Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä viini olet :-)  (Luettu 583 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mikä viini olet :-)
« Vastaus #1 : 12.03.07 - klo:21:08 »

:-O

Olá olet Tempranillo Tempranillo rypäleessä on taistelijanluonnetta kuten minussa. Olen kuin pitkään kypsytetty kohtalokas viini, rakastan lämpöä ja maanläheisyyttä. Arvostan ystävyyttä ja lähiyhteisön tuomaa turvaa. Mottoni elämään on - harkitse niin elämän suuria kuin pieniäkin ratkaisuja.

Sovin hyvin yhteen grillattujen, selkeitä makuja sisältävien liharuokien kanssa. Pitkän tynnyrikypsytyksen tuoma paahteinen olemukseni sopii samankaltaisia paahteisia aromeja sisältävän ruoan kanssa. Hieman iäkkäämpänä minusta on suuta kuivattava tanniinisuus pyöristynyt pois, joten sovellun hyvin myös vaalean lihan seuraan.

[:48] [:48] [:48]

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 12.03.07 - klo:21:10 »

Olá olet Merlot

Perhe ja ihmiset ympärilläni ovat minulle kaikki kaikessa. Olen pehmeä, onnellinen ja luotettava Merlot-rypäle. Pidän ihmisistä hyvää huolta ja viihdyn keittiössä kaiken tohinan keskellä. Kutsun mielelläni sukua ruokailemaan yhteisen ruokapöydän ääreen. Olen humaani ja siksi minusta on helppo pitää jo ensi tuttavuudella. Mottoni elämään on – kohtele ihmisiä kuin haluat itseäsi kohdeltavan.

Sovin hyvin yhteen yleisesti useiden liharuokien kanssa. Pehmeän hedelmäisen luonteeni johdosta tulen toimeen myös täyteläisten pastojen ja pataruokien kanssa. Pehmeimmilläni sovellun punaviinien ystäville vaikka ihan seurustelujuomaksi.

[:-)] :-)) [:-)]

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 12.03.07 - klo:21:16 »

Olá olet Tempranillo

Tempranillo rypäleessä on taistelijanluonnetta kuten minussa. Olen kuin pitkään kypsytetty kohtalokas viini, rakastan lämpöä ja maanläheisyyttä. Arvostan ystävyyttä ja lähiyhteisön tuomaa turvaa. Mottoni elämään on - harkitse niin elämän suuria kuin pieniäkin ratkaisuja.

Sovin hyvin yhteen grillattujen, selkeitä makuja sisältävien liharuokien kanssa. Pitkän tynnyrikypsytyksen tuoma paahteinen olemukseni sopii samankaltaisia paahteisia aromeja sisältävän ruoan kanssa. Hieman iäkkäämpänä minusta on suuta kuivattava tanniinisuus pyöristynyt pois, joten sovellun hyvin myös vaalean lihan seuraan.

Jaahas vainiin [:-I] noo..
Jarmon kanssa sitten makkaraa grillaamaan [:-DD]

« Viimeksi muokattu: 12.03.07 - klo:21:18 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 12.03.07 - klo:21:20 »

Olá olet Sangiovese

Tulen Toscanan kukkuloilta, olen aito ja rustiikkinen Sangiovese. Minulla on asiat hyvin, olen positiivinen luonne. Vaalin terveitä elämäntapoja. Pidän luonnossa samoilusta läheisteni kanssa. Ystävät pitävät minua luotettavana, vaikka saatan joskus olla heille hieman tyly mutta onneksi he tuntevat minut hyvin. Elämästä ei pidä tehdä turhan monimutkaista, parhaat asiat ovat kuitenkin yksinkertaisia. Mottoni elämään onkin – asiat eivät hosumalla parane.

Sovin hyvin yhteen reilusti yrttejä sisältävien ruokien kera. Nautin pitkään haudutetusta, tyyliltään varsin rustiikkisesta ruoasta, josta näpertely on kaukana. Koska usein olen melko hapokas, niin kestän mainiosti myös ruoan hapokkaita ominaisuuksia. Kermaiset pastat pyöristävät mukavasti terhakkaa luonnettani.

[:-)]
Kirjattu

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 12.03.07 - klo:21:39 »

Olá olet Cabernet sauvignon, Eurooppa

Klassiset muodot ja laadukkaat tuotteet miellyttävät silmääni. Olenhan tuhti ja tumma Cabernet Sauvignon Euroopasta. Pidän siitä, että asiat pistetään rullaamaan. Mottoni elämään onkin – raakaa voimaa ei korvaa mikään.

Sovin hyvin yhteen klassisten, selkeäpiirteisten tummien liharuokien kanssa. Maukas, konstailematon pihvi on seuralaislistani kärkijoukossa ja hieman punertavana pihvi vielä taltuttaa suuta kuivattavaa tanniinisuuttanikin. Monivivahteiset piirteeni tulevat hienosti esiin myös kovien, kypsytettyjen, hieman suolaisten juustojen seurassa.

:-O :-O :-O [:-I]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #6 : 12.03.07 - klo:21:40 »

Täälläki Olá olet Tempranillo
Tempranillo rypäleessä on taistelijanluonnetta kuten minussa. Olen kuin pitkään kypsytetty kohtalokas viini, rakastan lämpöä ja maanläheisyyttä. Arvostan ystävyyttä ja lähiyhteisön tuomaa turvaa. Mottoni elämään on - harkitse niin elämän suuria kuin pieniäkin ratkaisuja.

Tahtoo Jarmon ja Marlen grillille  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 12.03.07 - klo:21:42 kirjoittanut mese »
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Risto

• Vieras
« Vastaus #7 : 12.03.07 - klo:21:43 »

Olá olet Sangiovese Tulen Toscanan kukkuloilta, olen aito ja rustiikkinen Sangiovese. Minulla on asiat hyvin, olen positiivinen luonne. Vaalin terveitä elämäntapoja. Pidän luonnossa samoilusta läheisteni kanssa. Ystävät pitävät minua luotettavana, vaikka saatan joskus olla heille hieman tyly mutta onneksi he tuntevat minut hyvin. Elämästä ei pidä tehdä turhan monimutkaista, parhaat asiat ovat kuitenkin yksinkertaisia. Mottoni elämään onkin – asiat eivät hosumalla parane.

Sovin hyvin yhteen reilusti yrttejä sisältävien ruokien kera. Nautin pitkään haudutetusta, tyyliltään varsin rustiikkisesta ruoasta, josta näpertely on kaukana. Koska usein olen melko hapokas, niin kestän mainiosti myös ruoan hapokkaita ominaisuuksia. Kermaiset pastat pyöristävät mukavasti terhakkaa luonnettani.

En tiedä kylläkään, että mitä on rustiikkinen?
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #8 : 12.03.07 - klo:21:49 »

Rustiikkinen = maalaismainen  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Risto

• Vieras
« Vastaus #9 : 12.03.07 - klo:21:53 »

Rustiikkinen = maalaismainen  [:-DD]

Maalaismainen, joo se sopii minuun oikein hyvin. Maalla olen syntynyt, kaupungissa käynyt ja taas asun maalla.  [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #10 : 12.03.07 - klo:21:54 »

Merlot  [:-)]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #11 : 12.03.07 - klo:21:55 »

Yksi Tempranillo lisää täällä. :-))
No ainakin olen pitkään kypsytetty. Siis osui ja upposi. [:-DD]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #12 : 12.03.07 - klo:21:57 »

Olá olet Gewürztraminer

Aah, rakastan itsenäni juuri tällaisena. Olen kukkea Gewürztraminer. Mielestäni me ihmiset olemme ihania kaikkine ihanine kurveineen. Mottoni elämään onkin – nauti elämän kaikista pienistäkin asioista.

Sovin hyvin yhteen täyteläisten, voimakkaasti maustettujen ruokien kanssa. Itämaisittain valmistetut possu-, kana-, kala- ja äyriäiswokit saavat minusta riittävän tukevaa seuraa ja kypsän hedelmäisenä ja hennon makeahkona tasapainotan hyvin ruoan mausteisuutta.

Heh. Minä en oikein löytänyt kaikista kysymyksistä itselleni vaihtoehtoja... mutta kai sitten.  [:-DD]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #13 : 12.03.07 - klo:22:09 »

Ola,olen Syrah Eurooppa

Vaeltelen mielelläni pitkin metsäisiä polkuja.  [:-)]
Kasvoni ovat jo hieman ahavoituneet ulkoilmaelämästä. :-))
Olen voimakas,oman asemani tietävä Eurooppalainen Syrah.  [:-)]
Olen luotettava,arvostan sukuani ja menneisyyttäni.
Mottoni elämään on -älä unohda sukujuuriasi,ne antavat minulle elämään tarvittavia rakennusaineita. [:-)]

Sovin hyvin yhteen rehellisen maalaismaisen ruoan kanssa jossa ei yrttejä ole säästetty.  [:5]
Rustiikkisen luonteeni vuoksi nautin erityisesti suur-riistan,kuten poron ja hirven seurasta.
Kirjattu

Mika

• Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Miksu®
« Vastaus #14 : 12.03.07 - klo:22:15 »

KWV Cabernet Sauvignon, Etelä-Afrikka, Alkon nro 005436, 9,47€
Kirjattu

Sivu luotiin 0.238 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.