Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: YÄK! En syä! :D (Lukeminen omalla vastuulla)  (Luettu 2019 kertaa)

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: YÄK! En syä! :D (Lukeminen omalla vastuulla)
« Vastaus #15 : 13.03.07 - klo:16:51 »

Sisäelimet, äyriäiset ja muut meren ötökät. Eikä mikään, mikä vielä liikkuu lautasella. Myös hapankaali ja valkosipuli ovat 
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 13.03.07 - klo:17:01 »

[:64] kaikki limainen tai limaisuuteen/raakaan viittaavat; etanat,osterit, mustekala, läski jne. Sitten on vielä tämä sisuskalupuoli  [:64]  munuaiset, keuhkot, kieli....aivot, veriruoat ..sianpäät...sorkat (ne olivat jo ulkoista) ja sitten jos on töissä nähnyt jotain ja menee ruokailemaan ja näkee jotain mikä muistuttaakin siitä äsken nähdystä niin... [:64]...hmm....liha yleensäkin...verikeitto on jo käsitteenä niin karmaiseva - aiemmin tuli mieleen Dracula  [:-DDD] siitä  ja nyt tästä lähtien tulee mieleen aina Mese  [:-DDD] anteeksi vaan..  [:-DDD] sitä saa mitä öööh..ei mitään... [:-DDD]
Kumma kyllä poikkeuksena on kana -  vaikka rakastan kanasia - niin pystyn syömään mun kultamussukoita. [:-DD] :-O .Ihminen on kumma   [?].
just joo hapankaali ja vielä varmaan tulee mieleen muutakin ko tarpeeksi miettii..
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 13.03.07 - klo:17:07 »

Kieli ja munuaiset nyt ainakin.......ja  etanat.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #18 : 13.03.07 - klo:17:10 »

Mun tekisi mieli maistaa joskus etanoita... Ne "etana-pannut" on hienoja! En kuitenkaan tiedä, saisinko etanoita alas. Simpukka menee pieninä määrinä, katkaravut on suurta herkkua ja mustekalarenkaita olen maistanut... Ne ei muuten maistu millekään. Paitsi frittitaikinalle!  :-))

Lampaan suhteen ollaan aika harjoittelijoita. Missään nimessä ei lammas ole pääosassa aterialla, vaan vaikkapa maistiaispala grillissä muun lihan lisäksi.

Pasi taas oli aika rajoittunut, mutta joissain kohdin kehittynyt huimasti!  Ei pysty syömään sieniä missään muodossa. Ei vaan mene alas, vaikka on ihan vilpittömästi yrittänyt. Se on lapsena pakotettu syömään niitä. Syksyllä, kun toripöydät notkuu kauniita keltaisia kanttarellejä, se hiukan harmittaa!
Kypsennettyihin kasviksiin se ei edes koskenut silloin, kun oltiin just tavattu. Pikkuhiljaa sain sen syömään baby-porkkanoita, jotka lillii voissa ja nyt se syö sujuvasti ihan kaikkia kasviksia.
Samoin sain sen oppimaan, mikä on Mustaleimaisen Emmentalin juju  [;-)]
Lisäksi kaikki, missä on ruotoja, jää syömättä. Savusilakoita en ole edes tarjonnut. Mutta itselle voisi kyllä ostaa!  [:20]
« Viimeksi muokattu: 13.03.07 - klo:17:11 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #19 : 13.03.07 - klo:17:11 »

Hassua, suuri osa mitä täällä ollaan yökätty, menee mulla melkein herkkujen puolelle. Paitsi siis etanat, simpukat, kieli, ja munuaiset. RAAKA (graavi) kala, kanakeitto jossa lilluu nahanpalat höyhenineen  [NUT] , ne on ihan YYyyööökkk.
No, kai niitä on muitakin, mutta nää nyt tuli mieleen. 
Onhan niitä eksoottisia ruokia joita en söis pakollakaan, mutta nää siis näitä kotimaisia yökötyksiä.
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 13.03.07 - klo:17:25 »

Muru - onks joku tarjonnu karvallista/höyhenillistä ja vielä nahallista kanakeitoa :-O . Hyii mikä loukkaus kanasia kohtaan   [:´(]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #21 : 13.03.07 - klo:17:33 »

Mielenkiintoisia juttuja ihmisillä. Miten me ihmiset ollaankin erilaisia. Erikoisimmat (ennenkuulemattomat mulle) on tähän mennessä paprika (mese), mikäs siinä paprikassa kammoksuttaa? Sitten hernekeitto (Evis), mikäs siinä kammoksuttaa? Ja juusto (Zeener), mikäs juustossa kammoksuttaa?

Yksi kuulemani ihmeellisyys on tuttava, joka ei pysty syömään tomaattia. Siis että ihan oikeesti oksentaa. Tulis ihan mieleen jo jonkun sortin allerginen reaktio tms.
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #22 : 13.03.07 - klo:17:39 »

Selleri on yökkölistan numero 1, ainoastaan juuriselleri menee hyvin pienenä jonkun pataruuan seassa. Mutta tuore varsiselleri... yök.  [:64] Oliiveista en oikein tykkää, mutta nekin menee jonkun muun seassa. Piimää en pysty juomaan, mutta se on hyvää kakkutaikinan nesteenä. Purkkitonnari on pahaa, en käytä, jollei sitä ole kätketty oikein hyvin jonnekin enkä sittenkään välttämättä tykkää. Kaurapuuro ei myöskään kuulu ykkösherkkuihin, joskin olen saanut myös hyvää kaurapuuroa. (Siinä oli muuten paljon kermaa...) Mikä tahansa sellainen liharuoka jossa on läskiä mukana saa myös yökköreaktion aikaan, jos se läski on sellaista höllöä tai kumimaista. Kauhukuvia on jäänyt myös koulun tillilihasta ja kumiperunoista... en edelleenkään juuri syö pelkkiä keitettyjä pottuja, jos mitään muuta on saatavilla. Uudet potut tai muussi eivät kuulu joukkoon...

Lisää tulee, jos satun muistamaan.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #23 : 13.03.07 - klo:18:11 »

Sorkitaan tätäkin ketjua paljon on kaikkea maistamatta mutta mieleen tulee kaalikeitto ja tomaattimehu...

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 13.03.07 - klo:18:13 »

[:64] Kualikeitto  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #25 : 13.03.07 - klo:18:17 »

Sorkitaan tätäkin ketjua paljon on kaikkea maistamatta mutta mieleen tulee kaalikeitto ja tomaattimehu...

Jarmo, en minäkään tykkää VALMISTAA tomaattimehua!  [;-)]
Ja se maku... jokaikinen ihokarva nousee pystyyn inhosta, mutta siinä on kuitenkin jotain oudolla tavalla kiehtovaa!  [NUT]

Tulipa tuossa mieleen, että aika paljon mullakin -kaikkiruokaisella- on noita ruoka-aineita, joita välttelen. Mutta kun mä yleensä laadin ruokalistat ja teen kauppareissut, niin eipä tosiaan tarvi mitään itselle vastenmielistä syödä. IHANAA OLLA AIKUINEN!  :-))

Jos pääsee seisovaan pöytään syömään, niin kannattaa ilman muuta maistella hiukan epäilyttävämpiäkin herkkuja. Voi löytää uusia suosikkimakuja!  :-))

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #26 : 13.03.07 - klo:18:21 »

vanhempi kummituspoika erehtyi ostamaan edelliskesänä tomaatti mehua ahvenanmaalla ja kaksi purkkia väitti juoneensa sitä ennen ja oli kuulemma hyvää ollut  :-O :-O
toisen purkin avasi ja maistoi...minäkin sain maistaa ... no jäi nielaisematta ja kummituspoika sanoi kauhistuneena oman maistamisensa se olikin jotain toista mehua niin jäi 1,99 purkkia mehua
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #27 : 13.03.07 - klo:18:34 »

Olen niin kaikkiruokainen etten pysty nimeämään oikeastaan mitään Suomessa yleistä ruokalajia/ -ainesosaa jota en söisi.
Etanoita tai  ostereita en ole kokeillut. Siinä saattaisi olla raja.
Muksunakaan ei ollut mitään muuta ruokaa, joka jäi syömättä, kuin kaalikeitto. Siinä ei tökkinyt kaali, vaan liha jota olin ensin ruokkinut.[:´(]   Olen siis sota-ajan lapsia.
Sukulaisperheessä kasvatettiin kaneja, niistä saatiin hyvää turkista ja lihaa. Jouduin siellä joskus ruokapöytään ja vahingossa minulle paljastui isompien serkkupoikien puheesta lihan alkuperä.
Olin kypsään ikään ehtinyt aikuinen suostuessani syömään kaalikeittoa. Nykyinen ruokavalioni lähes perustuu kaalille.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 13.03.07 - klo:18:44 »

Ehdoton ei lipeäkalalle, merieläville, kaikelle heiluvalle ja klönttiselle! [:-/]
Ei myöskin valkosipulille!
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #29 : 13.03.07 - klo:18:47 »

Minä olen syönyt aina kaikkea. Kaikkea haluan ainakin maistaa, mutta ei ole tullut vielä vastaan mitään, joka olisi jäänyt lautaselle.  :-)) :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.149 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.