Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Valitusta  (Luettu 423 kertaa)

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Valitusta
« Vastaus #15 : 04.04.07 - klo:10:09 »

Lepoa ja juomaa...juomaa ja lepoa niin kyllä se siitä. Onneksi en ole flunssalle altis, kaks tai kolme päivää on maksimi. Mutta jonkunlainen sitkeä nuhantapainen on tänä talvena ollut ja on vieläkin...ei se päivällä haittaa, mutta yöllä tukkii nenää, eikä voi nukkua.
Tsemppii Marjuli! Ja  [KIPPIS] 500:lle!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Valitusta
« Vastaus #16 : 04.04.07 - klo:11:41 »

Jaksamista Marjuli ja onnea 500:n johdosta.

Minulla kesti flunssa 4 viikkoa. Kuumetta ei ollut, mutta limaa tuli aivan mahdottomasti. En ymmärrä,
mistä sitä riittikin. Yskä oli sellainen, että aivan oksetti....
Kirjattu

Erkki K

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 705
Vs: Valitusta
« Vastaus #17 : 04.04.07 - klo:12:54 »

Ei muuta kuin kuumaa juotavaa ja lepoa. Pikaista paranemista, Marjuli!
Onneksi olkoon 500 rikkimenemisestä! [KIPPIS]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Valitusta
« Vastaus #18 : 04.04.07 - klo:13:12 »

Voi rassua, pikaista paranemista! Olenko mä nyt sitten se poikkeus, kun mulla oli kaamea räkäflunssa... päivää vaille viikon. Vai johtuiko siitä että mulla oli mahdollisuus oikeasti maata neljä päivää sängyn pohjalla ja vaan antaa flunssan jyllätä. Joskus on muka tullut huomanneeksi että jos yrittää sitkeästi leikkiä tervettä ja tehdä asioita entiseen malliin niin flunssa kestää ja kestää ja kestää.

Paranemista kaikille tautisille ja onnea Marjuli puolitonnisesta!  :-))
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Valitusta
« Vastaus #19 : 04.04.07 - klo:13:19 »

Kiitos paljon lohdutuksista ja toivotuksista. On teillä joillakin todella pitkät flunssat. Huh-huh!  :-O
Täällä vielä jatkuu ja räkää on myös niin että oksettaa. Yäk.  [NUT]
Eilen vasta tajusin, mistä tämän sain. Soitin Tanskan ystävälle, joka lomailee parhaillaan eräällä mökillä Suomessa. Hän kävi meillä perjantaina pienten poikiensa kanssa, jotka olivat aika nuhaisia. Tanskan tuliaisiahan tämä flunssani onkin!
Töitä olisi paljon, mutta ei jaksa olla pystyssä. Pakko mennä välillä maate. Hunajateetä olen juonut reilusti. Taidan ottaa seuraavaksi mustaherukkamehua.
Tsemppiä muillekin flunssaisille.  [:1]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Valitusta
« Vastaus #20 : 04.04.07 - klo:15:37 »

Non niin aina! Nyt se sitten yöllä iski muhunkin! Oikeastaan paljoa muuta ei ole kuin hiukan lämpöä ja veto veks -olo, mutta kurkku on kauhean kuuloinen. Sikäli mikäli ei mulle käy kuten viime vuosina useimmiten; flunssa olevinaan iskee, mutta onkin ohi jo päivän kuluttua... Kun menisikin siten ohi nytkin!

Mies kävi tänään lekurissa ja on kuulemma kahta virusta yhtä aikaa päällänsä. Toista ei muista, mutta toinen juuri tuo norovirus. Onneksi -  :-)) - hänellä ei sentään vatsaan ole iskenyt... Ja antibiootit eivät kuulemma näihin viruksiin tehoa.

Mutta nyt en jaksa muuta kirjoitella; rupean syömään ja menen maate vähäksi aikaa.
Katsellaan illemmalla taas. Josko sitten edes noihin leikkiketjuihin jaksaisi jotakin väsäillä...
Ja pysäkkiketjukin on katselematta. Ja paljon muuta. Mutta palailen. Ja pärjäilkää kaikki pipit pöntöt!  [:-)]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 583
Vs: Valitusta
« Vastaus #21 : 04.04.07 - klo:16:10 »

Jokaiselle sairastavalle toivon helpotusta ikävään olotilaan ja pikaista paranemista.
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Valitusta
« Vastaus #22 : 04.04.07 - klo:22:18 »

No mikäs on olo muilla flunssaisilla? Joko helpottaa, vai tuntuuko vain pahenevan?

Meillä miehellä ainakin oleminen sinänsä on jo helpompaa, mutta mulla vastaavasti "kurjentunut". Syönnin jälkeen nukuin peräti kolme tuntia ja herättyä tuntui niin kuumottavalta ja kuumeiselta olo tuolta sisältä - vaikka iho ei kuumalta tuntunutkaan - jot mittasin lämmön, ja 38,2 oli silloin. Ja aikuinenhan ei tartte kuin pari pykälää lämpöä, kun se jo vaikuttaa oloon. Yskittää välillä oikein oksettavasti ja kurkku on kipeä, mutta muuta ei pahemmin olekaan.

Vaikka kolme tuntia nukuin, tuntuu koko ajan että väsyttäisi kamalasti ja ettei mitään jaksa...
Ja oudolta tuntuu jotenkin kaikki. Kai, kun moneen, moneen vuoteen ei mitään ole ollut...

Mitenkäs teitillä muilla? Kun päivän ketjuakaan en ole lukenut, jot jos vaikka sielläkin olisi jotain juttua...

Ja mitähän tää konekin taas issekseen latailee kesken kirjoittelunkin...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Valitusta
« Vastaus #23 : 05.04.07 - klo:11:29 »

Tauti vaivaa vielä, mutta pikkuisen helpottaa. Tänään taidan uskaltautua käymään kirppiksellä siivoamassa pöytääni ja viemässä lisää tavaraa. Didi on kerännyt jo kaikenlaista vietäväksi. Mm. kaksi sähköporaa (= drilling machines, menikö suomennos oikein?).
Vali, vali, vali, vali... Ihanaa, kun saa valittaa tänne rauhassa. Mutta älkää masentuko valituksista. Kyllä se päivä paistaa vielä risukasaankin.  [:45]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Valitusta
« Vastaus #24 : 05.04.07 - klo:12:30 »

kaksi sähköporaa (= drilling machines, menikö suomennos oikein?).


Menihän se, käsittääkseni. Ja minua ainakin auttaa jo se että saa valivalittaa, joten senkun valitat.  :-)) Ei tee hyvää ihmiselle hymyillä aina ja haudata huonoja tuntemuksia liian syvälle, pitää purkaa pahat olot aina silloin tällöin.

Paranemista kaikille kipeille vieläkin!  [:1]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Valitusta
« Vastaus #25 : 05.04.07 - klo:12:39 »

Mieki valitan vähä. Taas tuntuu kurkussa. Höh. Mut ei onneksi kovin pahasti.

Mulla se pitkä flunssa ja voimaton olo vei suunnilleen kuukauden. Kun luulin, että meni ohi, niin tulikin takasin. Kai se joku sitkeä virus oli.

Hurja homma tuli isälleni. Neljä päivää koski kurkkua, sit sanoi, että kipu meni *h*lvetilliseksi*.  [:-(] Lääkäriin eilen aamulla ja lääkäri lähetti suoraan sairaalaan operaatioon. Kurkkupaise! Aiheuttajana streptokokki. En ole tuollaisesta koskaan kuullutkaan. Sairaalassa paise imaistiin tyhjäksi... puudutusaine ei tehonnut, koska tulehdus oli niin kova... Että piikkii ja veitsee... Tuntui kuulemma "aika railakkaalta".  [:-I]  :-O Kaikkee sitä. Kaksi eri antibioottia määrättiin vielä.

Paranemisia kaikillen!!!
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Valitusta
« Vastaus #26 : 05.04.07 - klo:13:25 »

Päivää kaikillen!

Marjuli! Eiköstäs tässä ketjussa homman nimi ollutkin tämä valivalivalittaminen? Lupa valittaa siis...  :-))

Kauhea tuo Susun isän homma! Huh. Streptokokki... Hmmm. Eikös streptokokki-bakteeri aiheutakin juuri esimerkiksi angiinan - ja tulirokonkin...? Niin muistelisin. Vaan paise... Ja että aika railakkaalta tuntui... Tuossa kohtaahan meinasi peräti naurattamaan ruveta...

Mulle taitaa olla tapahtunut ihme yön aikana... Tai sitten kävi kuten niin monien vuosien ajan on käynyt... Kun flunssasta ei kovin paljon tietoa enää olekaan... Ei lämpöä, ei yskää, ei kurkkukipua. Pelkästään jäseniä särkee vielä. Mutta mies oli tehnyt hurjan tempun: Oli lähtenyt töihin aamulla! Hänhän oli lupautunut menemään tuonne rannalle perjantaiksi ja lauantaiksi, mutta olikin mennyt tänään jo aloittelemaan hommia. Hullu mies? Hän kun on ollut todella kipeänä ja tänään oli vielä soittoaika lekurille verikokeitten tuloksista... Numero oli kuulemma kännyn muistissa jo... Mutta kun sitä saa noissa pahemmissa tapauksissa pelätä noita jälkijuttuja...

Toipukaas kaikki yhtä nopeasti kuin minä! Niin... Toivottavasti toipuminen on pysyvää...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sus

  • Vieras
Vs: Valitusta
« Vastaus #27 : 05.04.07 - klo:13:36 »

Juu sen verran tässä välissä oppinut, että streptokokki aiheuttaa esim. angiinan ja kurkkumädän. Ja nyt siis paiseen kurkkuun. Aika ihme juttu, ei kovin tavallinen.
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Valitusta
« Vastaus #28 : 05.04.07 - klo:14:19 »

Pakko valittaa Sus'in isän juttua. Kamalaa!  :-O
Muistan, että yhdellä tutulla oli myös paise kurkussa ja hän lopetti tupakanpolton siihen.
Parantukaa kaikki kipiät.  [:43]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Valitusta
« Vastaus #29 : 05.04.07 - klo:15:08 »

Juu sen verran tässä välissä oppinut, että streptokokki aiheuttaa esim. angiinan ja kurkkumädän. Ja nyt siis paiseen kurkkuun. Aika ihme juttu, ei kovin tavallinen.

Minulla myös kokemus tuosta kurkkupaiseesta ajalta noin 35 vuotta sitten.Sairastin usein angiinaa ja kerran sitten tuli tuo kurkkupaise ja se oli kamalaa kovine kipuineen.Poishan se paise operoitiin sairaalassa ja muutama kuukausi tuosta operaatiosta leikattiin nielurisat pois.Siihen loppui angiinan sairastaminen.Sairastin pahimmillaan kaksi angiinaa kuukaudessa,heti kohta kun antibioottikuuri oli loppunut niin angiina iski uudestaan.Lääkäri sanoikin,että minulla oli krooninen bakteeri nielurisoissa ja leikkausta odottaessani söinkin koko ajan antibioottia,että pääsin risaleikkaukseen.Siihen loppui sitten angiinan sairastaminen.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.415 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.