Kahden jauhelihakeittopäivän jälkeen eilen kokattiin "gourmeeta": kirjolohimedaljongit, vihreää tuoretta parsaa, perunapalleroita (kaupassa ei ollut kohtuuhintaista, hyvälaatuista uutta perunaa) ja hollandaise-kastiketta (pussista)
Mä olen noita vihreän parsan ohjeita katsellut useamman vuoden, mutta innostus on aina lopahtanut kohtaan "kuori tyvipäästä kohti nuppua" sillä mä olen pelännyt, että se olisi jotenkin ylivoimaisen vaikeaa ja että nuppu menisi samantien
mutta eihän tuo ollut paha juttu. Enkä mä myöskään "sitonut parsakimppua puuvillalangalla" eikä meillä ole edes parsakattilaa
jossa ne voisi keittää nuput vedenpinnan yläpuolella
mutta hyviä niistä tuli tavallisessa isossa kattilassa!
Tänään grillataan kassleria. Lisäksi muutama jättikatkaravunpyrstö grillivartaaseen. Niin ja mun selän takana Pasi osti pienen palan kengurua. Siihen mä en kyllä koske, söpö pikku kenguru
Mielikuvituksen puutteesta kertoo iänikuinen fetasalaatti, mutta se on hyvää ja loput menee huomenna jauhelihakiusauksen kanssa.
Grilliin pitäisi sitten tunkea vielä rosamunda-perunat foliossa. Kannattaako niitä esikypsentää mikrossa tai jotain?