Luin noista kaukoputkista villenkellosta- voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto kalliille zoom-objektiiville - kuten mese taisi jossain ketjussa mainitakkin. Hankala vaan käyttää näin kaupunkioloissa - saa uteliaita viereen kurnuttamaan
tai osakseen hyvin pitkiä katseita - jotka eivät lopu ikuna - kun sellaisen putken kanssa liikkuu.
Ja sen kantaminen - onkohan raskas mukanapidettävä
vaatinee: "kokopäivä - varattu kuvamiseen" -. Eli ei mikään; "hei mä meen vähäsen kuvaamaan ja tuun takaisin 15 minsan päästä " - juttu.
Mutta näin; miten kiikari voikaan tehdä niin onnelliseksi
. Olen nimittäin tottunut/käyttänyt niitä hyvin heikkotehoisia ja suttuisia (epätarkkoja) kiikareita- niitä - joita sattumalta löytyy silloin tällöin kesämökin vintiltä
tai kaapin perukoilta. Ja ne tekevät vain vihaiseksi.
Ja tämän kiikarin ostin heti siltä seisomalta - vertasin vain muihin kiikareihin mitä kaupasta löytyi - ja tykkäsin näkemästäni...valoisuutta ja tarkkuutta oli enemmän kun muissa kiikareissa - vaikka olivatkin tunnettuja merkkituotteita..harvoin onnistun näin "kertaheitolla" ja - olemaan vielä jälkeenkinpäin - tyytyväinen
valintaani.
No - onhan niitä varmaan parempiakin, mutta ne sitten kans maksaa ja minun budjettiini ei sellaiset >1000 euron tai edes 400 euron kiikarit sovi.
Lisäys: eihän minun tarvii sen kaukoputken kaa mennä kotoa pitemmälle, samat maisemat, samat puut - ja samat linnut ja oravat - avoimesta ikkunasta vaan kuvat..miksen minä tätä heti tajunnut