Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt on jo lauantai  (Luettu 1867 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #45 : 31.03.07 - klo:12:44 »

Mää ramppailen sisään ja ulos täsä yhtenään. Hitsi sain taas melkein sytärin. Vesi lakkasi tulemasta! Lorisuttelin vettä saunan raanasta ja yhtäkkiä vaan loppu. Kaivo on kyllä ihan täpötäynnänsä. Ei hurissut olleskaan kaivon pohjalla se pumppu ja aattelin taas, että nyt on sökähtänyt jotakin lopullisesti.

Hm. Aikani odottelin ja renklasin raanoja auki ja kiinni ja painesäiliön virtanappulaa auki ja kiinni. Ja yhtäkkiä, humpsis, vettä alkoi tulla!

Kyllä on outo tään mun vesisysteemin sielunelämä ei voi muuta sanoo... MISTÄ tuommonen voi johtua? Ei ollu eka kerta...  [?] Se on ku tietokone, avaa ja sulje, avaa ja sulje, ja taas toimii. [:-I]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #46 : 31.03.07 - klo:13:49 »

Mukavasti mennyt päivä!  :-)) Mä näytän ihan siltä, että olen tehnyt töitä: kaadoin Tainan antamalle suloisen vauvanvaaleanpunaiselle paidalle kahvia!  [:-DD]
Kohta saadaan ovet kiinni...

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #47 : 31.03.07 - klo:14:39 »

Olen ollut ulkona koko päivän pihahommissa, nyt tulin kahville. Jaksaakohan sitä vielä lähteä ulos takaisin?
On haravaa näytetty haravaa pahimpiin paikkoihin ja kärrätty lehtiä. Päätin, että on saatava kaivuri kuopasemaan multaa pihan kallion tienoilta. Paljastan pikkukallion ja istutan koloihin uudet kasvit. Mutta minun voimin ei sireenin juurakoita ylös nosteta. Joutsenet "metelöivät" lähijärvellä, kai siellä vähän sulaa paikkaa sitten on ja aurinko paistelee. Tänään ei ole ihan viime viikon vertaista lämmintä, mutta sopii minulle.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #48 : 31.03.07 - klo:14:44 »

Täällä siirrettiin lapion avulla yksi syreeni edelliskesänä pihan toiselle puolella ja kyllä siinä kaivamisessa tuli lämmin ja vaikka juuria menikin katki jonkin verran niin yllättäen syreeni jäi henkiin ja viihtyy aurinkoisemmassa paikassa  [:-)]

Päivän ykköskieroksella 12 nokkosperhosta  [:9]

Nyt hetki sisällä ja sitten vaikka iltapäivä kierros
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #49 : 31.03.07 - klo:15:17 »

Lämmintä on ollut tänään +9 astetta .... ihan mukava ilma,
kun aurinkokin paistelee.

Eilen illalla oli siili pihalla  [:-)] kiva kiva kun on talvesta selvinnyt.



Mukavaa päivänjatkoa kaikille  [:45]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #50 : 31.03.07 - klo:15:30 »

Meni väsylle puolelle tämä päivä [:-I] Onneksi on koti ja peti [:-)] Kyllä tuonne ulos vielä kerkee, kylmäkin siellä on.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #51 : 31.03.07 - klo:15:36 »

ja nyt takaisin ulkoilemaan [:42]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #52 : 31.03.07 - klo:15:57 »

Mua pisti siivouskärpänen.  Huoneet imuroitu, vuodevaatteet tuuletettu ja vaihdettu, pesukone pyörittää pyykkiä, vielä on paljon tekemättä ja akka lotimärkä! :-))  Sanpahan päiväkahvin kanssa huoleti herkutella.

Juu, Marle.  Lepo on paras lääke väsymykseen.  Kevät on vasta ensiaskeleitaan ottamassa.  Ehitään vielä kummasti ihailemaan sitä.  Ja oothan kevättä ollut vastaanottamassa, kun olet saanut ikuistettua ihania kuvia. [:-)] [KIPPIS]

Hymyä huuleen kaikille. 
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #53 : 31.03.07 - klo:16:50 »



Kaikki ulkoilemaan mahdollisuuksien mukaan  [:45]

Ihmiset taitavat olla tosiaan ulkoilemassa. Pasi pelkäsi, että tästä tulee hirveä sutina-päivä, mutta aika rauhallista on ollut. Ehdotin aamulla, että laitetaan lappu oveen: "Olemme linturetkellä - Lähtekää tekin!"  :-))
Kyllä niitä ihmisiä riitti sisätiloihinkin: ainakin Ikeassa oli normaali lauantairuuhka. Kuntolenkistä sekin käy, kun koko reitin tramppaa ja vielä syömättä ! Kotona vasta maistettiin, olivatko lihapullat entisensä ja olivathan ne !  :-))
Ensin roudattiin vanha sohvamme Pihlajamäestä Tapanilaan, sitten Ikea-kierros ja vielä Backaksen puutarhamyymälään tyttärelle viherkasvia ja multaa hankkimaan, vierähtihän siinä koko iltapäivä. Nyt vois vähän levätä...Jollei ruveta taulua ripustamaan, retkahdettiin tällaiseen: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15573&catalogId=10103&storeId=15&productId=81205&langId=-13&categoryId=15708&chosenPartNumber=40109753
« Viimeksi muokattu: 31.03.07 - klo:17:01 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #54 : 31.03.07 - klo:17:01 »

Olin kaupungilla minäkin, uutta akkua kännykkään kun vanha kuolee, ja melkein ostin kamerakännyn! Onneksi ei ole rahaa sen vertaa... Eksyin Mielipuolisille päivillekin, ja vähän suklaata ja yksi leffa jäi käteen. Nyt taidan viettää illan Pont-Neufin rakastavaisten ja suklaan parissa!

Paitsi että nyt taisi tulla raikasilmamyrkytys, kun väsyttää. Teetä ja sitten katsotaan, otetaanko nököset vai katsotaan leffa.
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #55 : 31.03.07 - klo:17:14 »

Pikaviestittelyä ainakin toistaiseksi tänne...

Konehan toimii kuin toimiikin nyt lähes kuin unelma. Teinköhän tässä eilen jotain sellaista, minkä jälkeen olisi ollut hyvä edes käyttää konetta kiinni...  [:-I]

Ja - etenkin Ansku! Mulla on tässä Ad-Awaret, Spyware Doctorit sun muut, mutta ennen kaikkea olen tyytyväinen (mainostettakoon nyt!) Saunalahden Turvapakettiin. On vaan joskus turhankin tarkka systeemi... Ja mulla kun vielä ovat nuo automaattiset päivitykset päällänsä; konehan hieman hidastelee senkin takia. Poika siis oli tammikuun alussa täällä melkein viikon päivät ja laitteli tätä toosaa kuntoon. Viruksia ei ollut, mutta haittaohjelmia kylläkin. Ja mä kun itse en oikein osaa noita kaikkia erikseen käyttää - saati että uskaltaisin jotakin lähteä rassailemaan... Tulisi pian haittaohjelmia lisääkin...

Suurin syyhän nyt - ainakin ensi alkuun - koneen hitauteen oli levytilan ahtaus. Systeemi huusi mulle siitä koko ajan, ja mähän poistelin tiedostoja sen minkä ennätin; kuvia, biisejä jne. Vaan nyt pelittää ihan hyvin.  [:-)]

Ja asteita täällä mittarissa nyt 12,1. Mies on tullut töistä kotiin, olen siivonnut ja sauna on nyt lämpiämässä...
Noin niin kuin tilannetietona kaikillen...  :-))
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #56 : 31.03.07 - klo:17:33 »

Nyt on aika raihnainen ruumis päivän ulkohommien jälkeen. Kuinkaas sitä pääsee huomen aamulla sängystä ylös...On kevät sitten ihanaa.
Kananrintaa on kypsymässä mikrossa, kova nälkä!
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #57 : 31.03.07 - klo:18:16 »

Jaskalla kivan näköinen taulu hankinta  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #58 : 31.03.07 - klo:18:22 »

Moi. Onpas teillä muillakin ollut hässäkkää tavalla tai toisella ja mikäs sen mukavampaa, kai  [:-)]. Meilläkin on keittiössä pyörinyt tornado, kun laitettiin uus tiskipöytä ja kaappeja ym. pintaremonttia. Kun on noinkin pien kyökki kun meillä ja siinä mies siis tekee hommia ja sit sinne jostain syystä tunkee vielä kissa, koira, kaikkialle kerkiävä lapsi ja meikäläinen, niin ei ihme, että miehellä ohimosuonet välillä pullisteli  :-)).
Mutta kyllä me annetaan työrauha nyt ainakin joksikin aikaa.
Tänään ei ollutkaan niin lämmin päivä kuin edelliset, mutta aurinko paistelee edelleen ja teeri pulisee tossa jossain lähipellolla tomerasti. Ja myös eka kurki bongattiin tänään. [:-)]
Iloista iltaa ja Jaskan taulu on kyllä rauhoittavan, sanoisinko, tyylikäs. [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Nyt on jo lauantai
« Vastaus #59 : 31.03.07 - klo:18:24 »

Olisi komia omalla seinälläkin [:5]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.232 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.