Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Oletko uinut avannossa?

En koskaan
Kerran
Muutaman kerran (alle 10)
Yli 10 kertaa
Käyn säännöllisesti kuukausittain
Käyn säännöllisesti viikottain
Käyn säännöllisesti vielä useammin

Kirjoittaja Aihe: Avantouinti-gallup  (Luettu 1093 kertaa)

Hellis

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Vantaa
Vs: Avantouinti-gallup
« Vastaus #15 : 10.03.07 - klo:19:23 »

Ihan vähän taisin tuntea ennen sitä, tiesin nimen, mutta avantoon kuitenkin päädyttiin....
Kirjattu
Terveisiä Alapöntöstä!

Sus

• Vieras
« Vastaus #16 : 10.03.07 - klo:19:28 »

Ihan vähän taisin tuntea ennen sitä, tiesin nimen, mutta avantoon kuitenkin päädyttiin....

Eiks hää vaikuttanut yhtään kylmältä ihmiseltä, siellä avannossa?  :-O

Ei vaan, tuohan on romanttista!  [:-)] Sille  [KIPPIS]
 :-))
Kirjattu

Hellis

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Vantaa
« Vastaus #17 : 10.03.07 - klo:19:30 »

Vesimies..... [:-DD]
Kirjattu
Terveisiä Alapöntöstä!

Sus

• Vieras
« Vastaus #18 : 10.03.07 - klo:19:32 »

[:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #19 : 10.03.07 - klo:19:33 »

Uitu on ihan urakalla, mutta ei kilpaa  :-O  nyt liian pitkä matka ja kalliit matkakustannukset  [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #20 : 10.03.07 - klo:19:33 »

Muutaman kerran on tullut käytyä.

Levillä Immeljärvellä, saunasta mentiin sellaiseen "huoneeseen" missä oli se avanto, eli ei tarttennu loikkia pihalla tuulessa ja tuiskussa. Oikein oli mukavaa.  [:-)]

Toinen kerta myös Levillä, sauna oli joen törmällä eli piti kirmailla alas jokeen, pakkasta -25, voin sanoa että oli varpaat sitten pikkasen jäässä... meitä oli aika monta sielä saunassa, mä olin ainoa joka kävi avannossa - ja olin sen jälkeen 2 viikkoa flunssassa  [:-(]

Pallaksella lokakuisella vaellusretkellä tuli käytyä jääriitteisessä lammessa, rommin voimalla tietenkin.

Lumihangessa on myös tullut pyörittyä.

Toiset väittää että avantouimarit ei palele, mutta yksi työkamu joka ui avannossa pari kertaa viikossa ja järvessä niin kauan kun se jäätyy sanoo ettei pidä paikkansa, hän on oikea vilukissa.  [:-I]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 10.03.07 - klo:19:39 »

En ole ollut avannossa, enkä mene, jos ei väkisin viedä.  :-)) En tykkää kesälläkään mennä uimaan, kun vesi tuntuu NIIIIIN KYLMÄLTÄ, HURRRRRRRR!!!!!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #22 : 10.03.07 - klo:20:46 »

Mun eka avantouinti oli jokunen vuosi sitten jouluaattona. Kivaa, -24 oli pakkasta ja kauheen kova tuuli meren rannalla. No saunasta menin, olin päättänyt, että se tehdään nyt!

Voi vitsi se tunne sen jälkeen, lauteilla, autuaan ihana! Niin ihana, että oli pakko mennä uudelleen! Kävin yhden tai kaks kertaa vielä avannossa.

Pari kertaa myöhemminkin samassa paikassa käyty avannossa. Kerran uitu jääriitteisessä vedessä 30. huhtikuuta eli vappuaattona. Silloin piti mennä saunasta kuusi kertaa, kun tuli niin ihana olo.  [:-)] Kyseessä oli siis vapunvietto ja saunottiin ties kuinka kauan eräällä mökillä. Välillä piti käydä myös hangessa.

Suosittelen!

Isäni käy nykyisin avannossa joka päivä (ilman saunaa, hullu siis.  [:-DD] ) Mutta ei ole flunssan flunssaakaan ollut koko talvena.
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #23 : 10.03.07 - klo:20:51 »

En ole koskaan kokeillut. Jäätyisin varmaan pystyyn. :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #24 : 10.03.07 - klo:20:55 »

Muutaman kerran on tullut käytyä.

Levillä Immeljärvellä, saunasta mentiin sellaiseen "huoneeseen" missä oli se avanto, eli ei tarttennu loikkia pihalla tuulessa ja tuiskussa. Oikein oli mukavaa.  [:-)]

Toinen kerta myös Levillä, sauna oli joen törmällä eli piti kirmailla alas jokeen, pakkasta -25, voin sanoa että oli varpaat sitten pikkasen jäässä... meitä oli aika monta sielä saunassa, mä olin ainoa joka kävi avannossa - ja olin sen jälkeen 2 viikkoa flunssassa  [:-(]

Pallaksella lokakuisella vaellusretkellä tuli käytyä jääriitteisessä lammessa, rommin voimalla tietenkin.

Lumihangessa on myös tullut pyörittyä.

Toiset väittää että avantouimarit ei palele, mutta yksi työkamu joka ui avannossa pari kertaa viikossa ja järvessä niin kauan kun se jäätyy sanoo ettei pidä paikkansa, hän on oikea vilukissa.  [:-I]

Avantouimarien sukulainen kommentoi.

isä käy syksystä kevääseen joka lauantai ja reumasta huolimatta pärjää ihan hyvin. Onneksi!
Sen sijaan nää Tainan avanto-uinnit... saamieni viestien perusteella avantouinti-illat ovat päätttyneet kuppilan vessassa oksentaen ja sitten ollaan maattu kuumeessa viikon verran!  [:-I] Ei kuulosta hirveen terveelliseltä: päivä krapulaa ja viikko flunssaa! Ja kun oikeesti taina ei pahemmin häppäile!  [KIPPIS]

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #25 : 10.03.07 - klo:21:02 »

No hö, kuka sitä nyt selvinpäin menee jääkylmään veteen?  :-O
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 10.03.07 - klo:21:08 »

Ihan oikeesti ei minua saisi jääkylmään veteen pakottamallakaan..Hui hitsi..ystäviäni kyllä kylmä kylpy innostaa...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #27 : 10.03.07 - klo:21:19 »

Tää juttu on ihan oikeesti sellainen, että mua kiinnostaa ihan tosissaan. JONAIN PÄIVÄNÄ mun on pakko kokeilla....  [:-I]
Lumihangessa olen kyllä pyörinyt, ei kai avanto paljon pahempi juttu ole?
Ja ihan selvinpäin ei tosiaankaan ole tarkoitus kokeilla!!!  [KIPPIS]

Sus

• Vieras
« Vastaus #28 : 10.03.07 - klo:21:26 »

Kuten aiemmin mainitsin, lumihangessa pyöriminen on paljon pahempi! Siinä on ongelmana se, että kun hyppää lumihangesta karkuun, et pääsekään karkuun, koska lunta jää ihoon KIINNI. Lumi myös tuntuu kylmemmältä, sehän on JÄÄSSÄ. Se on kylmempää kuin sula vesi. Esim. -20 asteen pakkasessa lumi on -20 astetta, jos ette tienneet.  [:-DD] Vesi ei voi olla alle nollan asteen.

Avannosta kun ponnahat ylös, se kylmä vesi ei jää ihoon kiinni vaan sattumalta häipyy saman tien iholta ja jää avantoon.  [:-DD]

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #29 : 10.03.07 - klo:21:28 »

Sus! Olen minäkin yhen vapun ottanut avannossa vastaan... saunaan ja taas avantoon...jne...ja aamulla piti muka pilkkikisaan mennä, makasin jäällä pää kairan reiässä melekein koko ajan ja ei tainnu tulla kalan kalaa... [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sivu luotiin 0.286 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.