Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lapsuudenaikaisia herkkuja  (Luettu 2871 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #330 : 12.03.07 - klo:23:12 »

...no tein nyt sitten kumminkin yhden annoksen suklaavanukasta... oli pakko, kaiken kaurapuuron päälle...  [:-DD] [:27]

 [:-DD]

Hei Ansku, se termi minkä sanoit... se, ettei tykkää siitä miltä joku TUNTUU suussa, se voi osittain pitää paikkansa. Mut kaikkea se ei selitä... itse oon päätynyt semmoseen ajataukseen, että mä oon lapsesta asti, tai mun ELIMISTÖ, on aina kaivannut HAPANTA ja myös SUOLAISTA . Tosissaan pikkutyttönä oisin aina syönyt hapanleipää ja suolakurkkua. Vieläkin kaikki etikkasäilykkeet yms. on intohimo.

Maitoahan mä myöskään en pysty juomaan, paljaaltaan (oksettaa oikeesti), puurot ja vellit liittyy tähän niin, että yhteinen tekijä lienee EMÄKSISYYS. Kun mä tarvin happamuutta. Se on joku elimistön ikioma juttu. Isällä sama homma.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #331 : 12.03.07 - klo:23:12 »

Risto, eloveenaa mullakin on.  Laitatko hiutaleet kiehuvaan veteen, vai samaan aikaan veden kanssa? [:-I]

Kiehuvaan veteen, muuten siitä tulee liisteriä.  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #332 : 12.03.07 - klo:23:13 »

ja siis laktoosi-intoleranssia mulla ei ole...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #333 : 12.03.07 - klo:23:14 »

Risto, eloveenaa mullakin on.  Laitatko hiutaleet kiehuvaan veteen, vai samaan aikaan veden kanssa? [:-I]

Kiehuvaan veteen, muuten siitä tulee liisteriä.  [:-)]

Eli kaurapuuroa voisi käyttää ainakin tapetointiin.........  [:-I]
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #334 : 12.03.07 - klo:23:15 »

Risto, eloveenaa mullakin on.  Laitatko hiutaleet kiehuvaan veteen, vai samaan aikaan veden kanssa? [:-I]

Kiehuvaan veteen, muuten siitä tulee liisteriä.  [:-)]

Eli kaurapuuroa voisi käyttää ainakin tapetointiin.........  [:-I]

En ole koittanut liisteröintiin, mutta jokuhan voisi koittaa.  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #335 : 12.03.07 - klo:23:18 »

Mä tykkään LÖYSÄSTÄ kaura"puurosta". Sitä ei tarvii lusikalla kaapia kitalaesta irti!  [:-P]
Niin ja kunnon voisilmä lisää luistavuutta!  [:-DD]

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #336 : 12.03.07 - klo:23:20 »

Risto, eloveenaa mullakin on.  Laitatko hiutaleet kiehuvaan veteen, vai samaan aikaan veden kanssa? [:-I]

Kiehuvaan veteen, muuten siitä tulee liisteriä.  [:-)]

Eli kaurapuuroa voisi käyttää ainakin tapetointiin.........  [:-I]

En ole koittanut liisteröintiin, mutta jokuhan voisi koittaa.  [:-DD] [:-DD]

 [:-DD] Vois olla ihan edullistakin, verrattuna kaupan tapettiliistereihin.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #337 : 12.03.07 - klo:23:21 »

Mä tykkään LÖYSÄSTÄ kaura"puurosta". Sitä ei tarvii lusikalla kaapia kitalaesta irti!  [:-P]
Niin ja kunnon voisilmä lisää luistavuutta!  [:-DD]

Silloinhan se on siitä eloveenasta muutaman minuutin haudutuksella, kuten tuolla jo reseptin laitoin.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #338 : 12.03.07 - klo:23:23 »

Risto, yksi annos tulee mun tavalla (vedenkeitin= kiehuva vesi, hiutaleet lautaselle, vesi päälle, sekoitus ja hetkeksi mikroon) TOOSI näpsästi, eikä tarvii kattilaa pestä!  [:-DD]

(Kuuluu myös lapsuuden muistoihin: kaurapuurokattila likoamassa....)

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #339 : 12.03.07 - klo:23:25 »

 [:64]
.
.
.
.
.


Totaaa.... puhutaaks vaikkaa.... punajuurista, tai suolakurkuista tai hillosipuleista tai sinapista tai majoneesista  tai perunasalaatista tai... näissä kaikissa on ETIKKAA!  [:20]

 :-))
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #340 : 12.03.07 - klo:23:31 »

Kunnon maustekurkut hapanleivän, mielellään jälkkärin päällä ja paljon juustoa... NAM!  [:-DD] Ja ruispala jossa on sinappia ja juustoa on kanssa namia.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #341 : 12.03.07 - klo:23:33 »

Kunnon maustekurkut hapanleivän, mielellään jälkkärin päällä ja paljon juustoa... NAM!  [:-DD] Ja ruispala jossa on sinappia ja juustoa on kanssa namia.

Niinnon! Sinappia tulee joskus tungettua vähän sinne sun tänne meikällä, jos ei muuta oo, niinku suolakurkkua tms. Etikkamaustesienet on kans aaaaaah!
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #342 : 12.03.07 - klo:23:34 »

Jaa juu, minä en myöskään tykkää kaurapuurosta, klimppien tai liman kera... muut puurot kyllä menee, mutta kaurapuuro - YÖK! Ainoastaan leirioloissa kaurapuuroa voi syödä, mutta kotona ei koskaan. Kaurahiutaleet on kyllä monikäyttöisiä, ja kylmänä maidon ja hillon kanssa... mutta kuumana puurona ei.

Eikä kylmänäkään, ainakaan jos se on keitetty ensin.  [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #343 : 12.03.07 - klo:23:40 »

Minä en syö: Kaurapuuroa, riisipuuroa, marjapuuroa, ruispuuroa, mannavelliä ja mitäs niitä vielä onkaan.

Minun maailmanensimmäisin koulupäivä oli kauhea. Pikkutyttö siellä isossa kansakoulun ruokalassa ensimmäistä päiväänsä koulussa. Ja ruokana oli: marjapuuroa! Lasissa maitoa. (En siis pystynyt juomaan maitoakaan, kotona join aina vettä.)

Yritin syödä sitä väkisin ja kiltisti, mutta... tuli oksennus. Oksensin maitolasiin ja juoksin sen jälkeen äidin helmoihin itkemään. Äidit seisoivat siellä seinustoilla. Hyvin alkoi... Tuo muisto on oikeesti kamala.  [:-(]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lapsuudenaikaisia herkkuja
« Vastaus #344 : 13.03.07 - klo:09:01 »

Mä muistan ala-asteelta kaksi kertaa, kun joku luokkakaveri yökkäsi.
Ruoat olivat kesäkeitto ja kalakeitto. Kumpikin maitoon tehty. Voiko keitetty maito aiheuttaa yökkäys-reaktion?
Mutta kyllä mun mielestä kalakeitonkin kuuluu olla valkoista.  Mä teen sen valkoisen värin kermalla!  :-))
 

Sivu luotiin 0.27 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.