Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oliko tämä tsunami onnettomuuden taivaan merkki?  (Luettu 387 kertaa)

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa

Olen mietiskellyt vuodesta 2004 lähtien kuvani merkitystä. Pielisen etelärannalle ilmestyi aamu klo 10.00 aikaan kirkas tähti auringon eteen, aaton aattona Jouluna 2004. Kirjasin päiväkirjaani; Nyt syttyi joulutähti! Poikani tarkoituksena oli matkustaa joulunajaksi Thaimaahan. Pomo ei antanut joululomaa, syystä taikka toisesta johtuen. Olen ikäni kiitollinen hänelle siitä. Lomahotelli pyyhkiytyi maantasalle parivuorokautta tähden ilmestymisen jälkeen. Jokainen voi miettiä tykönään, miten suuri merkitys tällä valokuvalla elämässäni on. Aikanaan kuva julkaistiin paikallislehdessä "Outo valoilmiö Pielisellä" otsakkein.
- Elämäni kuva!
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Oliko tämä tsunami onnettomuuden taivaan merkki?
« Vastaus #1 : 08.03.07 - klo:13:03 »

Olisi kamalaa ajatella että olisi ollut. Hyvin hyvin kamalaa niiden puolesta jotka Thaimaaseen matkustivat silloin  [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 08.03.07 - klo:13:34 »

Minä kun kyllä uskon "monenlaisiin" asioihin, niin voin uskoa senkin, että kyseessä on ollut JTR:n perheelle semmoinen henkilökohtainen merkki...

Elämä on ihmeellistä.

[:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 08.03.07 - klo:15:08 »

Olen kamala mutta uskon että tähdelle tai mikä se sitten olikaan löytyy tieteellinen selitys.
23.12.2004 klo 10.00 aurinko oli noussut horisontin yläpuolelle ainakin täällä Helsingissä [:-I]
Myöskin  lentokoneen etuvalo näkyy valtavana "tähtenä" kunnes häviää näkökentästä..

Kajaanin korkeudella aurinko oli juuri nousemassa horisonttiin tai oli horisontissa mikäli osasin laittaa Hallon tähtikarttaan oikeat koordinaatit.

« Viimeksi muokattu: 08.03.07 - klo:16:28 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #4 : 08.03.07 - klo:15:15 »

Varmasti löytyy tieteellinen selitys, mutta mulla nousi kyllä karvat pystyyn!
Hyvä, ettei lomaa järjestynyt!

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 08.03.07 - klo:15:36 »

Se oli hyvä se [:-)] Siitä olen samaa mieltä.
Kirjattu

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 08.03.07 - klo:16:03 »

Niin. Odottelin juuri tuona aamuna keltasirkkuja ruokintapaikalle, koska ne on jollain lailla olleet minun joulutunnelman nostattajia. Ei näkynyt sirkkuja ja tulin sisälle. Katsoin ikkunasta rannallepäin, toivoen että keltasirkkuja olisi rantapensaissa. Samalla huomasin kirkkaan tähden taivaan rannan yläpuolella. Vaimo katsoi myös ja ihmettelimme yhdessä. Juoksujalkaa lähdin kuvaamaan ennen näkemätöntä ihmettä. Muttei minulla ollut mitään kiirettä. Katselin ja ihastelin! En millään pystynyt käsittämään miten se saattoikaan olla niin ihmeellinen. Vaimo katsoi ikkunasta sisältä, koska hienoinen viimatuuli oli vallitseva sää. En pitänyt asiaa millään lailla uutisoitavan tärkeänä. Harmi etten tajunnut ottaa videolle.
Vasta myöhemmin tammikuulla 2005 paljastin asian lehdistölle. Meinasin pitää omana tietona, mutta muutamat kaverit sanoi; Et voi pantata pelkästään omana tietonasi asiaa. Niinpä sitten menin lehtitalolle kuvieni kera ja ällistys oli melkoinen. Ylen Luontoiltaankin laitoin kuvan, muttei ne millään lailla käsitelleet tätä asiaa. Kanin ja hiirenpaskoista oli puhetta siihen aikaan yllin kyllin. Kaikesta huolimmatta, asia kummastuttaa edelleen. Se kai siinä tekee ihmeellisyyden, kun välkehtivän tähden näki ihan paljain silmin.
Sillä jäi kuvaushomma niinkuin puolitiehen, kun haavi auki ihmettelin ja ihastelin...
Se että mikä sen teki, ei kiinnosta minua. Heijastus se ei ollut, mutta mikä muu??? Ei tietoa. Mutta joka tapauksessa, totta on kuva ja totta on se ettei poikaani ja hänen tyttöysäväänsä päästetty kuolonhotelliin. Totta on se, että Tsunami tuli ja vei liian monta ihmistä kirkkaisiin vesiin.
 Loppu.
« Viimeksi muokattu: 08.03.07 - klo:16:07 kirjoittanut JTR »
Kirjattu

Matkijalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 08.03.07 - klo:16:04 »

Sitä voi sattua. Tai olla sattmatta. Maailma on vain sellainen.

Jotkut kävelee pois pudonneesta lentokoneesta naarmutta, jotkut ei.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 08.03.07 - klo:17:27 »

Minä uskon yliluonnolliseen ilmiöön, koska olen sellaisen itse kokenut. Uskon siitäkin huolimatta, vaikka äiti aina sanoi, että kaikkeen yliluonnolliseen löytyy luonnollinen selitys.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #9 : 08.03.07 - klo:20:02 »

Yliluonnollista tai ei, mutta jollain tapaa hiuksia pystyyn nostattava kertomus. Ja valtavan hieno merkki, liekö sitten tsunamista tai ei. Ja mikä onni, että loma evättiin!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 08.03.07 - klo:23:38 »

Katin kanssa samaa mieltä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #11 : 08.03.07 - klo:23:41 »

Samat sanat Mesiangervon kanssa.

Paitsi äiti ei sanonut noin, kun on myös itse kokenut.  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #12 : 08.03.07 - klo:23:48 »

Kyllä mullakin ihan kylmät väreet meni, kun luin kuinka JTR:n pojan matkan kanssa kävi, huh huh mikä onni! Isäni oli ollut lomalla noin vuotta aikaisemmin juuri samassa paikassa. Sekin jo nostatti hiuksia pystyyn täällä...
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #13 : 08.03.07 - klo:23:50 »

Minäkin olen tässä miettinyt, kun minäkin olen käynyt siellä.  [:-I]
Kirjattu

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #14 : 09.03.07 - klo:05:06 »

Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, jotka ihmetyttää...
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Sivu luotiin 0.284 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.