Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: On valinnan varaa!  (Luettu 2527 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: On valinnan varaa!
« Vastaus #30 : 16.03.07 - klo:08:17 »

Näillä sanoilla ja säännöillä tämä Pönttölän leikki aloitettiin:

[font=Verdana]"Aletaanko tämmöistä?

Sanotaan yhdyssana esim. lumivalli, seuraava aloittaa yhdyssanansa sanalla valli ja lisää loppuun esim. hauta eli vallihauta. Ja seuraava keksii yhdyssanan joka alkaa hauta-sanalla. Kiinnostaako?"  [/font]

Täällä leikitään näillä sovituilla "säännöillä" - eihän tämä ole sen vaikeampaa!
 [:-)] [:-)] - ymmärtää meinaan. Eikä ole ääntämisestä kiinni kun kirjoitetaan. [:-)]

« Viimeksi muokattu: 16.03.07 - klo:08:20 kirjoittanut Rouva Hömötiainen »
Kirjattu

Veke

• Vieras
« Vastaus #31 : 16.03.07 - klo:11:13 »

Kas, siinähänne säännöt oliki.

Mut voihamma koittaa häippää, ku nin kovasti haluut. Saat rauhas melskata.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 16.03.07 - klo:11:33 »

Alkaa muistuttamaan vanhan pönttölän meininkiä (sillointällöinsiellähän"sodittiin") [:-DD]
Mä skippaan aiheet joihin en tunne vetoa, ei se sen vaikeampaa [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 16.03.07 - klo:11:45 »

Ja mä kun olen aina yritänytkin keksiä sellaisen sanalopun mitä on helppo jatkaa.
Mä kuvittelin et pidetään vaan hauskaa eikä kilpailla  :-))

Täällä on varmaan paljon sellaisia keskusteluja jotka ei kiinnosta kaikkia, kuka käskee lukemaan  [:-I]

Kaunista kevättä vaan kaikille ja peace  [:44]
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #34 : 16.03.07 - klo:11:54 »

Koko elämä koostuu valinnoista...

Tämä on mukava foorumi ja täällä on mukavia ihmisiä. Tämä on minun valintani...
Luen ja kirjoitan vain niihin, jotka minua kiinnostavat.

Sanaleikki on siitä kiva, että täytyy joskus kovastikin hieroa niitä pieniä
nystyröitä kallon sisällä, jotta saisi jotain järkevää sanottua.

Kirjattu

Driver

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 16.03.07 - klo:11:56 »

No niin, vaihteeksi vähän säpinää  [:-DD]

Omana mielipiteenäni julkituon seuraavaa:
Itse ylihyppään sellaiset aiheet jotka eivät kiinnosta ja se siitä.
Toisaalta Veke esitti oman mielipiteensä ja ei siinäkään mitään ihmeteltävää pitäisi olla  :-O
En itsekään kaikkia "kummalla kädellä niistät nenäsi"- galluppeja ymmärrä, mutta ei niistä haittaakaan ole.

Joihinkin sanaleikkeihin olen joskus kirjoittanutkin  [:-DD]

Suvaitsevaisuutta kaikkiin mielipiteisiin jossain ketjussa juuri peräänkuulutettiin, ei heti tarvitse  [:-//]
eroavasta mielipiteestä!  [8-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 16.03.07 - klo:12:01 »

Ellei asioita voi sanoa kauniisti, niin paras olla silloin hiljaa. Tieten tahtoen tuskin kukaan täällä tahtoo toista loukata. Niin haluaisin uskoa.  [:-I]

"IF YOU CAN'T SAY SOMETHING NICE, DON'T SAY ANYTHING AT ALL"
« Viimeksi muokattu: 16.03.07 - klo:12:04 kirjoittanut Pyryharakka »
Kirjattu

Driver

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 16.03.07 - klo:12:16 »

Ellei asioita voi sanoa kauniisti, niin paras olla silloin hiljaa. Tieten tahtoen tuskin kukaan täällä tahtoo toista loukata. Niin haluaisin uskoa.  [:-I]

Itse en ole vielä kertaakaan havainnut loukkaavaa tekstiä kirjoituksissa sinä aikana mitä tätä foorumia olen seurannut.
Tottahan jokainen kirjoittaa omalla tavallaan ja jokainen ymmärtää omalla tavallaan mutta on tämä ylivoimaisesti asiallisin niistä foorumeista joilla itse käyn! Ja hyvä niin.

Mutta onhan keskustelufoorumin päätarkoitus mielipiteiden vaihto ja silloin kuuluukin tulla (kiivastakin)väittelyä asioista. Tässähän Veke aikaansai jo hyvän alun keskustelulle  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 16.03.07 - klo:12:54 »

No joo - ajattelin etten puutu tähän keskusteluun lainkaan - mutta. Jokainen tietysti ajattelee että kirjoittaa korrektisti ja ettei ollut tarkoittanut loukata ketään - vaan joskus sitä - kumma kyllä pystyy provosoimaan toisia - vaikka ei ehkä tietoisesti sitä haluakkaan tehdä.
Jos minä mietin  esim. nyt  tuota Veken lausetta - lainaus edellä - mitä tulee mieleen ihan ekaksi, noin spontaanisti ajateltuna.? Miettikääpä - myös Veke itse -   [:-I] mitä se kertoo?Mikä on piiloviesti jonka se sisältää? Vai onko siinä piiloviestiä - kaikkihan tietävät että lause ei ole pelkkä lause - vaan paljon enemmän...ja piiloviestejä on olemasssa - ihan samalla tavalla kuin ihmisen eleissä, asennoissa jne.
Mutta - ei tästä sen enempää. Toivon vain etten tehnyt virhettä laittaessani lusikkani tähän "keitokseen".. [:-DD]
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 16.03.07 - klo:12:57 »

" saat rauhas melskata "  kellehän toi melskaus nakkaus oli Vekeltä ?
Kukaan ole melskannut enempi tai vähempi. Rva Hömötiainen toi hienosti näkemyksen esille samoin Ullu aikasemmin.

Todella 12vuotiaan juttuja nyt!!! [:-I] ( vai onko sekin joku piilojuttu? )
Kirjattu
#Jani#

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 16.03.07 - klo:13:59 »

Jos minä mietin  esim. nyt  tuota Veken lausetta - lainaus edellä - mitä tulee mieleen ihan ekaksi, noin spontaanisti ajateltuna.? Miettikääpä - myös Veke itse -   [:-I] mitä se kertoo?Mikä on piiloviesti jonka se sisältää? Vai onko siinä piiloviestiä - kaikkihan tietävät että lause ei ole pelkkä lause - vaan paljon enemmän...ja piiloviestejä on olemasssa - ihan samalla tavalla kuin ihmisen eleissä, asennoissa jne.

Niinpä, rivien välistä lukeminen on joskus ihan hyödyllistä.  [:-I]
Kirjattu

Välskäri

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 16.03.07 - klo:14:16 »

:-O [NUT] [?] [KIPPIS]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 16.03.07 - klo:14:35 »

Nyt en Veke taaskaan ymmärrä ollenkaan mitä ajat takaa. Ihan kuin pahastuisit ihan ystävällisistäkin viesteistä, sekä minun että muiden. En nimittäin edelleenkään ymmärrä, mitä niin loukkaavaa minä eilen sanoin. Ehkä olisin voinut muotoilla viestini paremmin, mutta ihan hyvässä ja sovittelevassa hengessä se oli kirjoitettu.

Aina kun päädymme tällaiseen vänkäämiseen ja yritän arvailla mitä tarkoitat, niin sitten sanot, että en ymmärtänyt yhtään. Siksi toivonkin, että sanoisit asiasi ihan suoraan selkokielellä tai sitten puhuttaisiin ihan kokonaan jostain muusta, harmittomasta.

Ja sanon nyt tämän ääneenkin, että en toivo sinun häipyvän mihinkään, ettei tarvitse sellaista kuvitella.

Mustarastaan pohdinnat huomioon ottaen en sitten vissiin ollut ihan ainoa, joka jäi miettimään, että mitä tässä nyt oikein sanottiinkaan.

(Lisäsin pari selventävää sanaa)
« Viimeksi muokattu: 16.03.07 - klo:14:52 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 16.03.07 - klo:14:44 »

Mielestäni nuista "piiloviesteistä" täytyis puhua varovasti.  Niiden päättelyn olemassa olo  on loppujenlopuksi aika vaikeaa ja täytyy olla melekoisen hyvin sanat hallinnassa, ennenkuin niitä voi lauseeseen ujuttaa.

Soppa se on tämäkin.  Hyvin pienistä aineista keitetty ja hämmentäjiä piisaa. [:-I]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #44 : 16.03.07 - klo:14:45 »

Tämä menee nyt hiusten halkomiseksi. Leikitään ja kirjoitellaan mukavia. Eiks jee. Iloista päivää kaikille.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.18 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.