Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: ValiValia...  (Luettu 686 kertaa)

Evis

  • Vieras
Vs: ValiValia...
« Vastaus #15 : 22.02.07 - klo:23:25 »

Kyllä kannatta mennä. Eiks sille aikaa saa sairaslomaa tai muuta vastaavaa, minust on hassua, että omaa vuosilomaa siihen pitäis käyttää..
Olen itte ollu yhdellä kolmen viikon jaksolla selkävian vuoksi ja minusta se oli hyvä.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: ValiValia...
« Vastaus #16 : 22.02.07 - klo:23:39 »

Viikoksi valmiiseen pöytään  [:20]

Me oltiin kesällä 2002 noin viikko Anttolanhovissa Astma-perheiden sopeutusvalmennuksessa. Pasin molemmilla likoilla astma ja mäkin pääsin "livahtamaan" sinne, kun yhtä penskaa kohti yksi aikuinen!
Käytettiin siihen kesälomaa ja saatiin päivärahaa  [:-I] joku ihan yllättävän "suuri" summa, kun en ollut tosiaan odottanut mitään. Eli tuli yllätyksenä!

Ja se syöminen! Ei olla koskaan syöty niin paljon, kun oli aamupalaa, lounasta, välipalaa ja päivällistä. Iltaisin sitten vielä grillattiin omia eväitä grillikatoksessa  :-))

Marle, kannattaa ajatella sitä hiukan niin kuin lomasena. Vaikuttaako paikka kivalta??? 

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: ValiValia...
« Vastaus #17 : 23.02.07 - klo:11:10 »

Jos vaan loma- ja rahaasiat saat kuntoon, niin mee ihmeessä kuntoutukseen, Marle.
Tuttavissa ja naapureissa, jotka ovat olleet kuntoutuksessa, ei ole yhtään sellaista, joka ois katunut menoaan.
Päinvastoin, ovat tapailleet siviilissä kämppiksiään.
Ruoka on hyvää ja palvelu pelaa.
Hotelli se on!

Kelan touhu muuten on ihmeellistä!  Sinne kun soittaa, niin saattaa ja onkin mennyt Oulun kelaan. [:-/] On kuulemma samat tiedot heilläkin. 
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: ValiValia...
« Vastaus #18 : 23.02.07 - klo:17:20 »

Kaarin:

"Kelan touhu muuten on ihmeellistä!  Sinne kun soittaa, niin saattaa ja onkin mennyt Oulun kelaan. [:-/] On kuulemma samat tiedot heilläkin.  "

Odotellaan vaan niin kohta Kela vastaa Kiinasta [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: ValiValia...
« Vastaus #19 : 23.02.07 - klo:17:33 »

 [:-DD]

Tänään oli lehdessä maininta, et KELAan soitetut puhelut halpenevat.  Osa onkin jo halventunut viimevuoden puolella. 
En nyt muista sitä alkunumerosarjaa, mut kannattaa tutustua.  Nimittäin, jos soittaa ..4.., niin joutuu pulittamaan kalliin hinnan.  Jossa on ...6.., niin se on halvempi.

Kai ymmärrätte, mitä kirjoitin? [:-I] :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: ValiValia...
« Vastaus #20 : 23.02.07 - klo:17:42 »

Marle, nyt otan osaa. Mie en kanssa haluaisi mennä minnekkään vieraitten ihmisten joukkoon MUKA kuntoutumaan. Ymmärrän täysin sinuu. Mie kamala ihminen en menisi, enenenen. Koti ja omat ihmiset, ystävät sun muut on parhaita. Kuntoutus on miun mielestä kokonaisvaltaista, en jummarra, miksi ihmisiä tuputetaan vieraitten joukkoon pitämään ns. hauskaa ja kuntoutumaan. Kääk! (Ja ammatin puolesta kuitenkin kaiken aikaa miun on pakko yrittää sosiaalistaa ihmisiä). Ja kun siun jalat eikä selkä ees oo niskassa, huoh.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Risto

  • Vieras
Vs: ValiValia...
« Vastaus #21 : 23.02.07 - klo:17:46 »

No, minulle sattui näin, että minut passitettiin Kinkomaalle tutkimuksiin ja kuntoutuksiin kahdeksi viikoksi. Avot, minä olin onnellinen, että pääsen valmiiseen ruokapöytään kahdeksi viikoksi.
Mutta, mites kävikään.
Tutkivat minua ja testasivat ja jo toisena päivänä sanoivat, että mene kotiisi.
P...le, ja minä luulin että saisin olla kaksi viikkoa, mutta se jäi kahteen päivään.  [:-(] [:-(]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: ValiValia...
« Vastaus #22 : 23.02.07 - klo:17:47 »

Sas muuta Kati  [:-)] Tänään lähti kopsu työterv.lääkärille ja kyssäri kopsussa..että mitä hä tää...jne..

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: ValiValia...
« Vastaus #23 : 23.02.07 - klo:18:36 »

Marle, ymmärrän sinua hyvin. En lähtisi minäkään minnekään enkä ole lähtenytkään. Olisin varmaan monasti päässyt jonnekin Kerimäelle - mitä minä siellä tekisin. Vieraan ihmisen kanssa asumaan ja vieraiden ihmisten kanssa tekemään kaikkea sellaista, joka ei ole minulle luontaista. Ei kiitos!

Kelan puhelut - kuten monen muunkin viraston - menevät ympäri Suomea. Samat tiedot meillä kaikilla on - koko Suomen ihmisistä. Kyllä meiltäkin lähtee v-kortteja savon kielellä! [:-)]
Näin taataan kuitenkin työtä tuonne muuallekin kuin ruuhka-Suomeen. Ja samaa ammattiosaamista se on siellä kuten täälläkin.

Mutta onhan nyt voinut Kela Marlen kohdalla erehtyä luulemaan häntä "niskajalkaiseksi" [:-DD]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: ValiValia...
« Vastaus #24 : 23.02.07 - klo:18:53 »

Peput olalla [:-DD]
Kirjattu

Veke

  • Vieras
Vs: ValiValia...
« Vastaus #25 : 23.02.07 - klo:19:22 »

Ei mun enää pitänny mitää sanoo, mut sanon ny kumminki.   :-))

En kyllä tajuu, miksei sit muut tajuu, siis mun mielestä tossa selvästi sanotaa, että on pitkittynyt niska-hartiaseudun työ ja toimintakykyä uhkaava, tuki- ja liikuntaelin ongelma.
Siis on tuki- ja liikuntaelin ongelma, mikä uhkaa niska- ja hartiaseudun työ- ja toimintakykyä! 

Kapulakieltä, ninkuma sanoin.
« Viimeksi muokattu: 23.02.07 - klo:19:24 kirjoittanut Veke »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: ValiValia...
« Vastaus #26 : 23.02.07 - klo:19:27 »

...uhkaava tuki- ja liikuntaelinongelma, esim. Syndroma cervicale, TOS, Torticollis, synnynnäiset anomaliat, kaularangen alueen leikkauksen jälkitila.     [:-I]  mitä lienevätkään, mulla ko vaan o rappeumaa ja madaltumia alaselän alueella ja rintarangassa. Hartiat ja niska ovat suht , niillä pärjätään kyllä ilman sen kummempaa kuntoutusta, pikkuisen hierontaa silloin tällöin [:-)]
« Viimeksi muokattu: 23.02.07 - klo:19:29 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Veke

  • Vieras
Vs: ValiValia...
« Vastaus #27 : 23.02.07 - klo:19:30 »

No joo, Lennu! 
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: ValiValia...
« Vastaus #28 : 23.02.07 - klo:19:40 »

synnynnäinen anomalia...  johan oot epeli! [:-)]
Mitäs se tohtoori tähän sanoo? :-O
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: ValiValia...
« Vastaus #29 : 23.02.07 - klo:19:58 »

anomalia:
säännöttömyys, poikkeavuus, poikkeus, epänormaalius, epämuodostuma

Onkohan skolioosi niihin kuuluva [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.282 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.