Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miksi vaalimainos??? [VAROITUS: Sisältää poltiikkaa. Lukeminen omalla vastuulla.  (Luettu 1176 kertaa)

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Miksi vaalimainos???
« Vastaus #15 : 11.03.07 - klo:23:11 »

Eikö se ole vain pieni mainos joka näkyy vain etusivulle ilman isompaa keskustelua
ja vaalitkin on aika pian ja mainoskin varmaan poistuu sen jälkeen, enemmin minua häiritsee kadunvarsimainokset joita näkyy kuukausikaupalla vaalien jälkeen

Itsekin sitä mietti ja  :-O  kun ekakerran näki etusivulla,mut Jarmon sanoihin voi yhtyä........... [:-)].
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 11.03.07 - klo:23:59 »

Tänään minäkin tuon mainoksen huomasin.
Ei haittaa!  Antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan lestissä pysytään. [:-)]  [:22]
Kirjattu

Veke

• Vieras
« Vastaus #17 : 12.03.07 - klo:01:22 »

Hehee, ny sen hogaan, minkä verra mun viestejä luetaa.   [:-DD]

Miä sentä jo viides päivä siit mainittin ja Kaitsu oli ainoo, ku siihin vastas.   [:-DD]
Ei o Osku tähä asti ainaka ketää häirinny. Kui se ny sitte alko tökkimää?   [:-DD]
Hallelujah!   [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 12.03.07 - klo:03:30 kirjoittanut Veke »
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #18 : 12.03.07 - klo:09:35 »

Mulle ainakin on ihan sama mitä mainoksia etusivulla on. Pönttömaster voi sivulleen laittaa mitä haluaa. Ja onkos toi pönttökamera ihan samaa kuin tää pönttöfoorumi. Tietenkin niistä voi muodostua sivulla kävijöille joku käsitys. Poliittiisista mielipiteistä keskusteleminen tällä foorumilla on vähä eri asia. Vaalimainoksia on tienvarret väärällään, ei ne mua sen kummemmin haittaa, niinkuin ei etusivun mainoksetkaan.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 12.03.07 - klo:09:59 »

Hehee, ny sen hogaan, minkä verra mun viestejä luetaa.   [:-DD]

164 kertaa  :-))
Kyllä minäkin sun viestin luin jo viime viikolla mutta Kaitsuhan antoi siihen vastauksen joten mitäpä sitä enempää asiallista asiaa hämmentämään.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

emo

• Vieras
« Vastaus #20 : 12.03.07 - klo:10:58 »

[:-I]
« Viimeksi muokattu: 12.03.07 - klo:11:38 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #21 : 12.03.07 - klo:10:59 »

Mulla on kirjanmerkeissä suoraan Foorumin etusivu, joten ei tarvitse käydä Pönttökameran etusivun kautta lainkaan jos vain haluaa jutella... tirpinseuraus toki sitten etusivun kautta.  :-)) Mutta enpä ole huomannut, kun viimeksi kävin täppäämässä tuossa alkukuusta!

(Voi voi, minuun menee kaikki mainokset ihan hukkaan, kun äänestin jo... [:-DD] )
Kirjattu

Kaitsu.

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera

Laiton viestin otsikkoon varoituksen politiikasta. Jokainen lukee tämän ketjun tästä lähin omalla vastuullaan.

Yritän nyt selittää mistä on kysymys. Olen pahoillani, jos olen aiheuttanut pahaa mieltä, se ei ole tarkoitus, eikä siihen ole aihetta. Yritän nyt vähän kertoa mistä tässä on kysymys.

Yhteistyöni Oskun kanssa lähti liikkeelle eräästä itselleni erittäin tärkeästä asiasta. Tämä on osittain jatkoa sille. Mietin kyllä kaksikin kertaa ennen kuin mainoksen etusuvulle laitoin. Satun tuntemaan Oskun ja pidän tärkeänä asioita joita hän ajaa. Otin siis riskin ja laitoin mainoksen tuohon, kahdeksi viikoksi, sitten se lähtee pois.

Älkää nyt ottako henkilökohtaisesti. Oskun kirja Ahne sukupolvi on jopa omistettu ahneen sukupolven vähemmän ahneille, joita uskon täällä kaikkien olevan, ainakin sen perusteella mitä olen tapaamisissa ehtinyt teitä tapaamaan. Itse asiassa suuret ikäluokat kärsivät tilanteesta itsekin, mm. katteettomien eläkelupausten muodossa. Onhan olemassa vain lupaus, niitä eläkerahoja ei ole olemassa.

Ongelmana on mm. nykyinen eläkejärjestelmämme, josta koituu aika suuri lasku meidän nuorempien maksettavaksi, ihan vaan sen takia, että meitä maksajia on vähemmän kuin mihin järjestelmä on mitoitettu. Onko se oikein? Jaksammeko me? Jo nyt puhutaan työssä jaksamisen vaikeudesta, pätkätöistä ja jatkuvasti kasvavasta eläkeiästä ja –maksuista. Minä esimerkiksi en pidä ajatuksesta, että oma eläkeikäni saattaa hyvinkin olla vaikka 70 vuotta.

Yllättävän usein kuulee sanottavan, että jokainen on eläkkeensä itse maksanut. Se ei pidä paikkaansa. Suurin osa eläkkeistä tulee työssäkäyvien palkasta. Siksi ei mielestäni ole yhdentekevää, millainen järjestelmä meillä on käytössä. Eläkevelka on 370 miljardia, kun valtionvelka on ”vain” 60 miljardia. Silti tämän nousukauden aikana sitäkään ole ollut varaa maksaa pois, miten siis eläkkeet? Minusta tästä pitäisi jo suurten ikäluokkien itsensäkin huolestua. Sekä omasta että varsinkin lastensa puolesta.

Valtion tuottavaa omaisuutta on myyty ja varat käytetty kulutukseen. Esim. valtion velkaa sillä ei ole maksettu pois. Veroja on alennettu samalla kun säästetään kaikki mahdollinen esim. terveydenhuollossa ja peruskoulutuksessa.

Kytkös luontoonkin tässä on, kun tarkemmin ajatellaan. Kaikki puhuvat ilmastonmuutoksesta ja sen torjumisen tärkeydestä. Tärkeää se onkin, suorastaan välttämätöntä, mutta se maksaa rahaa, PALJON rahaa, siitä ei vielä puhu kukaan. Kestääkö nyt työssä käyvä sukupolvi sekä eläkepommin että ilmastopommin, jossa kummassakin on kestämistä ihan yksistäänkin. Pidettiinpä politiikasta tai ei, sitä tarvitaan jotta elämä täällä voi jatkua sellaisena kuin olemme tottuneet sen näkemään.

Tämä ketju on vapaa asian käsittelemiseen. Enempää näitä ei varmaankaan tarvita.
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa

Mielestäni ei suuria ikäluokkia saa syyllistää, meillä on ollut omat vaikeutemme. Lapsesta assti olemme tehneet työtä,koulussa luokkakokomme ovat olleet valtavan suuria nykyiseen verrattuna. Opiskelupaikkoihin oli kova tungos. Nyt kun siirryin osa-aikaeläkkeelle verotus vain nousi kun tulot laskivat.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa

Olen yllättynyt, miten paljon suuresta ikäluokasta tehdään syyllisiä nyky sukupolven pahoinvointiin ja tulevaisuuteen.
Emmeköhän ole veroina maksaneet ja rakentaneet yhteiskuntaa, jota nyt ei meinata saada pystyssä pysymään.

Enemmän ilmaista talkoohenkeä ja vastuuta toisistamme, pärjäisimme paljon paremmin.

Uskallan mennä arvostelemaan aikaa, jolloin ns. vapaakasvatus oli valloillaan.  Silloin lipsui ote ja pahasti joka suunnassa.

Valinnanmahdollisuuksia lisättiin niin paljon, ettei ihmiset enää osanneet päättää mistään.

Kaikkeen haettiin ilmainen oikotie.  Ymmärrän, että työtahti on kiristynyt, vai onko?

Helppo tässä mun on nyky työläisiä arvostella, kun ite en ole enää työelämässä mukana.

Hitsi, kun ois kiva jutella näistä asioista. [:-)]
Kirjattu

Risto

• Vieras

Jatketaanko tuolla politikointia.
Pidetään tämä pönttölä politikoinnista vapaana.  [:-I]

http://p2.foorumi.info/farafoorumi/viewforum.php?f=2
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa

Minua ainakin huolestuttaa kovastikin nuo Kaitsun mainitsemat asiat.

Tässä ihan omassa lähipiirissä kun on tullut katseltua viime vuodet vanhustenhoitoa monelta kantilta. Vähän työelämän kantilta, mutta ennen kaikkea vanhuksen hyvinvoinnista vastaavan omaisen näkökulmasta. Sillä saralla ollaan nyt jo hyvin äärirajoilla, sekä ihan henkilökohtaisesti että yhteiskunnallisessa mittakaavassa.

Näin huonokuntoista omaista tässä kotona hoitaessa sen vaan tajuaa aika konkreettisesti mitä liki laitoskuntoisen vanhuksen hoito maksaa ja miten valtavasti työtä se vaatii. Osan työstä tekee kunnallinen kotihoito, siivousapu ja loppu jää meille. Hoito ei nytkään ole ilmaista edes vanhukselle itselleen vaan se vie leijonan osan eläkkeestä. Silti vielä yhteiskunnan osalle jää valtaosa kustannuksista. Ne rahat on jonkun tienattava.

Hoito on valtavan kallista, eikä vaikeahoitoisen vanhuksen hoitaminen ilman yhteiskunnan apua kerta kaikkiaan onnistu. Nykyisinkin teemme jo enemmän kuin oikeasti jaksaisimme. Myös omaiset väsyvät. Työelämä vaatii hurjan paljon, lastenhoito vaatii paljon, loputtomasti ei kukaan jaksa. Omaistenkin voimatkin ovat rajalliset. Myös tulevaisuudessa. Tarvitaan paljon yhteiskunnan maksamaa palvelua hoitoalalle, jotta ylipäätään voidaan tarjota ihmisarvoista elämää niille, jotka eivät itse voi itsestään täysivaltaisesti huolehtia.

Tuottavaa työtä pitää tehdä entistä enemmän. Nyt jo kuitenkin työ vaatii niin paljon, ettei normaalille perhe-elämälle meinaa monillakaan jäädä mahdollisuutta. Esimerkiksi ystäväni sai juuri kuulla moitteita esimieheltään, että hän on huono työntekijä kun ei ollut tehnyt ylitöitä edellisviikolla kuin kymmenen tuntia. Mielestäni kymmenen tuntia yli normaali työajan on jo hirveän paljon pienten lasten äidiltä. Työnantajalle se vain ei riittänyt. Mikään ei riitä. Eikä tuo ollut mikään yksittäistapaus.

Työelämä vaatii jo nykyisellään ihan järkyttävän paljon, enkä ymmärrä miten sen päälle enää mitenkään enää voi hoitaa omia vanhempiaan, lapsiaan, vammaisiaan itse nykyistä enempää.

En näe tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin liukuhihnamaisen laitoshoidon, johon ollaan entistä enemmän menossa. Isoja kroonikko-osastoja, joissa ei kellään ole aikaa kuunnella mitä vanhuksella on sanottavana, isoja päivähoitoryhmiä, joissa pienen asiat eivät kiinnosta ketään. Tai kiinnostaisi toki, mutta kuka ehtii kuunnella?

Minä haluan ainakin ihan jokaiselle vanhukselle elämisen arvoisen vanhuuden ja lapsille subjektiivisen päivähoito-oikeuden lisäksi myös subjektiivisen oikeuden omiin vanhempiinsa. Ylitöitä kymmeniä tunteja viikossa pakon edessä tekevä vanhempi ei voi sitä lapselleen antaa, halusi tai ei.

Työelämässä  mennään jo nyt niin äärirajoilla, että ihmisistä ei voi enempää irti repiä, joten mistä se raha ja hyvinvointi revitään?

Sitä paitsi minäkin haluaisin päästä joskus eläkkeelle, niin kuin ovat vanhempanikin aikoinaan päässeet. Nyt ei oikein näytä käyvän niin.

Sitten nuo ilmastoasiat ja muut. Nekin tarvitsevat paljon nykyistä enemmän huomiota ja ennen kaikkea valtavasti rahaa. Mistä se raha revitään?

Minusta nämä ovat oikeasti vakavia asioita. Jos joku puhuu niistä turhan räväkästi, niin ehkä se on hänen tapansa herätellä ajattelemaan. Siitä voi olla montaa mieltä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että jotain tarttis tehdä.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Driver

• Konkari
  • Poissa Poissa

No joo, kauniisti ehdokas juttelee, mutta samalla ollaan sellaisen puolueen listalla joka pitkän vallankahvassaoloajan on asiat tähän pisteeseen ajanut. Pelkkää sumutusta siis  [8-)]
Muutenkin koko poliittinen touhu on kusetusta minun mielestäni!! Pelkkää oman edun tavoittelua  [:-//]
Enempää en kirjoita, ettei mene asiattomuuksiin  [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa

Asiaa kirjoitit, Ullu.
On niin surullisia kertomuksia vanhuksista ja liikuntakyvyttömistä, et ihan itkettää.
Aiheesta vois keskustella paljon, mut en voi.  Alkaa jo tässä vaiheessa nielettämään! [:´(]

Kirjattu

Ukki

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa

Ja tuosta sukupolvien AHNEUDESTAkin olen vähän erimieltä.

Anteeksi vaan. Kukin näkee asiat omalta kantiltaan.

Ahneutta taitaa löytyä kaiken ikäisistä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.344 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.