Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koirien uimisesta  (Luettu 1018 kertaa)

Sus

  • Vieras
Koirien uimisesta
« : 19.08.06 - klo:20:12 »

Avaanpa koirien uimisesta ketjun. Uiko teidän koirat mielellään?

Oskua (pikkuinen bichon frise) uitettiin kyllä kesähelteellä joskus, mutta että se ois itte mennyt ei tullut kuuloonkaan! Vietiin laiturin päähän ja sieltä hää ui suoraan rantaan ja näytti loukkaantuneelta, vähintäänkin närkästyneeltä.

Oskun emo, Tyyne, oli myös joskus kuulemma pistetty saaressa mereen uimaan, niin hää oli niin närkästynyt, että kun tuli vedestä, hää oli mennyt kalliolla emännän varvastossujen luo ja siististi etutassulla lykännyt ne kalliolta mereen. Näin miulle kerrottiin.  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #1 : 19.08.06 - klo:20:13 »

Äh tää ois kuulunut lemmikkiosastolle. Olkoon nyt tässä.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #2 : 19.08.06 - klo:20:14 »

Ui, kyllä nuo ui, kauhia hinku veteen molemmilla. Jos ei järveä löydy, niin käy ojat, kuralammikot, mikä vaan lutikko  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #3 : 19.08.06 - klo:20:16 »

Minun Coton De Tulear Narttu Roosa Ei Tykkä Uida Järvessä Eikä Meressä  [:-(]
Suihkuun Tulee Tosi Mielellään  [:-DD]
Mistähän Lie Johtuu  :-O  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 20.08.06 - klo:15:02 kirjoittanut Jenna »
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #4 : 19.08.06 - klo:20:34 »

Mun eka koira, kultainen noutaja oli eka kerran veteen mentyään aivan vesihullu. Piti aina pidätellä, että ei menis jokaiseen lampeen.
Toinen, sekarotuinen, kultainen vesseli, ui jos me ihmisetkin uitiin, ei ollut kovin innokas.
Sandy, jonka kuolema vieläkin sattuu, oli siis sakemanni ja tosi kova uimaan. Aina innoissaan veteen, kun olimme rannalla.
Bruno, Sandyn veli, ei oikein osoita innostusta rannalla. Mutta kun ottaa huomioon koiran duunin, niin se on aina hieman ajattelukannalla ja odottaa aina vapaallakin isännän sanaa. Kun mies on uimassa, niin koira on heti myös siellä. [:-)]
Ja vaikka hevosista ei kysyttykään, niin kerronpa kuitenkin:
Blackie, luonteeltaan hieman oikukas, ei mene mielellään veteen.
Lusia, suomenhevonen kastautuu mielellään ja sen selässä olen usein seilaillut
Morning Flash eli Salama, menee äitinsä Lusian perässä minne vaan. Ei ui, vaan seisoskelee vedessä ja tykkää kun sitäkastellaan. [:-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #5 : 20.08.06 - klo:07:41 »

Viisas kissa EI UI, paitsi tiikeri... [:-DD] Mutta suihkusta JUO mielellään !
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #6 : 20.08.06 - klo:09:58 »

Hyvä Jaska, että muistutit kissan! No Simppa EI varmastikaan ui! :-))
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #7 : 20.08.06 - klo:10:52 »

Kun olimme pieniä Katin kanssa, meillä oli kissa nimeltä Misu. Läksi kävelylenkeille mukaan ja uimaankin. Jossakin on kuva jossa on Kati ja Misu järvessä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #8 : 20.08.06 - klo:13:05 »

Mulle tuli yhtäkkiä mieleen yks juttu, kun Osku oli vielä pieni pentu. Ihan sydäntä vihlasee kun muistelen, kun...

Oltiin järven rannassa ja mä menin soutuveneeseen ja aloin soutaa poispäin, Osku oli rannalla äitini kanssa, niin se raasu pikkuinen, luuli, että mami jättää hänet. Hätääntyi niin, että lähti UIMAAN soutuveneen perään. Vaikkei ollut etes yksin, mutta kun mami lähti...

Ja kun se ei tosiaan ikinä mennyt vapaaehtoisesti veteen koskaan. Vain tään yhden kerran.
Kirjattu

viirunen

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 62
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #9 : 21.08.06 - klo:23:27 »

Minun cavalier ei mielellään ui(tosin nyt on jo seniori), mutta nuorempanakaan ei kahlannut kainaloita syvemmälle. Pari kertaa laitoin sen laiturin vierestä uimaan rantaan päin. Uinti suijui kyllä hyvin, mutta pari päivää koira mökötti!Suihkussa kyllä nauttii olosta!
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #10 : 21.08.06 - klo:23:31 »

Äh tää ois kuulunut lemmikkiosastolle. Olkoon nyt tässä.

Sus, jos haluat niin saat tämän ketjun siirrettyä sinne Eläimiin ihan itse. Ylläpidon lisäksi ketjun aloittaja voi näitä siirrellä. Hilu just siirsi onnistuneesti kissatarhansakin sinne Eläimiin  [:45] Vaikka ei sillä, että pitäisi siirtää, ei tämä niin vakavaa ole. Kunhan vain halusin kertoa, että sellainenkin mahdollisuus on olemassa  [:-)]
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 702
  • Lahti
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #11 : 21.08.06 - klo:23:54 »

Minun molemmat koirani ovat kyllä varmaan olleet koiramaailman uimamaistereita,kandeista puhumattakaan.Vielä viime viikolla tämä vanhus joka nyt elelee elämänsä viime hetkiä oli mökillä järvessä kaiken aikaa,että piti ihan vedestä pois komentaa,kun oli niin innoissaan isosta akvaariosta.Hän on aina tykännyt kalastaa.Nuorempana koirana hän seisoi laiturilla ja katsoi missä kohtaa kalat ovat ja lähti rannasta uimaan niitä kohti ja yritti sukeltamalla ottaa kaloja kiinni.No,nyt vanhuus on tehnyt liikkeet niin hitaaksi,ettei moinen toiminta enään onnistunut.Ja sorsapoikueet olivat usein jahtaamisen kohteena,siis kun minulta silmä vältti.Kyllä emot antoivat koirille lähdöt ja onneksi olivat uskovaisia ja palasivat takaisin rantaan.Nyt muistelen jo niitä nuoruuden aikoja haikeana,mutta osaan myöskin iloita siitä,että sellainenkin aika on ollut onni elää.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tuula

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 677
  • Karvakorvien matkassa
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #12 : 22.08.06 - klo:13:15 »


Sakke -  meidän vesipeto [:35]
Suomessa on myös vesipelastuskoiria, joita koulutetaan siis pelastamaan ihmisiä hukkumasta. Mä haluaisin Saken kanssa kokeilla sitäkin lajia, =Vepe, jos vain ehtis.   [:-)]
Kirjattu

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #13 : 22.08.06 - klo:13:16 »

Onpas Sakke Ihana  [:35] [:36] [:35] [:36]  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Koirien uimisesta
« Vastaus #14 : 22.08.06 - klo:15:01 »

Onpa mukava kuva Sakesta. Vepe voisi olla kiva harrastus, mutta ei se aineskaan kokkerin kanssa suju  [:-DD] ja untma on taas liian häselö, vaikka noutaakin vedestä sitä sun tätä  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.
 

Sivu luotiin 0.226 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.