Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Helsingin lintupaikoista  (Luettu 481 kertaa)

punatulkku

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Minä itse!
    • Aapeli-ankan blogi
Helsingin lintupaikoista
« : 12.03.07 - klo:20:18 »

Oon menossa Helsinkiin kyläilemään loppuviikosta ja siinä samalla ehtisi tarkkailla lintujakin. Mutta kertoisitteko, missä on Helsingin parhaat lintupaikat?  [:-)] Kiitos jo etukäteen.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Helsingin lintupaikoista
« Vastaus #2 : 12.03.07 - klo:20:21 »

Viikki ainakin!  [:-)]

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 12.03.07 - klo:20:24 »

Elfviikki on myös hyvä. Tosin se on Espoossa.  [:-)]

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;7969;7971;7980
Kirjattu

punatulkku

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Minä itse!
    • Aapeli-ankan blogi
« Vastaus #4 : 12.03.07 - klo:20:26 »

Kiitoksia Marle linkistä! Kaija, Viikistä olen joskus lukenutkin.  [:-)] Pyryharakka, ehkä ehdin käymään Espoossakin samalla (ihan varma en oo), kiitos linkistä myös!  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 12.03.07 - klo:20:27 »

Me käytiin Villa Elfvikissä eilen. Aika hiljaista vielä lintujen suhteen, mutta muuten ihana paikka ja siellä metsässä kävellessä oikein sielu lepää ja mieli rauhoittuu!  [:-)]
Tiaisia oli ja peippo kuului. Mutta siinä oikeastaan kaikki.
Niin ja missattiin kahvilan Harppu-konsertti... saatiin kahvit juotua just ennen sen alkamista!  [:-DD]

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 12.03.07 - klo:20:32 »

Tokoinrannassa käväsin aikoinani hyvin usein. Joskus jopa ponkasin siellä pikku-uikun ja heinäsorsan mutta se olikin myöhempään keväällä kuin nyt.
Kirjattu

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 13.03.07 - klo:09:48 »

Punatulkku, onko Tiira sulle tuttu?
www.tiira.fi

Sinne kannattaa rekisteröityä, ellet vielä ole sitä tehnyt. Sieltä voit sitten loppuviikkoa kohden seurata, missä liikkuu mitäkin.
Ja toki pönttö-kaverit raportoivat tähän.

Viime viikonloppuna väkeä kerääntyi Viikin koetilan pelloille seuraamaan muuttoa.
Mä en nyt tiedä, missä olisi paljon katsottavaa. Ainakin tosiaan Villa Elfvik/ Laajalahti ja Iso-Huopalahti (Vermon takana) ovat olleet aika hiljaisia su+ma, mutta todennäköisesti mä pyörähdän työmatkalla joku päivä taas katsomassa tilanteen.

punatulkku

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Minä itse!
    • Aapeli-ankan blogi
« Vastaus #8 : 13.03.07 - klo:15:16 »

Kaija, oon rekisteröitynyt Tiiraan, mutta oon seurannut Tiirasta vaan Tampereen ja lähiseudun lintuhavaintoja. Vasta eilen tuli mieleeni seurata Tiirasta myös pääkaupunkiseudun lintutilannetta!  [:-)] [NUT]

Marle, eikös Tokoinranta oo se paikka, missä on tuhansia pullasorsia?  [:-I] [:-)]
Kirjattu

Koura

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 13.03.07 - klo:18:22 »

Tokoinrannasta puheenollen, kuulittekos tästä ihan käsittämättömästä jutusta? Maanantain hesarissa kerrottiin kaulushaikarasta (uskokaa pois, en lukenut väärin), joka vietti koko sunnuntaipäivän Tokoinrannassa avoimella paikalla puussa istuen. :-O Ei kuulemma pelännyt ihmetteleviä ohikulkijoita. Minulta ainakin olisi tullut varmaan löysät pöksyyn, jos olisin Tokoinrannassa keskellä kaupunkia yhtäkkiä kaulushaikaraan törmännyt. On kuitenkin sen verran vaikeasti tavoitettava laji, en ole koskaan nähnyt, ainoastaan kuullut äänen.

Siellä Tokoinrannassa on yleensä tosiaan hyvinkin reilusti sorsia ja niiden seassa ehkä pari isokoskeloa. Muutama viikko sitten näin siellä kanahaukan ihan maantasalla pyörimässä.

Eilen seuloin Viikin pellot aika tarkkaan, mutta kyllä oli äkkiä kadonneet kaikki muuttajat. Kiurun kiurua en nähnyt kottaraisista, hyypistä, hanhista ja kyyhkyistä puhumattakaan. Viikonloppunanhan siellä oli noita lajeja runsaasti. 20 räksän parvi ja sadat naakat oli ainoat mainittavat havikset siltä reissulta. Sateisella ja sumuisella säällä oli kenties osuutta asiaan. Nyt kun on kirkkaampaa saattaa lintuja taas olla nähtävissä.
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #10 : 13.03.07 - klo:18:30 »

Luin tuosta kaulushaikarasta Ilta-Sanomista ja siinä oli kuvakin linnusta. Aika ihme juttu! :-O
Kirjattu

punatulkku

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Minä itse!
    • Aapeli-ankan blogi
« Vastaus #11 : 13.03.07 - klo:21:46 »

Jospa mää näkisin sen kaulushaikaran viikonloppuna Helsingissä!  [:-I] [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 13.03.07 - klo:22:13 »

No voi!  Ei näkynyt haikaraa Tokoinrannassa tänään, ja vaikka olisi näkynytkin niin en olisi huomannut [:-I]
Kirjattu

punatulkku

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Minä itse!
    • Aapeli-ankan blogi
« Vastaus #13 : 14.03.07 - klo:17:35 »

Marle, näitkö Tokoinrannassa tukkasotkaa? Tiira-havainnoissa luki, että Tokoinrannassa oli eilen tukkasotka.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 14.03.07 - klo:17:59 »

Me oltiin aamulla varhain muutama tunti Haltialan tilalla:
kiuruja (paljon), variksia, naakkoja, harakoita, talitinttejä, varpusia, keltasirkkuja, 2 laulujoutsenta, töyhtöhyyppiä, 1+3 tunnistamatonta hanhen peräpäätä, uuttukyyhkyjä, sepelkyyhky (muuttolinnut ylilentäviä, mutta kiurut paikallisia)

Mä kävin pikaisesti tsekkaamassa Villa Elfvikin tilanteen:
palokärki, talitinttejä, viherpeippoja, mustarastaita, kaukaisia lokkeja jäällä. Laajalahti vielä jäässä.

Sivu luotiin 0.223 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.