Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perhoslinkit kyselyt epäilyt jne...  (Luettu 1597 kertaa)

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
Vs: Perhoslinkit kyselyt epäilyt jne...
« Vastaus #45 : 14.06.07 - klo:21:27 »

Hain linkin viime vuoden päiväperhoshaviksiin http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=200.0

Ihmettelen miten te saatte kuvattua kaikki hopeatäplät ja sinisiivet  :-O Tahtovat olla liian nopeita meikäläiselle  [:-(] Ja tunnistaminen ei siksi aina onnistu.
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #46 : 20.06.07 - klo:17:59 »

Onko näissä kuvissa lehtosinisiipi? En saa tuntomerkkejä sopimaan oikein mihinkään muuhun, mutta pitäisikö lehtosinisiivellä aina olla takasiiven yläpinnalla kuutäplät?

« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo:18:01 kirjoittanut Hilu »
Kirjattu

Mali

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • mali.kuvat.fi/kuvat
« Vastaus #47 : 20.06.07 - klo:18:07 »

On se lehtosinisiipi. Kokoruskea otus on muotoa f. unicolor.
http://www.dlc.fi/~peterpa/lepi/historia/lycaenidae2/ari-artaxerxes.htm
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #48 : 20.06.07 - klo:18:13 »

Kiitos Mali  [:-)]
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #49 : 23.06.07 - klo:00:01 »

Varmistusta pyydän - onhan tämä ketokultasiipinaaras?

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #50 : 23.06.07 - klo:00:02 »

On se  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #51 : 23.06.07 - klo:00:04 »

No sitähän minäkin  :-)) Kiitos varmistuksesta.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #52 : 03.07.07 - klo:20:13 »

Eilen tuli nähtyä melko kookas tummanruskea (liki musta) perhonen, jolla oli yläsiipien reunassa oransseja pilkkuja ja alasiipien reunassa valkoisia, voiko tuosta selostuksesta päätellä mikä perhonen oli kyseessä. (Toivottavasti nuo värit meni oikeinpäin  [:-I])

Ja toinen kysymys on että onko perhoskuvaketjuun laittamani perhoset tesmaperhosia?

http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=4609.msg152721;topicseen#msg152721
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 03.07.07 - klo:20:20 »

Tesmaperhosilta näyttävät.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c3/Aphantopus_hyperantus.2562.jpg/600px-Aphantopus_hyperantus.2562.jpg

Paljon olen niitä nähnyt viime päivinä lentelemässä.

[:-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #54 : 03.07.07 - klo:20:30 »

Eilen tuli nähtyä melko kookas tummanruskea (liki musta) perhonen, jolla oli yläsiipien reunassa oransseja pilkkuja ja alasiipien reunassa valkoisia, voiko tuosta selostuksesta päätellä mikä perhonen oli kyseessä. (Toivottavasti nuo värit meni oikeinpäin  [:-I])

Hmmm. tutkin netistä kuvia ja olen tainnut jo sotkea tuntomerkit, todennäköisesti oli haapaperhonen (jos se on mahdollista)

Muoks. raatojen läheltä löytyvä.... ehkä olen sittenkin nähnyt amiraalin (olen jo ihan sekaisin enkä enää muistakaan mitään tuntomerkkejä  :-)) )
« Viimeksi muokattu: 03.07.07 - klo:20:34 kirjoittanut zeener »
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #55 : 05.07.07 - klo:10:27 »

Eilen näin (ja otin kuvia) keto- tai kangassinisiipinaaraan. Perhoskirjani sanoo, että käytännössä on yleensä kenttäolosuhteissa mahdotonta sanoa kumpi laji naaras on. Mitenkäs tämän havainnon kanssa tehtäisiin, tiedän sen olevan laji jota minulla ei listalla aiemmin ole, joten laitanko havaintolistalle keto/kangassinisiipenä, vai jätetäänkö kokonaan pois listalta? Katselin hiukan Päiväperhoshavaintoketjua, eikä siellä muilla näyttänyt olevan tuollaisia puolitunnistettuja lajeja (tosin monilla oli ketosinisiipi tunnistettuna, otatteko te kiinni ne, vai miten te saatte ne tunnistettua?). Minulle käy kumpi tahansa, kyselenpähän vaan jotta jatkossakin tietää miten vastaavissa tilanteissa toimitaan.  [:-)]
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #56 : 05.07.07 - klo:10:29 »

Hmmm. tutkin netistä kuvia ja olen tainnut jo sotkea tuntomerkit, todennäköisesti oli haapaperhonen (jos se on mahdollista)

Muoks. raatojen läheltä löytyvä.... ehkä olen sittenkin nähnyt amiraalin (olen jo ihan sekaisin enkä enää muistakaan mitään tuntomerkkejä  :-)) )

Kyllä haapaperhosen voi nähdä muuallakin kuin raatojen lähellä. Kerrankin tuli meikäläisen varpaanvälejä nuoleskelemaan... tosin kyllähän se kai raatoa jo vastaa.  :-))
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #57 : 05.07.07 - klo:11:34 »

Kyllä haapaperhosen voi nähdä muuallakin kuin raatojen lähellä. Kerrankin tuli meikäläisen varpaanvälejä nuoleskelemaan... tosin kyllähän se kai raatoa jo vastaa.  :-))

Haapaperhonen taitaa olla varsinainen varvasfani. Itselläni se istui juhannuksen aikaan kahtenakin päivänä varpailla. Oli todella hieno ihailla sitä ihan rauhassa.
Linssilude se ei ollut, kun yritin kuvaa, nosti heti hienot siipensä ylös, joten yläpinnan komea väritys jäi taitamattomalta kuvaajalta saamatta ikuistetuksi. [:-(]
No sainhan kuitenkin ihailla sitä. :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #58 : 05.07.07 - klo:12:45 »

Haapaperhonen taitaa olla varsinainen varvasfani. Itselläni se istui juhannuksen aikaan kahtenakin päivänä varpailla. Oli todella hieno ihailla sitä ihan rauhassa.
Linssilude se ei ollut, kun yritin kuvaa, nosti heti hienot siipensä ylös, joten yläpinnan komea väritys jäi taitamattomalta kuvaajalta saamatta ikuistetuksi. [:-(]

Tuliko montakin kuvaa omista varpaista?  [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #59 : 05.07.07 - klo:16:10 »

Tuliko montakin kuvaa omista varpaista?  [:-DD]

Tuli. Koetin laittaa yhtä malliksi, en enää osaakkaan. Pitää harjoitella. [?]

Hyvä kun tuli harjoiteltua, ei meinannut millään onnistua.
No johan sentään osasin. [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.197 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.