Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lapsuudenaikaisia herkkuja  (Luettu 2947 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 754
  • Lahti
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #120 : 09.03.07 - klo:23:35 »

Mitäs hitsin karkkeja ne oli sellaiset keltaiset pyöreät ihan kuin rattaan pyörät..eli niissä taisi olla mustia raitoja...Olivat sellaisessa pyöreässä peltirasiassa..olisko ne olleet jotain Monpensier..nimisiä tai niin muistaakseni me lapset niistä nimitystä käytimme...ai että nekin olivat hyviä...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Risto

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #121 : 09.03.07 - klo:23:39 »

Minulla pentuna oli hamppari herkkua. Ja tuo hamppari ei tarkoita hampurilaista.  [:-I] [:-)] :-))

Minä olin itkenyt kaupan lihatiskin edessä ja vieressä ollut nainen oli sanonut äidilleni, että osta nyt niitä karkkeja sille lapselle, ettei itke. En minä niitä karkkeja itkenyt!!!!! Eihän siinä lihatiskissä ollut edes niitä karkkeja!!!  [:-I] [:-)] :-))
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #122 : 09.03.07 - klo:23:43 »

Mitäs hitsin karkkeja ne oli sellaiset keltaiset pyöreät ihan kuin rattaan pyörät..eli niissä taisi olla mustia raitoja...Olivat sellaisessa pyöreässä peltirasiassa..olisko ne olleet jotain Monpensier..nimisiä tai niin muistaakseni me lapset niistä nimitystä käytimme...ai että nekin olivat hyviä...
Mulle tuli mieleen jotkut ananaskarkit, muistan nyt..oiskohan niitä? :-))

Mikä ihme tuo Riston "hamppari" voisi olla? [IDIOT] :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #123 : 09.03.07 - klo:23:45 »

Ne ananaskarkit oli IHANIA! Aiaiaiaiaiaiai!
En tiedä tarkottiko telkkinen niitä, mut eiks nää ollu metallirasiassa myös, nää anananas (hitsi miten vaikee sana) -karkit?
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #124 : 09.03.07 - klo:23:49 »

Hampparin käyräkö on ollut Riston lemppariruokaa?  Makkaraa!  [:20]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #125 : 09.03.07 - klo:23:51 »

Ainakin Vikingin laivoilla myytiin sellaisia ananas-karkkeja, joissa oli tummia raitoja. Ja peltirasiassa! Eikö niitä enää ole?  [:´((]

Risto

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #126 : 09.03.07 - klo:23:52 »

Mitäs hitsin karkkeja ne oli sellaiset keltaiset pyöreät ihan kuin rattaan pyörät..eli niissä taisi olla mustia raitoja...Olivat sellaisessa pyöreässä peltirasiassa..olisko ne olleet jotain Monpensier..nimisiä tai niin muistaakseni me lapset niistä nimitystä käytimme...ai että nekin olivat hyviä...
Mulle tuli mieleen jotkut ananaskarkit, muistan nyt..oiskohan niitä? :-))

Mikä ihme tuo Riston "hamppari" voisi olla? [IDIOT] :-))

Minä tykkään vieläkin siitä hampparista.  :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #127 : 09.03.07 - klo:23:53 »

Hampparin käyräkö on ollut Riston lemppariruokaa?  Makkaraa!  [:20]

Joo, Kaija arvas. Edelleen tykkään grillata hampparia.  :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #128 : 09.03.07 - klo:23:55 »

Hampparin käyräkö on ollut Riston lemppariruokaa?  Makkaraa!  [:20]

Joo, Kaija arvas. Edelleen tykkään grillata hampparia.  :-)) :-)) :-))

Miten se eroaa tavan makkarasta? Ja mistä sitä saa? Nimi on tuttu ja makkaraakin syön paljon (viimeksi takkamakkarat tänään, kämppäriä=camping) mutta olenko syönyt hampparia???  [:-I]

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 754
  • Lahti
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #129 : 09.03.07 - klo:23:56 »

Sus juuri niitä samoja varmaan tarkoitin..olivat peltirasiassa ja maistuivat ananakselle..nyt hokasin,että oli nämä toisenlaiset karkitkin peltirasiassa eli erivärisiä hedelmien mallisia karkkeja ja ne taisivat olla niitä "Monpensiereitä"..vanha unohtaa jo kaukaisia asioita... :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #130 : 09.03.07 - klo:23:57 »

Hampparin käyräkö on ollut Riston lemppariruokaa?  Makkaraa!  [:20]

Joo, Kaija arvas. Edelleen tykkään grillata hampparia.  :-)) :-)) :-))

Kai Kukkanen antaa luvan ostaa? Vai jouduksä aina edelleen itkeen lihatiskillä?
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #131 : 09.03.07 - klo:23:59 »

Sus juuri niitä samoja varmaan tarkoitin..olivat peltirasiassa ja maistuivat ananakselle..nyt hokasin,että oli nämä toisenlaiset karkitkin peltirasiassa eli erivärisiä hedelmien mallisia karkkeja ja ne taisivat olla niitä "Monpensiereitä"..vanha unohtaa jo kaukaisia asioita... :-))

 :-))

saakohan niitä ananaskarkkeja vielä jostain/mistään? Mulla tulee niistä mieleen mun mummot ja vaari. Antokohan ne niitä aina mulle...? En tiä.  [:-I] :-)) [:-I]
« Viimeksi muokattu: 10.03.07 - klo:00:01 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 754
  • Lahti
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #132 : 10.03.07 - klo:00:00 »

Lidlistä saa vähän samantapaisia...peltirasia nameja ja ovat suosikkejani nykyään..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Risto

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #133 : 10.03.07 - klo:00:02 »

Hampparin käyräkö on ollut Riston lemppariruokaa?  Makkaraa!  [:20]

Joo, Kaija arvas. Edelleen tykkään grillata hampparia.  :-)) :-)) :-))

Miten se eroaa tavan makkarasta? Ja mistä sitä saa? Nimi on tuttu ja makkaraakin syön paljon (viimeksi takkamakkarat tänään, kämppäriä=camping) mutta olenko syönyt hampparia???  [:-I]

Hampparin nimellä ei sitä enää saa, mutta se on sellaista tavallista kiekuramakkaraa "sen" paksuista, joka lämpenee mukavasti grillissä, ei siis ole HK:n paksuista, vaan ohuempaa, mutta ei kuitenkaan nakin ohutta. Grillimakkarat on sellaisa "lyhyen" puoleisia pätkiä, mutta tämä kiekura on sellaiset pari kiekuraa siinä pussissa.  :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #134 : 10.03.07 - klo:00:03 »

Lidlistä saa vähän samantapaisia...peltirasia nameja ja ovat suosikkejani nykyään..

Jotenkin on semmonen olo, että namit PELTIRASIASSA on ilman muuta paremmanmakusia kuin pahvisessa askissa... rupes tekemään mieli peltirasiakarkkia!
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.171 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.