliminen on vaikeaa, kun ovat  nuppineulan kokoisia. Kesäbegoniani ei taida keretä mihinkään, taimet kasvattavat ekaa lehteään sirkkalehtien jälkeen.
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #96 : 02.05.07 - klo:20:43 »

Ei varsi kutistu vaan lehdet kellastuu ja kuihtuu, pelkkä varsi törröttää purkissa, en ole vielä raskinut poiskaan heittää. Odotan ihmettä [:28]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #97 : 03.05.07 - klo:17:59 »

Ihmeitä tapahtuu. Kärsivällisyyttä, rakkautta ja hönkäilyä.
Kirjattu

sinitiainen1

  • Vieras
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #98 : 04.05.07 - klo:21:06 »

Joo en saanu kasvamaan kun kaksi maissin tainta 23 siemenestä jotka kylvin [:5] saavutus sinäänsä. Aamulla katoin noita siemeniä ja oliva märäntyneet pilalle, kastelin niitä liikaa. Pitää käydä kattomassa torilta tai taimimyymälästä että  onko siellä taimia.
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #99 : 05.05.07 - klo:06:54 »

Kolmestatoista koristemaissin siemenestä 8 itänyt. Mielenkiintoista kasvattaa, ensimmäisenä mullasta nousee pitkä piippo.
Tuoksuorvokki ei ole itänyt vieläkään, ettei vaan taas kävisi huonosti.
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #100 : 05.05.07 - klo:08:51 »

Onko kukaan koskaan kasvattanut pesusienikurkkua?
Kokemuksia mielelläni kuulisin.
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #101 : 07.05.07 - klo:20:18 »

 [:-I] Ei taideta maissilla paljon herkutella, kun koko siemenpussin siemenistä vain kaksi taimen "rääpälettä" kasvanut muut olivat märäntyneitä, ei minusta taida olla maissin kasvattajaksi .... [:´((]
Palsternakan, purjon, samettiruusun ja daalian taimet koulutettu  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #102 : 08.05.07 - klo:06:45 »

Eilen jo latvoin ahkeraliisat olivat ensimmäiset nuput kasvattaneet.
Chilit ovat myös jo komealla taimella. Alkaa olla säilytyspula sisätiloissa, kun niin vauhdilla kasvavat. Voiskohan ajatella jo kohta siirtoa kasvihuoneeseen, siellä ei ole lämmitystä?
Kirjattu

koeraukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
  • Savon sytämmestä
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #103 : 10.05.07 - klo:11:18 »

Viikonloppuna koulittiin purjot. Muutama vuosi takaperin opin "kääretortun" teon. Liekö pönttöläisille tuttu tekniikka? Istutusvaiheessa vain rulla auki, niin pitkäjuuriset taimet ovat kuin tarjottimella  :-)). Toimii ainakin purjojen kanssa tosi hyvin ja säästää tilaa.
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Siemeniä multaan...
« Vastaus #104 : 10.05.07 - klo:12:05 »

Kätevä juttu tuo "kääretorttu"-juttu Koeraukolta. Täytyy joskus kokeilla. [:-)]
Mulla ahkeraliisat alkavat jo kukkia [:5]  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.114 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.