Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lapsuudenaikaisia herkkuja  (Luettu 2870 kertaa)

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #345 : 13.03.07 - klo:11:19 »

 [:35]  [:-P]   Hei herkkuja herkkuja   [:-P] [:35]

- oliskohan kaameeta luettavaa     jos olis oma ketju - ei herkuista,  oudoista ruokakokemuksista tms.... Sus  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #346 : 13.03.07 - klo:14:06 »

ja siis laktoosi-intoleranssia mulla ei ole...

Mulla vähän sama juttu..Voisin maitoa juodakin, mutta sen haju jo ällöttää.. [NUT] Pienestä pitäen olen inhonnut kaikkia mössöjä ja puuroja.. [:-DD]
Pidin kaikesta happamasta enemmän..ei ihme, että olen joutunut kuin kohtalon oikusta viinimaahan.. [:-I] [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #347 : 13.03.07 - klo:14:32 »

Viinietikat ne vasta hyviä ovatkin! Valkoviinietikka, punaviinietikka, omenaviinietikka ja balsamiviinietikka. Lempparini on tuo viimonen. Mistähän se balsami-sana tulee? Onko jotain 'balsamiviiniä' olemassa?  [:-I]

Ja ah oliivit. Ja ah kylmäpuristettu neitsytoliiviöljy. Ja ah ja ah. Pitää vissii sanoo ja ah Italia!  :-)) Nimittäin ah Spagetti Bolognese ja ah pizza. Macaroni myös. Pasta kaikissa muodoissa. Kunhan on hyvin maustettu. Ah valkosipuli myös!  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #348 : 13.03.07 - klo:14:36 »

Ja ah mun lapsuuden lempiruoka oli tilliliha! Myöhemmin vasta tajusin, että siihenhän laitetaan etikkaa. Ilmankos.

Koskaan ei tule itse tehtyä. Ei muista ikuna. Koulussa oli lapsena joskus ja äiti teki joskus. Tää on ihan kuin joku "unohtunut ruoka".

Hämmästykseni oli SUURI kun jokunen vuosi sitten huomasin, että tilliliha jakaa ihmiskunnan kahtia. On nimittäin oikeesti olemassa ihmisiä, jotka eivät pidä siitä, jopa inhoavat.....
 :-O
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #349 : 13.03.07 - klo:14:37 »

Se balsamiviinietikka on jotain!  [:-P]

Mutta oli yks "mössö" mistä pidin, ja sitä söisin mielelläni vieläkin, se oli semmonen uunissa gratinoitu tattaripuuro, johon sit laitettiin voinokare! Voi että se osas olla hyvää! [NUT] [:-P]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #350 : 13.03.07 - klo:15:22 »

- oliskohan kaameeta luettavaa     jos olis oma ketju - ei herkuista,  oudoista ruokakokemuksista tms.... Sus  :-))

Laitettu, sä yllytit.  [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 904
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #351 : 17.08.12 - klo:06:48 »

 [:20] [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #352 : 17.08.12 - klo:09:06 »

Oli hauska ja muistorikas ketju.  [:-)]
Lapsuuden herkkuihin lisäisin vielä talkkunan kesähelteellä, tikkutollon, jota teen vieläkin aina joskus, koulun (koulun oli parempaa kuin kotona) ruismarjapuuron, jossa oli jokunen hapan, kokonainen puolukka joukossa, sekä lauantaipäivän herkku, -lihasopan jokossa olevat makeat klimpit, ja se klimppitaikina vasta hekkua olikin.  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.283 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.