Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miksi vaalimainos??? [VAROITUS: Sisältää poltiikkaa. Lukeminen omalla vastuulla.  (Luettu 1178 kertaa)

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa

Poistin oman viestini, koska se viesti, johon viittasin olikin jo poistettu sillä välin kun kieli keskellä suuta muokkasin omaa vastaustani  [:-(]
« Viimeksi muokattu: 12.03.07 - klo:17:14 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori

Kaikista asioista pitää voida keskustella ja mielipiteen ilmaus on ok hyvässä hengessä [:-)]
Erkki K toi ilmi mielipiteensä ja ajatuksensa hyvin asiallisesti, josta keskustelu lähti. [:-)]

Jos aiheesta:"vaalimainoksia tai ilman" olisi ollut tuo Pönttölän suosittu gallup, olisin ollut sitä mieltä, että ei vaalimainoksia, kiitos!  Ei kiva juttu!
Vaalimainokseksi olisi foorumille riittänyt mielestäni tyyli:"muistithan äänestää?" [:-)]
Olen hyvin epäpoliittinen henkilö ja minusta on sama onko joku demari, vihreä tai jotain muuta. Eli mainos ei saa minua aatteen takia ajattelemaan kielteisesti. Mutta ehkä juuri samasta syystä, en haluaisi, että mitään poliittista kantaa näkisin täällä kampanjoitavan edes Kaitsun puolesta.
Toisaalta se on varmasti ihan Kaitsun asia mitä laittaa. Ja toisaalta varmasti Kaitsukin otti tietyn riskin sen laittaessaan. [:-)]
Lopultakaan asia ei minua käytännössä hetkauta, mutta mielipiteeni halusin tuoda esille [:-I]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa

Mä luulen, että tuolla Pönttölän etusivulla on tilaa yhdelle "Pajamäen Oskulle"  [:-)]
Ei häiritse millään tavalla.

Ja näistä tärkeistä asioista, kuten sairauden hoito, peruskoulutus, vanhusten huolto pitäisi ilman muuta pystyä juttelemaan.... Ilman politikointia! Ne on kuitenkin meille jokaiselle tärkeitä asioita!

Ja eläkeikä... Niinköhän se meikäläinen vielä seitsemänkymppisenä jaksaa nostaa 30-kiloisen kanisterin metrin korkeudelle ja kaataa siitä tarkasti 1,49 kiloa?  [:67]
Täytyy sanoa, että mua pelottaa ihan oikeasti!

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia

Kaksi sanaa ja kaksi numeroa.

Hyvähän se on, että keskustellaan, keskustellaan ja keskustellaan.
Ei haittaa millään tavoin, piristää tuota arkista lötinää.

Nuoret vaatii, vanhat tarvitsee. Jokaiselle ihmiselle kuuluu ihmisarvoinen elämä iästä riippumatta. Mutta kuinka sitä jaetaan ja mistä rahat. On hyvä, että se nostetaan esille ajatuksia herättämään.

Tuo 65-vuoden eläkeikä keksittiin kaiketi  joskus Saksassa. Silloin ihmisen keski-ikä nimittäin oli vain ja tuo 65 vuotta!!!
Kirjattu

Jaska

• Vieras

Tällä työtahdilla voi se keski-ikäkin laskea...ei tartte maksaa eläkkeitä.
Isäni ehti aikoinaan jo murehtia eläkkeelle jäämistään ja rahan riittämistä, turhaan. Ei kestänyt siihen asti hengissä.  [:´(]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka

Kiitos Kaitsu selvennyksestäsi.
Hassua että tuon täpin kyllä heti huomasin. Ei se silloin häirinnyt. Kun en olisi mennyt sitä klikkaamaan  [HUH].
Kun on ehkä niitä ainoita joka minua harmittaa. Hänen kirjaansa en ole lukenut  [:16] ainoastaa syksyllä hänen esiintymisensä
TV:ssä katsoin. Siitä muodostin tuon mielipiteeni.
Se mikä minua on nykyään surettanut on nimenomaan tuo "suurtenikäluokkien" yhdeksi klöntiksi määrittely ja sen mukaan sitten syyllistäminen. Meitäkin on moneen junaan.
Minulla on lapset joiden tulevaisuus on kyllä minulle tärkeämpää kuin ikinä oma eloni. Suren kovasti noita pätkätöitä. Tosin omillani ns. "toistaisesti" hommat. Meillä oli omat vaikeutemme sen aikaisissa oloissa, nuorilla nyt omansa. Eihän ikinä asetuta toisiamme vastaan!
Meitä on aika monia jotka voimme sanoa etemme tosiaan tunne itseämme "ahneeksi" niillä palkoilla joilla pakersimme  ja nykyisillä "eläkkeisillä"  [:-DD] [:-DD].
  Mutta maailma muuttuu koko ajan. Meidän pitää tehdä siitä YHDESSÄ parempaa. Niin hyvä kuin ikinä mahdollista. Toisiamme unohtamatta, omaan napaan tuijottamatta.

Jaska ; niin kävi minunkin isälleni
Kirjattu

Hellis

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Vantaa

Kaitsu on hyvän foorumin kasannu ja sitä kehitellyt. Ja varmsti paljon aikaansa tähän uhrannut. Kiitos siitä hänelle.
Mainos mikä mainos, eihän siitä liene haittaa, joku Osku siel oli mutta ei silleen mainoksena kiinnostanut kun en Helsingissä asu. Jokainen joka sen haluaa lukea voi sen avata tai jättää omaan arvoonsa. Kaitsulta minusta ihan ok teko, kaveria saa ja pitää auttaa. Ja eihän siellä lukenut, että menkää ja äänestäkää Oskua. Politikointia en täällä keskusteluissa ole pahemminkaan havainnut, siitä kiitos. Minulla on tietty tausta kotoa imettynä ja kuitenkin omat käsitykset asioista, siis politiikassa, mutta olen ne yrittänyt pitää täällä kirjoitellessa ominani.
Asiaa on sekin, että vanhusten hoito ei parhaimmasta päästä tänäpäivänä ole. Itse olen hoitellut omaa isääni kuutisen vuotta ja vedin itseni aika piippuun. Nyt hän on palvelutalossa ja tekemistä piisaa minulla edelleen. Henkilökuntaa ei tunnu olevan riittävästi. Hänen eläkkeensä ei kaikkein pienin mutta kun vuokra, ruoka, kotipalvelu, lääkkeet yms menot on maksettu, ei kirstuun mitään kolahda, hyvä että edes näin on.
Tässä jotain unisia mietteitä, nyt nukkumattila jo kutsuu!

Kirjattu
Terveisiä Alapöntöstä!

Vieras, vaan ei vieras

• Vieras

Että täälläkin vaalimainontaa. Ylläpitäjä rikkoi omia sääntöjään? Vaikutus ainakin minuun päinvastainen kuin ilmeisesti oli tarkoitus, varsinkin kun se esitettiin mielestäni väärässä paikassa.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula

Buahhaaaahaaa, nyt on pakko nauraa kun jotakuta on lapsettanut oikein urakalla ja nimettömänä. No, huvinsa kullakin, ei kannata provosoitua  [:-DDD]

Muoks. kai sitä pitää jotain aiheeseenkin liittyvää mainita. Olen tässä koko keskustelun ajan miettinyt mitä mieltä asiasta olen. Itseäni ei mainos haittaa yhtään, koen sen juuri mainoksena ja yhden henkilön mielipiteenä. Sillä ei tyrkytetä mitään, kerrotaan vain oma mielipide. En ole politiikka-aktiivinen millään lailla ja varsinkaan en ole puolueaktiivinen (joka vaaleissa eri puolue  :-)) ), joten en koe millään lailla loukkaavaksi jos joku mielipiteensä tai suosikkinsa kertoo.

Pyydänkin jo valmiiksi anteeksi, koska tiedän loukkaavani "vierasta" jonka viestiin vastaan, mutta nyt en voi korrekti olla ja edelleen hihitän mielessäni  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 17.03.07 - klo:06:23 kirjoittanut zeener »
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia

"Vieras" haluaa viestiä olevansa kuitenkin ihan tuttu, siis pönttöläinenkös?? Mutta ei uskalla tulla omalla nimellään?
Hassun lapsellista, mutta menenpähän huomenna äänestämään!! Sen tämä on ainakin saanut aikaan. [:-)]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa

Että täälläkin vaalimainontaa. Ylläpitäjä rikkoi omia sääntöjään? Vaikutus ainakin minuun päinvastainen kuin ilmeisesti oli tarkoitus, varsinkin kun se esitettiin mielestäni väärässä paikassa.

Kaitsu laittoi tuon mainoksen etusivulle, jossa on ollut mainoksia vuosikausia. Kaitsu ei tuonut aihetta foorumin puolelle keskusteluun ennen kuin sitten vasta kun se oli herättänyt keskustelua muuten. Tässä vaiheessa asian selittäminen auki oli paikallaan. Otsikosta jo näkee mistä tässä ketjussa on kyse, joten aivan yllätyksenä moinen ei voi tulla.

Toisaalta foorumin sääntöjäkin on voitava tarpeen mukaan muuttaa. Tämä Pönttölä on ollut vuosien varrella jo keskustelukulttuuriltaan aika monenlainen paikka. Aluksi foorumilla puhuttiin tiukasti pelkästään tämän sivuston omien pönttökameroiden asukeista. Keskustelijoita oli muutama ja vain harva kirjoitti useamman viestin. Sitten pikku hiljaa alettiin varsinainen keskustelu, puhuttiin linnuista laajemmin, luonnosta. Lopulta päädyttiin tähän isompaan ja laajempaan sivustoon. Myös foorumin sääntöjen on elettävä foorumin muuttumisen mukana.

Nyt oli tarve tarkentaa tätä politikointijuttua. Sitä ei ole kirjattu alun perin mihinkään. Suullinen sääntö oli peräisin ajalta, jolloin yritimme keskittyä enemmän linnuista ja luonnosta puhumiseen. Silloin keskustelukulttuuri täällä oli muutenkin kovin erilainen. Siitä huolimatta yhteiskunnallista keskustelua on käyty, joskus kiivaastikin. Ihan hyvä niin.

Nyt viime aikoina vasta on menty siihen, että puhutaan enimmäkseen vain ns. harmittomista ja mukavista asioista. En oikein pidä siitäkään pelkästään, vaikka toki noilla keveämmilläkin keskusteluilla on tärkeä paikkansa. Silti on pystyttävä puhumaan vaikeammistakin asioista.

Sitä ei oltu mitenkään määritelty, mikä sitä politiikkaa sitten on. Kaiken yhteiskunnallisen keskustelun voi käsittää politiikaksi tai sitten vain sellaisen rankemman toisen käännyttämisen. Nyt se on määritelty http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=4300.0 Jatketaan siltä pohjalta. Varsinaisiin foorumin sääntöihin tuo määrittely ei tuonut muutosta, ne ovat ennallaan Infossa alueella Ohjeet ja tiedotteet  http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=40.0
« Viimeksi muokattu: 17.03.07 - klo:12:25 kirjoittanut ullu »
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa

"Vieras" haluaa viestiä olevansa kuitenkin ihan tuttu, siis pönttöläinenkös?? Mutta ei uskalla tulla omalla nimellään?

Sen lisäksi, että on tuttuja kirjoittajia, jotka saattavat suojautua kirjoittamalla vieraana, niin on myös iso joukko sellaisia, jotka lukevat hyvin aktiivisesti foorumia ja tietävät asiat ihan samalla tavalla kuin kuka tahansa aktiivikirjoittajakin. Eikä siinä mitään, avointa keskusteluahan tämä. Jokainen ovi itse määritellä osallistumisensa tason.

Vieraana kirjoittaminen on ihan ok. Samoin mielipiteen ilmaisu. Ihan hyvä kun sanotaan ääneen se, jos joku asia jää harmittamaan. Varsinkin kun ketään ei henkilönä haukuta tai muuta. Kyllä siis ylläpidonkin pitää kestää tämän verran itseensä kohdistuvaa kritiikkiä  [:-)]

Lainaus
Hassun lapsellista, mutta menenpähän huomenna äänestämään!! Sen tämä on ainakin saanut aikaan. [:-)]

Hyvä! Minulle on ihan sama ketä kukin äänestää, jokainen oman maailmankatsomuksensa mukaan, mutta minusta on hyvä juttu, että äänestetään!
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa

Miten paljon näistä esim puoluekannoista yleensä jutellaan työkavereiden jne kanssa? Jotenkin mulle on tullut sellainen olo, että -ainakin aikaisemmin maalla- ne oli Suuria Salaisuuksia! Tiesin kyllä, että isä ja äiti kannattivat eri puolueita! Kerran äiti oli pakotettu äänestämään isän suosimaa puoluetta, kun isä houkuteltiin täyte-ehdokkaaksi kunnallisvaaleihin, eikä äiti voinut ottaa riskiä, että tulos 1 ääni = isän oma = perheriita. Olen kuullut jossakin käyneen niinkin!  [:-DD]

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa

Menen äänestämään ilman näitä kirjoittelujakin. Ne eivät vaikuta suuntaan eivätkä toiseen.
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke

Minäpäs olen äänestänyt jo!  [:-P] [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.244 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.