Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Oletko uinut avannossa?

En koskaan
Kerran
Muutaman kerran (alle 10)
Yli 10 kertaa
Käyn säännöllisesti kuukausittain
Käyn säännöllisesti viikottain
Käyn säännöllisesti vielä useammin

Kirjoittaja Aihe: Avantouinti-gallup  (Luettu 1095 kertaa)

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
Vs: Avantouinti-gallup
« Vastaus #30 : 10.03.07 - klo:21:32 »

Ei avantoon ei  [:4] mulla on kylmäallergia, joten voisi jäädä viimeiseksi uintikerraksi.

Lapsena tuli pyörittyä lumihangessa saunasta ja se oli kivaa  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 10.03.07 - klo:21:40 »

Sus! Olen minäkin yhen vapun ottanut avannossa vastaan... saunaan ja taas avantoon...jne...ja aamulla piti muka pilkkikisaan mennä, makasin jäällä pää kairan reiässä melekein koko ajan ja ei tainnu tulla kalan kalaa... [:-DD] [:-DD] [:-DD]

Sä siis vaan "pilkit" siellä pilkkikisassa. Silloinhan sun ois kuulunut voittaa. Paras "pilkkijä".  [:-DD]
Se mun vappu oli varmaan elämäni mukavin vappu. Pilkkikisaa ei kyl ollu aamulla... onneks...  [:-DD]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #32 : 10.03.07 - klo:21:51 »

Sus! Olen minäkin yhen vapun ottanut avannossa vastaan... saunaan ja taas avantoon...jne...ja aamulla piti muka pilkkikisaan mennä, makasin jäällä pää kairan reiässä melekein koko ajan ja ei tainnu tulla kalan kalaa... [:-DD] [:-DD] [:-DD]

Sä siis vaan "pilkit" siellä pilkkikisassa. Silloinhan sun ois kuulunut voittaa. Paras "pilkkijä".  [:-DD]
Se mun vappu oli varmaan elämäni mukavin vappu. Pilkkikisaa ei kyl ollu aamulla... onneks...  [:-DD]
Joo, kiva oli munkin vappu, vielä sellaisella mukavalla huvilalla järven rannalla keskellä kaupunkia. [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #33 : 10.03.07 - klo:22:33 »

Ei avantoon ei  [:4] mulla on kylmäallergia, joten voisi jäädä viimeiseksi uintikerraksi.

Lapsena tuli pyörittyä lumihangessa saunasta ja se oli kivaa  [:-)]

Sama juttu mulla! Lapsena sitä pyöriskeltiin lumihangessa saunan jälkeen, mut se oli ihan eri juttu kuin mennä jääkylmään veteen.. :-O
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 10.03.07 - klo:22:40 »

Kerran olen käynyt ja märkää oli vesi talvellakin  [:-)]

Olipa Jarmolta mukava kommentti. :-))

En edes ole varpaita talvella järvessä liottanut.  [:67]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #35 : 10.03.07 - klo:23:52 »

En ole käynyt en,en,en en...... [:-)]

Vilukissana en kastaisi varpaanpäätänikään jääkylmään veteen...... :-))
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #36 : 11.03.07 - klo:00:00 »

Toiset väittää että avantouimarit ei palele, mutta yksi työkamu joka ui avannossa pari kertaa viikossa ja järvessä niinkauan kun se jäätyy sanoo ettei pidä paikkansa, hän on oikea vilukissa.  [:-I]

Saa siinä uida yhtäjaksoiseesti kauan kun ui niinkauan että järvijäätyy........ [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #37 : 11.03.07 - klo:00:01 »

Minä oon ihan oikeesti huono menemään kylmään veteen. Siis kesälläkin se tuntuu kamalalta. Mut tossa avantojutussa on jotenkin eri homma... ja että siihen kyl tulee himo...

En oikein osaa selittää... mun avannossakäyntihän on ollut sellasta, että veteen, karjaisu ja ylös. Se kestää noin puoli sekuntia.  [:-DD] [:-DD] [:-DD] Koko paikkakunta herää ja juoksee ikkunoihin katsomaan, ketä tapetaan.  [:-DDD] Rehellisesti sanottuna en nyt liioittele yhtään...

Isäni sensijaan, laskeutuu uimaraput alas raaauhallisesti, menee veteen, KILJUMATTA, ui tyynen rauhallisesti muutaman metrin rauhallisia rintauintiliikkeitä ja nousee vedestä rauhallisesti. Mä en kai ole kaikissa asioissa tullut häneen...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 11.03.07 - klo:00:02 »

Toiset väittää että avantouimarit ei palele, mutta yksi työkamu joka ui avannossa pari kertaa viikossa ja järvessä niinkauan kun se jäätyy sanoo ettei pidä paikkansa, hän on oikea vilukissa.  [:-I]

Saa siinä uida yhtäjaksoiseesti kauan kun ui niinkauan että järvijäätyy........ [:-DD] [:-DD]

nii-i. kyl siinä voi alkaa jo palella ja muuttuu vilukissaksi.  [:-DD]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #39 : 11.03.07 - klo:00:15 »

Kerran olen kokeillut, ja todennut että ei ole minun laji! Äiti sitä harrastaa, mutta se onkin paksunahkaisempi kuin minä. Jos minä saisin päättää, vesi ei koskaan olisi alle 20-asteista! Paitsi ehkä juomavesi.  :-))

Mutta ei tosiaan ole minua varten.  [:4]
Kirjattu

Santsu

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • "Carlö"
« Vastaus #40 : 11.03.07 - klo:10:58 »

[:13] ihan lämpimiä vesiä vaan minun uimareissuille kiitos!
Kirjattu
Mikä ei tapa, vahvistaa.

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #41 : 11.03.07 - klo:11:09 »

En ole ikuna käynnyt, enkä käykkään  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #42 : 11.03.07 - klo:12:13 »

Ilmankos olikin syksyllä viikon poissa töistä, luulin että oli lomareissussa mutta taisikin uida järvellä
jäätymistä odotellen  [:-DD]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #43 : 11.03.07 - klo:12:19 »

Minä olen kaksi talvea käynyt säännöllisesti avannossa. Ja sitten keväällä huhtikuussa kun mökkiä siivottiin talven jäljiltä oli helppo aloittaa
normaalit "kesäuinnitkin". Kyllä naapurit toppatakeissaan katsoivat silloin hieman hittaaasti  :-O mua. Mutta eipä palellut vaikka siinä ulkosalla sitten pälvipaikassa aurinkoakin otti.
  Valitettavasti vaan avantouinti on jäänyt kun firma lopetti meidän tilausjutun. Nyt kun ei ole ketään kaveria joka lähtisi mukaan ei yksin viitsi ajella pitkää ja tosi hankalaa huonoa kapeaa metsätietä pimeällä sinne "jumalanseläntaakse" avantoilemaan.
  Nyt sitten vaan uimahallin kylmäaltaassa itseäni kiduttelen. Aidossa avannossa se olikin tosi IHANAA. Sitä tunsi aina sen jälkeen olevansa kuin uusi ihminen. Voittavansa itsensä  [:5]

Pitäisköhän houkutella Sus kaveriksi ensi talvena jos jostain löytäis pienemmän auton(asuntoauto hankala pikkutiellä). Kun Leporannassahan minä kävin. Lähellä Sus:ia   [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #44 : 11.03.07 - klo:12:48 »

Pitäisköhän houkutella Sus kaveriksi ensi talvena jos jostain löytäis pienemmän auton(asuntoauto hankala pikkutiellä). Kun Leporannassahan minä kävin. Lähellä Sus:ia   [:-DD]

Tuossa voiskin olla idistä. :-)) Vaikka se veteen meneminen vaikeaa onkin, niin sen verran löytyy kyl sisua musta, että varsinkin jos "näkee vaivaa" avannon ääreen pääsemiseksi, eli kun se ei oo "omalla pihalla", niin takuulla pakotan itteni sen karjahduksen suorittamaan.  [:-DD]

Mun avantouinnit on tapahtuneet isän "pihalla" (asui silloin Tiutisen eteläkärjessä, ihan meren rannassa, nykyään Haminassa). Nyt hää käy Haminan Tervasaaressa avannossa.

Tuo Leporantahan ois ihan sopivan matkan päässä.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.168 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.