Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 17.3.Lauantai  (Luettu 1582 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 17.3.Lauantai
« Vastaus #75 : 17.03.07 - klo:14:48 »

Täytyyhän minunkin kertoa, et olen Ladan konehuoneen osia pessy.  Ja autoja ehostanut.   :-))

Kaarin, oletko joutunut veivaamaan Ladaa kammella? Mikähän se oli; jotakin ketjua (jakopää???) sen kanssa käännettiin ja mulle tuli mieleen, miten ikivanhoissa leffoissa autot käynnistettiin kammesta kääntämällä!  [:-DD]

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 17.03.07 - klo:14:50 »

Kaija, en ite ole veivannut, mut X joutui aina aamuisin hommiin. :-)) :-))
Kirjattu

Santsu

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • "Carlö"
« Vastaus #77 : 17.03.07 - klo:15:11 »

Lauantai-iltapäivää! Tänään se sitten alkoi, ensimmäinen vasikka oli syntynyt aamulla ja oikein terhakkana töpsötti emon vieressä. Piti kuitenkin varmistaa että osaa tissille ja vähän ohjata oikeaan suuntaan,         niin sieltähän sitä ternimaitoa alettiin lupsuttaan. Selviytyminen pitäisi olla nyt varmaa.  Onneksi lauhtui kelit ja aurinko lämmittää mukavasti päivisin.
Kirjattu
Mikä ei tapa, vahvistaa.

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #78 : 17.03.07 - klo:15:35 »

Nyt muistinkin yhden kysymyksen, mikä mun on pitänyt jo kauan sitten esittää.

Mitä rasvaa loimulohessa on?  Ostin eilen sitä, mut pikkasen katoin kieroon sitä rasvamäärää.  Onko rasva kalan ittesä, vai tuleeko tekotavassa??

Taksomykket! :-))

Kaarin,jos loimulohi valmistetaan niin kuin olen nähnyt tehtävän ei lohen valmistuksessa käytetä mitään lisärasvaa.Lohi on itsessään niin rasvainen kala,että uskoisin sen rasvan olevan lohesta peräisin.Loimulohi on herkullista nam-nam  [:73] [:73]

ps.
Kaarin,kukkakoriasetelmasi on keväisen kaunis  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #79 : 17.03.07 - klo:15:43 »

Voi kiitos, Käenpiika vastauksestasi!  [:-)]
Pelkäsin jo, ettei kysymystäni kukaan huomaa.
On kyllä melekoisen rasvasta kalaa, mut niinkuin sanoit, nam,nam. [:-P] [:-P]
Kirjattu

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #80 : 17.03.07 - klo:16:01 »

Moix taas!

Hullu päivä tämä. Nukuin oikeastaan vain aamulla pari kolme tuntia; yöllä kone temppuili ja temppuili, joten lopultakin löin kiinni koko eMulen - ja vielä tänään systeemi on varmistellut minulta, josko ohjelma todella lopetetaan!  :-O Vois se nääs uskoa vähemmälläkin. Useinhan jätän koneen yöksi auki ja etenkin nyt viime aikoina latailemaan tuota musaa, mutta kun se homma hidastaa niin vietävästi kaikkien muiden sivustojen toimimista! Ärrrsyttävää joskus. Etenkin päivisin.

Zeta! Kivalta tuntui lukea sanojasi! Sanoinkin tässä joku aika sitten, että on hullua, kun nyt virallisten töiden vähennyttyä olen vain entistä kiireisempi! Haalin nääs noita vapaaehtoisia, mukavia hommia niin paljon itselleni, etten aina tiedä missä päin huushollia ja millä puolella mitäkin konetta pyörisin!  [NUT]

Kaarin! Oletko laittanut sipulit ekan kerran viime syksynä multaan, vaiko... ovatko sipulit jo peräti useankin vuoden takaa... ja useampaankin kertaan kukitettuja? Upeita ovat kevään ensi kukkaset! --- Ja loimulohessa muuten ainakin minun mielestäni on samalla tavalla sitä oikeanlaista kalan rasvaa... Kalajutuista minun muuten pitäisikin yrittää ennättää kirjoittelemaan vaikka tuonne ruokaketjupuolelle...

Ja kellehän muulle minun vielä piti jotakin sanoa...? Nohhh, katsotaan hiukan myöhemmin tilanne uudestaan... Mies oli tänään töissä muutamia tunteja, ja hullua oli sekin jot ku hää heräs, mä olin vielä täs koneen ääres taistelemassa!  [NUT]

Ja Jarmo!

Aamua +0,8 ei sadetta  [:-)]

Onnistuisiko Zirnix messuille meno yhdessä  [:-I]

Nyt teetä ja hetkinen pönttöilyä ja sitten viikonlopun ohjelmaan  [:-)]

Messuille meneminen on meillä edelleen harkinnassa, ja voipi ollakin, että menemme käymään. Oletkos siis tulossa sinäkin Turkkuseen? Ilmoita nyt jotain - varmuuden vuoksi!  Minipönttötapaaminen...?  [:-)] Anskuuuuu - ja muutkin lähistöllä asustelevat?...!
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #81 : 17.03.07 - klo:16:01 »

Kaarin,niinhän lohi on rasvaista kalaa mutta nuo kalanrasvat ovat niitä terveellisiä ja hyviä rasvoja.Rasvaista kalaa suositellaan syötävän kaksi kertaa viikossa.Minä ainakin tykkään lohesta monella eri tavalla valmistettuna ja yritän ne kaksi kertaa viikossa lohta syödä.
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #82 : 17.03.07 - klo:16:08 »

Lauantai-iltapäivää! Tänään se sitten alkoi, ensimmäinen vasikka oli syntynyt aamulla ja oikein terhakkana töpsötti emon vieressä.

Montako vasikkaa tulossa tänä keväänä? Syntyykö ne aina näin aikaisin keväällä?

Mietin vielä menenkö huomenna äänestämään. Tein kaksi erilaista vaalikonetestiä ja sain ihan eri ehdokkaat kärkeen niissä, eli ei ole poliitikkoihin luottamista, muuttavat mieltään ihan noin vaan. Vai olinkohan se minä joka muutin
mieltäni?  :-O  Täytyy varmaan vielä kokeilla yksi vaalikone. Osa kysymyksistä kyllä sellaisia ettei ole mitään mielipidettä koko asiaan.  [:-(]

Edelleen sataa, vettä tällä hetkellä. Päivän toinen lenkki siis siirtyy, parempia säitä odotellessa  [:-I] [:-)]

Mun takapihalle hyökkäsi juuri iso lauma pieniä ruskeita tipuja, siivissä vähän valkoista ja päässä punertavan ruskeaa
pienempiä kuin talitintit. Mitä lienevät? Jotain ne siellä nokkii vaikkei siellä mitään syömistä luulisi olevan  :-O [:-I]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 17.03.07 - klo:16:11 »

Taina, voisivatko olla urpiaisia? Mallikuvia löytyy linnut-puolelta Mesen ottamina! http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=4318.0

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #84 : 17.03.07 - klo:16:18 »

Taina,  urpiaisia minäkin Kaijan tavoin ehdotan.
Meillä niitä on ollut koko talven ja edelleen on. Olen monesti ihmetellyt miten pitkään samoista koivuista niille voi ruokaa löytyä. Aina vaan tuntuvat jotain löytävän.

Säätiedotusta samalla täältäkin. Sitä räntää. [:-(] Plussalla asteen verran. Ei muuta mainittavaa. [:-(] [:-(]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #85 : 17.03.07 - klo:16:22 »

Päällipuolen väritys sama, mutta näillä kavereilla ei mahan puoli ole noin vaalea vaan
ennemminkin harmaa - oiskohan turkki märkä tai rapainen  [:-DD]
Tosi pieniä ovat, varmaan puolet pienempiä kuin talitintit (ne mä tunnistan)
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #86 : 17.03.07 - klo:16:26 »

Pohjoisessa on kadehtittavan aurinkoista [:-)] Tulisipa tänne eteläänkin.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #87 : 17.03.07 - klo:16:30 »

Tässä vielä yksi urpiainen malliksi. Iihoon ottama kuva lintukuvia.net-sivuilta. Likaisten ikkunoiden  [:-DD] läpi katsottuna vatsa on harmahtava!
http://www.lintukuvia.net/Metsien%20ja%20peltojen%20galleria/images/Urpiainen_1.jpg

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #88 : 17.03.07 - klo:16:30 »

Taina, herra Urpiaisella rinta punertava.Näin keväällä jo melkoisen värikäs.
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #89 : 17.03.07 - klo:16:34 »

Vaikka mun ikkunassa on koirankuonolaisen kuvia niin ei ne nyt sentään niin likaiset ole  [:-//]
Ne onnettomat lähti melkein samantien pois kun tuolla takapihalla jotkut kakarat juoksenteli,
niin en voi nyt enää vertailla kuviin. Oisko muita vaihtoehtoja? Näissä väriä oli vain päälaessa,
muuten tylsän harmaita.

Kaija, vilkaisepas nyt säätietoja, grillaussäät tulossa ainakin tämän hetken ennusteen mukaan
keskiviikolle ja torstaille  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.155 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.