^ Eilinen pöperö onnistui tosi hyvin. Jalaton apukokki kuori ja pilkkoi perunat ja porkkanat istuallaan.
Porkkanat mä tosiaan kuorin ja leikkasin epämääräisiksi suikuloiksi; noin reilun puolen sentin paksuisiksi tikuiksi. Kulhoon niiden sekaan oliiviöljyä, juoksevaa hunajaa, merisuolaa ja mustapippuria myllystä (löysin hiljakkoin cittarista Santa Marian myllyn, jossa on molemmat samassa ja siitä pössäyttelen joka väliin nykyään), ruokokidesokeria ja Provencalen yrttimaustesekoitusta. Sitten koko sotku pieneen uunivuokaan.
Uuni oli +220 astetta ja kaikki ruoat kypsyi siinä kolmessa vartissa. Pirkkanoita piti hiukan vahtia, ja sekoittaa välillä, etteivät alkaneet ruskistua liikaa. Varmaan turha mainitakaan, että ne oli herkullisia?
Mitähän mä "karamellisoisin" tänään?
Mun kauan uinunut into tehdä ruokaa on herännyt. Onneksi Pasi ihan oikeasti tykkää ruoanlaitosta, sillä mä en kyllä ole juurikaan osallistunut muuta kuin ideointiin ja kaupassa käyntiin. Niin, ja jos olen paikalla, kuorin ja pilkon ja pyyhin sotkuja.... Tuollaisella huippukokillahan
tietty aina hiukan roiskuu. Eikä aikaa ole samantien siivota...