Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Topakkata torstakia 22. helmikuuta!  (Luettu 1566 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Topakkata torstakia 22. helmikuuta!
« Vastaus #105 : 22.02.07 - klo:22:33 »

Sus.  Verenluovutus ois yksi konsti.  Eivät kuitenkaan huoli sitä, jos on lääkitys päällä. [:-(]

Paljonko normaali verenpaine aikuisella pitää olla?  Mä olen ymmärtänyt, et jotain 130/70.
Kirjattu

Santsu

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • "Carlö"
« Vastaus #106 : 22.02.07 - klo:22:35 »

Laittakaa kysely kuka osaa, kuinka usein rakastelette partnerianne, kun niin paljon aikaa menee täälläkin useilla... iltaisin... kun lapset on jo nukkumassa tai ihan millon ehtii/joutaa... [;-)] Laittakaa se tv ja pc kiinni ja hoitakaa parisuhdettanne aidosti!
Hyvää yötä! [:-DD] Arvatkaa mitä menen tekemään?????
Kirjattu
Mikä ei tapa, vahvistaa.

Sus

• Vieras
« Vastaus #107 : 22.02.07 - klo:22:38 »

Mä kävin oikein paperista tarkistamassa, ja muistin (onneksi) vähän väärin. Viimeksi se oli 150 eikä 160. (Joskus ollu 160). No korkea sekin. tupakointi huijaa hemoglobiiniarvoja hiukan. Tupakoitsijalle tulee vähän korkeampia tuloksia kuin mitä se hemo oikeesti on.

Niin, verenluovutus, mutta ne ei huoli sitä, kuten sanoit, koska mulla on lääkkeitä. Että pitäis lorisuttaa vaan suoraan lavuaarista alas.  [:-I] :-)) [:-I]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #108 : 22.02.07 - klo:22:40 »

Santsu....nukkumaan.. [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Evis

• Vieras
« Vastaus #109 : 22.02.07 - klo:22:40 »

Torstai-iltaa!
Pakkasta -24 ja vähän utuinen ilma. Toivottavasti viikonlopuksi jo vähän lauhtuu! Hyvin nukutun päivän jälkeen (viiden maissa heräsin) on ihan virkeä olo! Enää tämä yö ja sitten kolme vapaata! [:5]
Verenluovutuksessa käyn minäkin säännöllisesti, kun välillä on ollut hemo ja 160 ja vähän ylikin!!
En muutes tiedä minäkään mikä on normaali verenpaine ?
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #110 : 22.02.07 - klo:22:41 »

Nyt -23,2 ja iltateet juotu ja kohta varmaan nukkumaan  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #111 : 22.02.07 - klo:22:55 »

Ulkona oli aika hiljaista että teki mieli kiljaista... [:-)]

Nyt vielä vähäksiaikaa  [:32] ja sitten nukkumaan

Pakkanen tuntuu heittelehtivän -20,5 ja -22 välillä
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #112 : 22.02.07 - klo:22:58 »

Laittakaa kysely kuka osaa, kuinka usein rakastelette partnerianne, kun niin paljon aikaa menee täälläkin useilla... iltaisin...
Hyvää yötä! [:-DD] Arvatkaa mitä menen tekemään?????

Mä melkein arvaan, että Santsu menee sänkyyn.... nukkumaan  [;-)]
Joo, kyllähän täällä pöntöllä menee aikaa  [:-I]

Veke

• Vieras
« Vastaus #113 : 22.02.07 - klo:23:02 »

Mikähän noissa muka on vikana? Paine on ainakin loistava aikuiselle ihmiselle. Hemoglobiini ehkä hiukan alhainen, mutta pinaattia tai rautatabletteja syömällä varmasti pomppaa nopeasti ylöspäin!

Joo Kaija, josse oiski noist paineist jotai sanonnu, mutku sit kaiveli toi hemo.
Tost matalast hemostaha ei mullen o kuitekka koskaa ollu mitää haittaa, ku sen tietää.
En juo maitoo, enkä syö rautaa, sillo on kaikki ihan jees. Tää lääkälihoitaja ku viä sen tajuis.   :-))
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #114 : 22.02.07 - klo:23:18 »

Veke.  Jospa se sun nenäverenvuotosi johtui tuosta hemarista? [:-I]
Kirjattu

Veke

• Vieras
« Vastaus #115 : 23.02.07 - klo:00:10 »

Joo Kaarin, mist sen tietää millon se ekakerta tulee, mut ninkun sanoin, ni koskaa en muista aiemmi ja toi hemo on ollu sentä syntymäst asti alhanen. Vähä vaikee uskoa. Herkemmi luulisin sen johtuneen niist
mitä se lääkälihoitaja mullen tuputti.
No ny olen ne kuitekki jo paiskannu roskiksee ja olo on selvästi alkannu paranee.   :-))
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #116 : 23.02.07 - klo:06:16 »

Mulla oli hemoglobiiniarvo viimeksi mitattuna loppuvuodesta 163.Ja lääkäri sanoi,että jos alkaa nousemaan yli 165:n niin sitten tarvitsee "luovuttaa" verta terveyskeskuksessa pois.Koska käytän verenpainelääkkeitä niin en voi luovuttaa verta "hyvään tarkoitukseen" SPR:llä.Verenpainelukemat ovat 120/85 paikkeilla ja se on hyvä lukema lääkärin mielestä.
Mulla on aina ollut korkea hemoglobiini ja kaikki kolesteroliarvot on hyvissä lukemissa,joten ei pitäisi olla huolen häivää.Joillakin ihmisillä on luonnostaan korkeahkot hemoglobiiniarvot ja niihin hoitona on joko SPR:n verenluovutus jos voi luovuttaaa siellä verta tai sitten se  terveyskeskuksen "verenluovutus"
« Viimeksi muokattu: 23.02.07 - klo:06:55 kirjoittanut käenpiika »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #117 : 23.02.07 - klo:07:06 »

Minulla on aina hyvin pienet paineet. Kotikoneella mitattuna alhaisin noin vuosi sitten 103/57. Yleisesti siinä 120/65-luokkaa. Terveydenhoitaja onkin sanonut, että paineet on kuin pikkutytöllä.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #118 : 23.02.07 - klo:09:29 »

Nykyisin verenpaineen raja-arvona pidetään 140/90

Suurimmat verenpainetta kohottavat tekijät noin 95%:lla on ylipaino ja tupakointi.

Verenpainearvot:
Ihanne 120/alle 80
Normaali 130/85
Tyydyttävä 130-139/85-89
Lievästi kohonnut 140-159/90-99
Kohtalaisesti kohonnut 160-179/100-109
Huomattavasti kohonnut yli 180/yli 110

Että tämmöinen tietoisku meille aamutuimaan.

Omalla kohdallani on esimerkiksi niin, että jos (kun  :-)) )laihtuisin, niin luultavimmin verenpaineeni laskisi normaalille tasolle.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #119 : 23.02.07 - klo:10:21 »

Minun kohdallani on hyvin epätodennäköistä se,että kun saan ylipainoani edelleenkin pudotettua pois,ei verenpainetautini häviä mihinkään.Sukurasitteet ovat taustalla aika vahvat,molemmat vanhempani sairastivat verenpainetautia ja molemmat veljeni sairastavat myös verenpainetautia.Ovat sairastaneet jo melkein 30 vuotta ja toinen veljeni on hyvin hoikka,joten painolla ei välttämättä ole merkitystä verenpainetautiin.Lääkärin mielestä tämä verenpainetauti kulkee meillä suvussa ja ainut minkä painonpudotus voi saada aikaan on se,että painon vähetessä verenpainelääkitystä voidaan vähentää muttei koskaan kokonaan voi jättää pois.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.057 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.