Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä harrastat?  (Luettu 948 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Mitä harrastat?
« : 15.03.07 - klo:12:55 »

Mitä sinä harrastat? (siis lintuharrastuksen ja pönttöilyn lisäksi  :-)))
Tai mitä olet lapsena harrastanut?
Olisi myös mukava kuulla kuinka olet harratuksesi pariin joutunut/päässyt/ajautunut.  [:-)]
Tai mitä haluaisit harrastaa jos siihen olisi mahdollisuus ja aikaa?

Itse olen lapsena harrastanut balettitanssia (huom! silloin olin pieni ja laiha  [:-DD])  ja pianonsoittoa. Molemmat olivat kyllä enemmän sellaisia kokeiluluonteisia juttuja, eikä minusta sitten tullut balleriinaa eikä pianistia.  [:-DD] Myös partiossa olen käynyt. Lapsesta asti olen myös lukenut paljon, kirjasto tuli tutuksi jo pienenä.

Kun tapasin Repen, käytiin paljon tanssimassa, ihan perinteisiä lavatansseja. Kai sitäkin voi harrastukseksi kutsua, harmi vaan kun se on jäänyt. Siinä oli huvi ja hyöty samassa paketissa.

Nykyisin harrastan kaikenlaista askartelua ja luonnonmateriaalit kiinnostaa. Parhaillaan käyn taas risukurssia jossa koivunrisusta väännetään kaikenlaista.
Lukemista harrastaisin enemmänkin jos näkö ei olisi niin huono.  [:-(]

Sitten kun on aikaa (eläkkeelläkö) haluaisin lukea ranskan kieltä, olisi ihanaa kun puhuisi sujuvasti ranskaa.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
Vs: Mitä harrastat?
« Vastaus #1 : 15.03.07 - klo:13:19 »

Voi, voi, kaikkea mahdollista on tullut harrastettua.
Olen käynyt monenlaisia kursseja ja harrastanut mm. näitä:

- naisten puutyöt
- kansallispukujen ompelu  (tein itselleni Antrean puvun)
- kankaanpainanta
- kynttilöiden valaminen
- kirjoittajapiiri
- akvarellimaalauspiiri
- valokuvaus
- pajunpunonta
- vanhat käsialat ja sukututkimus 

Odotan malttamattomasti kevättä ja kesää, että saan möyriä pihalla kukkien parissa.  Se on parasta!

Kun tuo Puppu mainitsi "koirat" niin muistin, että kuljinhan koirieni kanssa kymmenisen vuotta
näyttelyissä ympäri maata. Nyt ei ole enää yhtäkään koiraa. Nyyh.... Poissa silmistä, poissa mielestä......

« Viimeksi muokattu: 15.03.07 - klo:14:37 kirjoittanut terttukaarina »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 15.03.07 - klo:13:47 »

Tää olikin kiva kysymys.  [:-)]

Nykyään oon kyl hirveen laiska ja mökkiytynyt, nyt se on ollut lähinnä puutarhanhoito, sienet ja linnut. Viherkasvit, siis sisäkukat, myös aina olleet lähinnä sydäntä.

Mut jos laitan listaa mitä on tullu tehtyy, ja vaikka jotain kursseja, mitä oon käynyt niin:

-ratsastus (lapsena)
-pianoa pimputtelen omaksi iloksi
-astrologia
-grafologia
-Rosen-terapia ( http://www.rosenterapia.com/Esittely.php   "Tässä menetelmässä on kysymys muuttumisesta - ihmisestä, joka luulemme olevamme ihmiseksi, joka todella olemme." )
-valokuvaus
-kirjoittamista ehkä voi sanoa harrasteeksi myös. Harrastuksena ja omaksi iloksi mä kirjoitin ne pikkujutut, joista vahingossa tulikin pikkukirja. Pientä pakinaa, ja runoja ja loruja välillä.  [:-)]
-yhdessä vaiheessa oli karaoke-buumi ja tanssittuakin tuli. Nyt näyttää tuo olevan paussilla. (Paitsi peilin edessä karaokea kotona ja tanssahtelua siinä pläntissä, missä täällä mahtuu, heh.)
-pikkunäpertelyä käsillä, jäänyt vähemmälle kyllä, tuon nukkekodin väsäsin viimeksi. Emalitauluja tein joskus äidin opastuksella. Varsinainen käsityöihminen en ole.
-yleinen filosofointi ja vuntsiminen on myös jokapäiväistä elämää  :-))

Se mitä just nyt haluaisin tehdä, on aloittaa ratsastus uudelleen.  [:-)] Saa nähhä.

« Viimeksi muokattu: 15.03.07 - klo:13:56 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #3 : 15.03.07 - klo:13:58 »

Kesällä uin pelkästään järvissä, talvella käyn uimahallissa. Kesällä myös pyöräilen ja talvella teen kävelylenkkejä. Marjastus ja sienestys on mukavaa, niistä tykkään paljon. On muutamia hyviä sieni ja marjapaikkoja tiedossa. Tietenkin lintuharrastus on se tärkein ja tietysti pönttöily. :-)) [:-)] [:-)]
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #4 : 15.03.07 - klo:14:30 »

Nuorempana olin kova urheilemaan: jalkapallo, lentopallo, yleisurheilu (päälajeina keihäänheitto ja pituushyppy), sulkapallo, jääkiekko, hiihto. (Melkein kaikkia muitakin lajeja on tullut hiukan kokeiltua.)

Musiikkia olen harrastanut teini-ikäisestä alkaen (kitara & basso).

Nykyään harrastan pääasiassa:

- tähtitieteen tutkimusta (tässä minun aiheeseen liittyvät sivut). Tällä hetkellä teen parin Amerikan hemmon kanssa yhdessä tutkimusprojektia, jonka tulokset on tarkoitus tarjota julkaistavaksi johonkin tähtitieteelliseen julkaisuun. Tähän harrastukseen rupesin niin, että ensin asiasta kiinnostuneena osallistuin keskustelufoorumeihin ja siitä pikkuhiljaa tuli kaivauduttua syvemmälle aiheeseen.

- Suomen makroskooppiseen eliölajistoon tutustumista ja sen dokumentointia. (Harrastuksen nimi varmaan muuttuu sitten jos hommaan mikroskoopin ja/tai alan reissaamaan kovasti ulkomailla luontoreissuilla.  [:-)] ) Tähän harrastukseen sisältyy myös ulkoilu/liikuntaharrastus. En tiedä miksi aloin tätä harrastamaan, innostuin vain melko yhtäkkiä.

Varmaan jotain matkan varrella harrastettua unohtui tästä...
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 15.03.07 - klo:14:31 »

Kansalaisopisto- yms kursseja olen elämäni aikana käynyt...

-maalaus
-grafiikka
-puuleikkaus
-alastonpiirustus
-metallityöt
-lasinsulatus (aika montakin kurssia)
-hopeaketjukurssi
-joitakin pajukursseja
-tekstaus
-tiffany
-tanhu
-kansainvälinen sukelluskurssi (siis ei laitekurssia. Lopetin kesken laitekurssin harrastuksen.)

Naapuri opettanut matonkutomista (ei mun laji), paperinvalmistusta, himmelintekoa. Luvannut joskus opettaa myös frivoliteä (ei taida kuitenkaan olla se mun ala  [:-)]).
Itseopiskeluna huovutus ja betonityöt.

Nuorenpana tanssittiin samoin kuin Tiina ja Repekin, elikkä isännän kanssa käytiin lavoilla sekä päivätansseissakin. Nyt ei tää kroppa enää taivu.

Tällä hetkellä päällimmäisenä on valokuvaus, sienestys ja tietysti pihalintujen bongaus ja vähän muidenkin  :-)). Ja kunhan saadaan työhuone taas kuntoon niin aloittelen taas lasissulatuksen.

Jokohan tuossa oli kaikki. Pitää lisätä jos mieleen juolahtaa  [:-)]

ai niin koirat.
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #6 : 15.03.07 - klo:15:16 »

Lapsena oli liikunta tärkein harrastus. hiihto,juoksu jne. kilpailuissakin tuli käytyä paljon.
Liikunta on tärkeä harrastus edelleenkin lähes päivittäinen jossakin muodossa. Maalle muuton myötä harrastukset ovat muuttuneet enemmän . Tällä hetkellä pinnalla oleva harrastus on paju ja risutyöt. Ennen joulua oli kaikenlaiset olki, kranssi ja muut jouluun liittyvät jutut. Pääsiäiseksi tietysti askarellaan jotakin kivaa työpaikallani saan toteuttaa myös näitä kädentaitoja.
Kaikenlaine pihan ja puutarhanhoito kuuluu myös kuvioon.
Samoin raivaussahan kanssa kuluu aika joutuisasti . Matkustelu kaukomaille, vaellukset ja Lapissa käynti mahdollisuuksien mukaan ovat myös intohimoja.
Kiinnostusta olisi tutustua paremmin luontaishoitoihin ja terapiohin...samoin ratsastus kiinnostaisi.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #7 : 15.03.07 - klo:16:28 »

Kuntosali
Pyöräily
Valokuvaus
Päiväperhoset (kuvaus ja laskeminen EI keräily) Alkanut joskus noin 1995 kun näin neitoperhosen enkä tunnistanut silloin  :-O

Nämä tuli ainakin mieleen
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jaska

• Vieras
« Vastaus #8 : 15.03.07 - klo:17:07 »

1) Tällä hetkellä ei taida olla kuin 2: elokuvakerho ja painonnosto, siis oman painon. Jalka on ollut siinä kunnossa kohta kuukauden, ettei pitkiä lenkkejä ole pystynyt tekemään.
2) Parannan tapani ja ryhdyn myös pyöräilemään, kunhan meidän katu kuivuu. Minä en kuralätäköissä porskuta !
3) Lukeminen maittaa, kun on aikaa ja saa kaikessa rauhassa - kesällä - antautua lempiharrastukselleen.
4) Melomaan mennään taas, kohdetta ei ole vielä keksitty, mutta onhan Kolovesi aina, jos sais niitä digikuviakin vihdoin.
5) Nuorena vaellettiin rinkat selässä pitkin Lappia, ei enää...
6) Matkailtiin silloin, kun oli vielä fyrkkaa eikä asuntolainaa
jne., jne.  :-))
« Viimeksi muokattu: 15.03.07 - klo:19:02 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #9 : 15.03.07 - klo:17:09 »

Aha, mistäs aloittais, kyllä on vaikeeta.
- auringonotto, aurinkomatkoja, avantouintia, automaalausta, ATK- laitteiden kasausta ja korjausta
- bongaus,
- chattailua,
- digikuvausta
- eläimet
- filmausta digivideolle
- geologia
- historiankirjoitusta
- ihmisen parasta kaveria, koiraa
- jalkasin kävely
- kullankaivuu, kullanhuuhdontaa, kivenhiontaa
- lomailu, löhöily, lukemista
- matkailu, marjojen keruuta, metsästystä, MB-autoja, mikrotukea
- näpräys autojen kans, nikkarointia, kaikenlaista pienkorjailua
- osakekauppaa
- pönttöilyä, perhokalastusta, patikointia, puutöitä
- quuhulluutta
- riimittelyä, rahastosijoittamista, revontulien tuijottelua,
- suojuoksua hillain perässä, sukututkimusta
- talviongintaa
- umpihankihiihtoa
- veikkausta, viehekalastusta, verkkokalastusta, veneilyä, vanhoja rahoja, viinejäkin olen yrittänyt opetella...vaellusta(kesä/talvi)
- x-files
- yökukkumista
- z
- ålandsfärjanilla matkustelua
- äidinkielen rääkkäystä
- överiksi meni!

muoks. muokkasin mitä mieleen vielä muljahti...
« Viimeksi muokattu: 15.03.07 - klo:22:27 kirjoittanut mese »
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #10 : 15.03.07 - klo:18:36 »

Harrasteita löytyy:
sukututkimus
tiffanylasityöt
kaikenmoinen askartelu ja näprääminen
kutominen, virkkaus
keväällä taimien kasvatus
pihatyöt
kasvihuoneviljely
luonnossa kuljestelu koiran kanssa
Kirjattu

sinitiainen1

• Vieras
« Vastaus #11 : 15.03.07 - klo:20:19 »

Miun harrastukset on
-Akvaarion hoito
-pilkkiminen
-Kesällä pyörällä ajo.
-lukeminen
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #12 : 15.03.07 - klo:21:10 »

Lapsena taitoluistelin ja olin innokas partiolainen ihan aikuisikään saakka. Pianoakin soittelin erinäisiä vuosia,
mutta se oli enemmän vanhempieni tahdosta kuin omastani.
Lasten ollessa kouluiässä matkusteltiin matkailuvaunulla ja lasketeltiin ja silloin kuului perheeseen myös koira.
Omakotitaloasukkaan pakollisiin harrastuksiin kuuluu tietysti jonkinasteinen puutarhanhoito.  [:-)]
Sauvakävely on tärkeä liikuntamuoto kautta vuoden. Kesäisin myös pyöräily.
Miehen kanssa yhteisiä harrastuksia ovat kaupunkimatkailu ulkomailla, golf ja ooppera.
Luen mielelläni, mutta ajan puutteen vuoksi, pääasiassa kesäisin. Myös konsertit ovat mieluisia.
Ja sitten syöttelen pikkulintuja ja kesällä siilejä.  :-))

« Viimeksi muokattu: 17.03.07 - klo:09:24 kirjoittanut Laura »
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #13 : 15.03.07 - klo:21:41 »

Harrastan:

-kutomista
-askartelua ja käsitöitä yleensäkkin
-kierrätystä ja roskisdyykkausta ja tuunausta
-trooppisia ja eksoottisia huonekasveja
-puutarhanhoitoa
-liskon ja kissan hoitoa,herpit kiinnostaa muutenkin
-valokuvausta,luonto ja lintu
-kirjeen ja mailinvaihtoa
-retro tavaran keräystä
-perhettä

lisäksi olen käynyt Intialaisen päänhierontakurssin
ja Reiki kurssin
http://www.energiakeskus.com/luontaishoidot/reiki.php

Lapsena olen harrastanut:

-balettia
-luistelua
« Viimeksi muokattu: 16.03.07 - klo:16:09 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #14 : 15.03.07 - klo:22:34 »

Ratsastus alkoi vuonna... mikähän vuosi se oli.... no, Kaija varmaan muistaa
Itse en ollut silloin hevoshullu, tykkäsin koirista ja kissoista  [:10] [:24]
Kaija tykkäs hepoista, ja niin sitten isä sai mielestään kuningasajatuksen (arvatkaa vaan onko
muutaman kerran miettinyt tuliko tehtyä fiksusti) ja vei meidät ratsastamaan.
Ratsastusta tuli siis harrastettua useita vuosia. Sanoin tuli siksi kun nykyään en juuri hevosen
selkään kiipeä, istun mieluummin kärryillä. Ratsastuskiintiö tullut täyteen kun sitä tehnyt työkseenkin.

Raviharrastus ja samantien ensimmäinen oma hevonen tuli elämään kesällä 1997
Sekin oli vahinko  [:-DD] Menin käymään tutulla tallilla, ja tarhassa seisoi kaunis musta ori.
Kyselin mitä maksaa ja onko myynnissä, ostin sen niillä rahoilla mitkä siihen mennessä olin saanut
asuntosäästötilille  [NUT] Seuraavan hevosen ostin pankkilainalla, eli en taida olla ihan järkevä  [:-I]
No, sain kyllä lainan samana vuonna maksettua pois kun hepo auttoi asiaa.

Eli nyt harrastan Hopohepoa sekä Leevin kanssa ulkoilua
Opiskelu on myös tavallaan harrastus, joka vie ison osan ajasta.

Joskus muinoin olen tykännyt neuloa, villapaitoja on tullut tehtyä. Taitaa yhdet keskeneräiset
sukat olla tuolla kaapissa. Nyt vaan ei ole aikaa siihen.

Lukeminen on ihan hyvä tapa rentoutua.

En kai mä sitten muuta harrasta, mutta eipä ole aikaakaan  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.16 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.