Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kuutti  (Luettu 631 kertaa)

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Kuutti
« : 02.04.07 - klo:18:51 »

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id57060.html

Linkissä on myös videopätkä eilisestä "mediatapahtumasta". Pääasia lienee kuitenkin, että nyt pikku hylkeellä on mahdollisuus selvitä luontoon takaisin.  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Kuutti
« Vastaus #1 : 02.04.07 - klo:19:05 »

Nosti kuin kalan pyrstöstä [:-(]. Mie oisin ottannu hellästi sylkkyyn ja kantanut kuin sylivauvan turvallisesti pahnoille [:-)] No, onneksi saatiin turvaan. Miksiköhän ihmiset olivat niin kaukana. Pelkäsivätköhän että kuutti säikähtää ja syöksyy mereen, vaan eihän tuo niin tehnyt kun haavirouva sen saalisti. Mä oisin menny silittämään ja taputtamaan sitä [:-DD]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 02.04.07 - klo:19:08 »

Pyris luki mun ajatukseni - mun teki mieli avata keskustelu tämän päivänä hyvin surullisesta mutta onnelisen lopun saaneesta uutisesta.
Vedet valuivat aamulla silmistäni kun luin Hesarista uutisen ja näin tuon pikkuisen ja avuttoman eläimen. Ja sama jatkui bussissa, ilmaisjakelukehden etusivulla oli kuva nälkiintyneestä kuutista [:´((]  [:´((]. Sen riutunut olemus väijyi koko työpäivän takaraivossa - ja ah..nyt pääsin purkamaan tuntojani.
Minä nostan hattua - jos sellainen olisi - Korkeasaaren henkilökunnalle - just heille jotka hoitavat näitä luonnonvaraisia ja hätää kärsimässä olevia eläimiä. Välillä tulee ajatus, että haluaisin itse olla tekemässä tällaista työtä -  se on työtä jota arvostan ja kunnioitan ja siitä on konkreettista hyötyä ja apua. Sitä vain mietin, että kuinkahan kauan tämä raukka joutui kitumaan ennen kuin auttajat tulivat - ihmiset näyttävän olevan aika avuttomia avuttoman edessä.
Helsinki on siinä asiassa oikein mallikaupunki, että se on ottanut huolehtiakseen niistä - joista kukaan muu ei  tunnu välittävän. Espoo ja jokainen muukin kaupunki voisi ottaa mallia esimerkillisestä toiminnasta eläinten hyväksi. Vaan aina on heitä jotka harrastavat vastakkainasettelua; mm. vanhukset>eläimet - viimeksi taisin Hesarista lukea hyvin ikävää kirjoitusta. Ihmiset voivat erimomaisen hyvin verrattuna luonnonvaraisiin eläimiin. Mä voisin taas aloittaa mun matkasaarnaaja-juttuni - vaan en...en ala..en ala..ähäkutti. [:-)]
Korkeasaaren henkilökunnalle ja kuutille  [KIPPIS]
P.S. mä en voinut katsoa videota loppuun - teki niin pahaa
Lisäys:marle kirjoitti että nosti kuin kalan pyrstöstä - hyi h...tti [:-//] - onneksi en katsonut  [:´((]
« Viimeksi muokattu: 02.04.07 - klo:19:11 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 02.04.07 - klo:19:14 »

Ja hatun nosto sille joka ensimmäisenä soitti apua, kuka hän lieneekin [:-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #4 : 02.04.07 - klo:19:33 »

Nosti kuin kalan pyrstöstä [:-(]. Mie oisin ottannu hellästi sylkkyyn ja kantanut kuin sylivauvan turvallisesti pahnoille [:-)] No, onneksi saatiin turvaan. Miksiköhän ihmiset olivat niin kaukana. Pelkäsivätköhän että kuutti säikähtää ja syöksyy mereen, vaan eihän tuo niin tehnyt kun haavirouva sen saalisti. Mä oisin menny silittämään ja taputtamaan sitä [:-DD]

Marlelle muutamaan kysymykseen vastauksia (ihan hymyhuulilla ei otsa rypyssä  :-)) ). Hylkeenpoikanen oli kuulemma pelännyt ihmisiä ja muutamaan kertaan "paennut" liian lähelle mennyttä ihmistä vedenrajaan, eli ihmiset käyttäytyivät erittäin hienosti kun pysyivät kauempana eivätkä rasittaneet jo muutenkin väsynyttä eläintä. Jos katsot videota tarkemmin huomaat että poikanen on koettanut paeta pyydystäjää, aiemmin oli ylempänä mutta kiinni otettiin vesirajasta.

Tuosta pyydystyksestä, pitänee muistaa että kyseessä on villieläin, joka luonnostaan pelkää ihmistä ja pyrkii vastustamaan kiinniottoa. Pyydystys sujui todella nopeasti ja omasta mielestäni asiantuntevasti. Tarkoitushan lienee hoitaa asia mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman vähän stressiä aiheuttaen. Olisit varmaan saanut syliisi monta kiloa kiemurtelevaa ja purevaa eläintä jos olisit silittämään ja sylittelemään mennyt [:-DD] Hienosti muuten täti pyydysti sen. Toivottavasti selviytyy.

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 02.04.07 - klo:19:38 »

Zeenerille kiitos selvennyksestä [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 02.04.07 - klo:19:38 »

Se pyrstöstä nostaminen näytti kieltämättä aika sydämettömältä touhulta. Eläinten hoitajat ovat kuitenkin ammatti-ihmisiä, jotka ovat tottuneet käsittelemään luontokappaleita ja ajattelevat vain eläimen parasta. Varmasti oli vain tarkoituksena saada kuutti nopeasti hoidettavaksi ja pois kaiken hälyn keskipisteestä rauhoittumaan.  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 02.04.07 - klo:19:39 »

Noinhan se juuri käy: nopeasti  [:-)] ja pois hoitoon. Enhän mä tosissani olisi menny silittelemään tai ottamaan syliin villieläintä. Tuo oli uusi asia että oli pelännyt ihmisiä.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #8 : 02.04.07 - klo:19:43 »

[:-)] Taisin sen iltapäivälehdestä lukea tai sitten eilen kuulin uutisista, enpä nyt muista kummasta. Aikas suloisen näköinen se on, semmoinen pehmoinen, ihan silitettävän näköinen  [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 02.04.07 - klo:19:47 »

Marlen kaa samaa mieltä -    [KIPPIS]  sille fiksulle joka soitti apua paikalle ja kiitos Zeenerille ja Pyrikselle selvennyksistä. [:-)]
Vieläkin  [:´(]
« Viimeksi muokattu: 02.04.07 - klo:19:49 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #10 : 02.04.07 - klo:22:00 »

Tänään tuli 9-uutisissa MTV-3 (10-uutiset) kuutista joka painoi vain 7 kg ja pitäisi painaa oliko se nyt 30 kg  :-O
Kuutti oli ristitty Haraldiksi voi hyvin ja hänelle aletaan pyydystämään katiskalla ruuaksi särkikaloja....... [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 03.04.07 - klo:09:59 »

:-)) Ja on kuulema aika terhakas/ärhäkkä ja se  on hyvä kuulema  :-)). Luin kans saman jutun, pitkä matka on  vapauteen Haraldilla vaan toivottavasti selviää [:-)]
On varmaan hyvin sitkeä persoona kun oli kestänyt niinkin pitkään siellä rannalla,  vaan onneksi hyvät ihmiset ehti hätiin - taas heille kaikille  [:30] [:57] [:63]
Ai ettäs olen onnellinen :-))
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 03.04.07 - klo:20:24 »

Kuutille maistuvat silakat (video):  http://www.iltalehti.fi/etusivu/
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 03.04.07 - klo:20:55 »

Olipas söpöläinen ja nälkäinen [:-)]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #14 : 03.04.07 - klo:21:33 »

MTV:n teksit-TV:n mukaan on löydetty toinenkin kuutti.
Paljon huonommassa kunnossa.  [:-(]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.057 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.