Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantaita!19.2.  (Luettu 1345 kertaa)

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
Vs: Maanantaita!19.2.
« Vastaus #60 : 19.02.07 - klo:21:49 »

Niitä poroja menee kuulemma Napapiirin liikkeissä ihan älyttömiä määriä, samoin hirviä!  [:-)]
Kyselin olisko vapaita nallemyyjän paikkoja. Kuulemma itä-Suomen alueelle tarvittais myyjää, mutta
ei lyö homma leiville ellei ota myös muita fimoja minkä tuotteita myy. Kilometrejä tulee paljon.
Harmi. Musta olis aika söpöä ajella hopeanuolella, Leevi takana ja takapenkki täynnä pehmoja  [:-)]
Tietty voi olla että ekan kahvitauon jälkeen takapenkki olisi täynnä nalletäytteitä  :-O
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #61 : 19.02.07 - klo:21:53 »

Joo velipojan tyttö oli ostanut isälleen just noita hirvijuttuja...on Roissa lukiossa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #62 : 19.02.07 - klo:22:11 »

Iltaa mehunkeittämöstä!
Päivä menikin enemmän tai vähemmän nukkuessa ja nuokkuessa. En meinannut millään päästä sängystä ylös, kun Pasi tuli töistä seitsemän maissa. Se erehtyi sanomaan, että pitäisi varmaan alkaa tehdä ruokaa sen sijaan, että olisi kysäissyt, pitäisikö mulle tuoda kuppi kahvia.... Mulla meni vielä pitkään, ennen kuin sain itseni revittyä peiton alta. No, kyllä siitä sitten virkosin, kun ruoan jälkeen join kahvia.

Tuossa töihin ajellessa Lahden moottoritiellä tuli Itä-Naaprurin rekka rampista ja lähti vaihtamaan kaistaa  [:-/] Se olisi kiilannut mun päälle, mutta mulla oli joku ihmeellinen aavistus, ja osasin just oikealla hetkellä vaihtaa seuraavalle kaistalle. Soitin sille torvea aika kiukkuisena!  [:-/]
Noiden rekkojen kanssa saa olla aika tarkkana; ne ei välttämättä huomaa pientä autoa "kuolleessa kulmassa." Mä koitankin aina hoidella niin, etten ajaisi pitkään rekan rinnalla, vaan rivakasti ohi. Tai tilanteen mukaan hidastan ja jättäydyn taakse.

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #63 : 19.02.07 - klo:22:20 »

Ei varmastikaan mukavaa pieni auto ja iso rekka. Tulee ihan mieleen Irlannin matkan pikkutiet (isoilla teillä oli tilaa vaikka kuinka)
Mutta pienet mutkaiset tiet kivi/pensas aita tiessä kiinni ja toinen hiha pyyhkii aidan reunustaa ja toisen käden vierestä hyvin hyvin läheltä menee isot autot ohi, siis oikeasti hyvin läheltä  :-O
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #64 : 19.02.07 - klo:22:24 »

Hyvä, että sait Kaija ennakkoaavistuksen ja vaihdoit kaistaa  [:6]

Oli muutes tosi ihania nalleja ja vaikka mitä pehmoja siinä Tainan linkissä  [:-)] Siellähän oli pehmo tipujakin.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #65 : 19.02.07 - klo:22:38 »

Kannoit 25 kiloa :-O pitkänki matkaa? Sehän on kuin rinkkaa kantais.

Meillä 25 kilon säkkejä töissä. Ne vielä menettelee, mutta joku isokokoinen 25 kilon laatikko tai 30 kilon kanisteri, josta pitää kaataa tarkasti 1,07 kiloa metrin korkeudella  [:-(] kun kanisteri pulputtaa iloisesti.
Mahdollisuuksien mukaan käytän kyllä jonkinlaisia kärryjä tai nostopöytää.

Ja kyllä, 25 kiloa ei aina paina saman verran. Siksi Mesen kysymys oli perusteltu. Loman jälkeen 25 kilon säkki painaa ainakin 40 kiloa!  :-O [:-DD] Kunnes siihen taas tottuu!  [:-)]

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #66 : 19.02.07 - klo:22:40 »

Telkkinen , mukava "kuulla" että koiruli voi hyvin ja nauttii elämästään  [:-)]

Ja Veke , minullekin tuli mieleen että kuiva ilma saattaa aiheuttaa verenvuotoa nenästä.
Tyttärenpojalla tulee usein kovilla pakkasilla verta nenästä.
Itsekin käytän talvella , lämmityskaudella sellaisia apteekista saatavia tippoja.
Vahvistavat limakalvoja. Leiraksen  A-Vita nenätippoja. Auttavat kummasti.
Eikä tartu pöpötkään niin helposti kun limakalvot ovat kunnossa.

Pakkasta meillä näkyy nyt olevan -14.2C . Päivä oli aivan ihana. Aurinko paistoi.
Tosin tuuli oli viileää. Onnin kanssa tehtiin reilu lenkki. Minä aina riemuitsen kun onnistumme
ohittamaan toisia koiria haukkumatta. Ja tänään se onnistui mahtavasti. Neljä koiraa vastaan
eikä yhtään haukkua .Hyvä ME [:5] [:5] 

Räystäillä ja syöksytorvissa on upeat jääpuikot. Kevät on tulossa , jippiiii  [:68]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #67 : 19.02.07 - klo:22:41 »

Kiloista kun puhutaan niin täytyy sanoa että tänään oli erinomaisen hyvä päivä töiden jälkeen kuntosalilla ja nyt "taas" zzz....

Nyt -14,2
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #68 : 19.02.07 - klo:22:43 »

Kyllä minun koirani riepottelisi nyt taas paremmassa kunnossa ollessaan pehmonallen äkkiä uudenlaisen näköiseksi..on kova "tappamaan" kaikkia pehmoleluja.Edelleen koiruus on pirtsakka eli voin taas hyvillä mielin nukkumaan mennä..ja toivoa huomisen päivänkin meille koittavan...On tämä kaveri sitkeä sissi.Sain ystävältäni sähköpostia jossa hän kertoi työkaverinsa puhuneen vähän samanlaisesta tarinasta oman koiransa kohdalla ja ihmeen kaupalla koiran maksa jotenkin rupesi toimimaan ja koira elää kolmatta vuottaan vakavan sairastumisensa jälkeen...terveenä.No sitä en uskalla omalle kohdalleni edes toivoa...meille riittäisi päivä kerrallaan eläminen...ja tämä jatkoaika...siis sopeutumisvalmennusta meille...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #69 : 19.02.07 - klo:22:49 »

Olioos pehmonalleista kuviakin jossain  :-O
http://www.teddykompaniet.se/

Minä en pahemmin ruottia ymmärrä, mutta arvaamalla tuolta löytyi sivu jossa tuotekuvia.

Mua alkoi lapsettaa... mä haluan sen pöllön! Mut Kun Mä Haluuu-uun!  :-))
Ja ne piipittävät kananpojat oli söpöjä. Ja se Termun näköinen koira. Ja nallet oli tosiaan ihan "aidon" nallen näköisiä!

Mä sain yhdeltä keravalaiselta lintuharrastaja-naiselta ITSE TEHDYN nallen, kun arvasin niiden pihapöntön pesinnän oikein viime keväänä. Mielettömän hieno! Se on kylläkin vaatekaapissa piilossa, ettei Leevi vaan vahingossakaan pääse näkemään sitä!  [:-I]

Veke

• Vieras
« Vastaus #70 : 19.02.07 - klo:23:16 »

Hitsin hitsi, äskön tulin ja ei voi ku ihmetellä. Kämppä on ku teurastamo.
On viime yön vuotannu nokka jonkun verran.
Ny hyviä neuvoja, mil saa kuivunneen veren pois nahkasohvasta, parketista, matosta, tuolin päälisistä,
kaakeliseinistä, muovimatosta, kaapin ovista ja vaatteista?    :-O
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #71 : 19.02.07 - klo:23:21 »

No voi yhen kerran.  Suurimmasta osasta saat veren pois kylmällä vedellä.  Ei muuta ku vettä ämpäriin ja rätin kanssa heilumaan.  Oiskohan sit Fairy loppusilaukseen paras? [:-I]
Kirjattu

Veke

• Vieras
« Vastaus #72 : 19.02.07 - klo:23:33 »

Kiitos Kaarin, ny on vähä vetku olo, nin et kokeilen huomen. Ehä se pimees näy.    :-))
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #73 : 19.02.07 - klo:23:38 »

Vaatteista ja matosta sen saa mäntysuovalla. Mäntysuopanestettä vaatteelle, niin se veri nousee siitä vaatteesta valkoisena mössönä pois, sitten vain huuhtelu.
Muualta se lähtee ainakin osittain pois pelkällä kylmällä vedellä ja rievulla.  [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #74 : 20.02.07 - klo:00:48 »

Vekelle  / No tässä vielä lisää ohjeita  veritahrojen poistoon http://www.google.fi/search?hl=fi&q=veritahrojen+poisto&btnG=Hae&meta=

Montakos vuorokautta aiot juoksuttaa sitä nokkaa. Mitäs terveystyttö, ottiko verikokeita, onko veriarvot OK ???

Tässä neuvoja kuivan nokan hoitoon http://www.google.fi/search?hl=fi&q=kuivat+nen%C3%A4n+limakalvot&meta=

Jos vuoto ei lakkaa tai uusii, soita sinne terveysneuvonta puhelimeen    (09) 10023   [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sivu luotiin 0.09 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.