Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kaivo  (Luettu 432 kertaa)

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
Vs: Kaivo
« Vastaus #15 : 25.02.07 - klo:10:03 »

Hyvä että vettä rupes tulemaan raanasta! [:-)] [:5] [:5]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 25.02.07 - klo:10:52 »

Hyvä, että Sus'lle tulee taas vettä. Vesi on TOSI tärkeää, sen olemme mekin huomanneet, kun joskus on täälläkin vesikatkos. Sekin on kumma juttu, että vaikka justiinsa on todennut, että vettä ei tule, niin melkein samantien on vääntämässä kraanaa ja ottamassa sieltä vettä, ihan vaan vanhasta tottumuksesta  :-)).
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #17 : 25.02.07 - klo:10:57 »

Hieno juttu     
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

• Vieras
« Vastaus #18 : 25.02.07 - klo:10:59 »

Hyvä, että Sus'lle tulee taas vettä. Vesi on TOSI tärkeää, sen olemme mekin huomanneet, kun joskus on täälläkin vesikatkos. Sekin on kumma juttu, että vaikka justiinsa on todennut, että vettä ei tule, niin melkein samantien on vääntämässä kraanaa ja ottamassa sieltä vettä, ihan vaan vanhasta tottumuksesta  :-)).

Joo ja tänään aamulla, kun halusin vähän huuhtasta suuta ja juoda, otin lähdevesipullon pöydältä ja tein sen sillä, kun en muistanut, että raanasta tulee vettä.  :-))

Kyllä tää on tosi suuri helpotus! Olin jo huolissani mistä seuraavat vedet saan. Ei sitä kehtaa keltä vaan lähtä anelemaan... ja naapureilla on vesi vähissä myös.

Ihmettelen vaan vieläkin tuota painesäiliötä... mun sisäistä salapoliisia hiukan taas häiritsee... mittari näyttää nollaa ja silloin vettä ei "pitäisi" tulla, mittarin pitäisi näyttää nelosta. Siks mua vähän jännittää. Kun en nyt tajua, mitä tässä oikein kävi.

No, ei se kaivo sitten pohjaan asti ole voinut olla jäässä, anteeksi väärä hälytys. Mutta se styroxikansi pitää kyllä tuohon kehitellä joka tapauksessa.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 25.02.07 - klo:11:02 »

Sus , olisikohan siellä sinun putkissasi ollut ilmaa, siis vesiputkissa, keuhkoputkissa pitääkin olla. Ilmaa menee helposti jos yrittää availla kraanaa , vaikka ei vettä tulisikaan. Tai sitten se ilma on seillä kaivossa ollut jään alla siinä putken pään alueella. Jos olet sinne kuumaa vettä heitellyt, on se ilmakulppa voinut puhjeta ja , avot, vesi pääsi tilalle. En tiiä. Hyvä, että nyt tulee ja voit lotrata.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 25.02.07 - klo:11:05 »

Sieltä sinun painesäiliöstäsi ovat paineet karanneet. Kyllä vesi on vähissä. Nyt tarttis asjantuntijjaa. Tai vettä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #21 : 25.02.07 - klo:11:05 »

Hei Ikka,

jotain sellaista on voinut tapahtua. Sitä vettä kun alkoi tulla sieltä kuului se "huohotus", heh hassu sana, mutta kuulosti ihan kuin siellä ois ilma kiertanyt jotenkin, silleen "rytmikkäästi" se huokaili.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #22 : 25.02.07 - klo:11:07 »

Sieltä sinun painesäiliöstäsi ovat paineet karanneet. Kyllä vesi on vähissä. Nyt tarttis asjantuntijjaa. Tai vettä.

Kun mä laitan virran pois päältä, se mittari hyppää ääriasentoon kuutoseen.  [?]
Vettä kun lorisuttaa, se tulee ihan normaalilla kovalla paineella...  [?]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 25.02.07 - klo:11:23 »

Sus, en osaa neuvoa, ovat kyllä sellaisia mystisiä vempaimia. Just ja just osaan tämän talon varaajat ja säiliöt mittareineen katsoa.Olen tyytyväinen, jos lämpöä saan ja vesi tulee niin kylmänä kuin kuumana. Puilla lämmittelen keskuslämmityskattilaa ja juuri olen rahdannut julmetun ison kottikärryllisen klapeja pannuhuoneeseen. Huomenna sama juttu. Hirveästi menee puuta.
Oppia ikä kaikki.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #24 : 25.02.07 - klo:11:41 »

Juu mystisiä ovat nämä. Mä pyydän jossain vaiheessa tuon naapurin expertin tänne. yks juttu, mitä mä en ole edes kehdannut sanoa, on, että kun mielestäni muistan kyllä milloin se virta on on-asennossa ja milloin off-asennossa... eilen mietin VOINKO mä muistaa näin väärin, nimittäin vettä tulee nyt, kun mittari on OFF-asennossa, ja veden tulo lakkaa, kun se on ON-asennossa. Toi painesäiliö toimii PÄINVASTOIN nyt.

Lisäksi, se mittari hyppää kutosesta nollaan ALAKAUTTA. Se ei siis mene asteikkojärjestyksessä 6,5,4,3,2,1,0 vaan hyppä kutosesta nollaan alakautta, jossa ei ole asteikkoa ollenkaan. Siis suoraan kutosesta nollaan.

[?] [?] [?] [?] [?]

Saatte nauraa jo.  [:-I] [NUT] [:-I] Mut se toimii nyt päinvastoin. Oon mä sitä viisi vuotta seurannut. Mitähän vielä...

(Voi olla muutes, että kovien pakkasten aikana painesäiliö on päässyt jostain kohdasta jäätymään, kun mulla ei ollu lämmitystä päällä tuolla. Naapuri mulle siitä huomautti, että jos se jäätyy se pamahtaa  :-O Nyt siinä on ollut lämpöpatteri vieressä monta päivää.)

Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #25 : 25.02.07 - klo:13:44 »

Sus,pääasiahan kuitenkin on,että hanasta tulee sinulle vettä.Kyllä ilman juoksevaa vettä on tosi hankalaa pidemmän aikaa olla.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.051 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.