Surullista luettavaa muru - poliisi ei voi mitään, kukaan ei voi mitään..miksi on olemassa normeja, lakeja jos ollaan avutomia niiden rikkomusten edessä? On vähän sama ilmiö kuin tämä viinaveron laskeminen. Toiset vinkuvat että holhotaan liikaa eikä muisteta että kaikki ihmiset eivät ole ja toimi kuten täysipäiset aikuiset vaikka vuosia olisi mitarissa 30-40 vuotta. Unohdetaan se, että on olemassa ihmisiä joiden itsekontrolli pettää pienestäkin ikäänkuin kaikki olivat kuten "minä joka osaan ja hallitsen kaiken".siis olisivat oman itsensä jatkeita.
Paljon puhutaan aineellisesta köyhyydestä ja sen vaikutuksesta - vaan mun mielestäni voitaisiin ottaa käyttöön myös tämä henkisesti köyhä-termi. Koska monet -vaikka jääkaappi tursuisi herkkuja - ovat henkisesti vajaamittaisia tai köyhiä. Henkinen köyhyys näkyy mm. ympäristön siivottomuutena ja välinpitämättömyytenä kaikkea kohtaan..ja vaikka siinä, että jätetään pieni lapsi yksin kotiin kapakkaan lähdettäessä. Henkisesti köyhien huoltoa ei näytä olevan olemassa . Ruokaa ja mössöä tarjotaan - huonekaluihin ja uuteen plasmatelkkuun löytyy rahoitusapua vaikka mistä - vaan kuka tarjoaa helpotusta henkiseen köyhyyteen - ei ainaskaan taidenäyttely eikä WeeGee-talo.
No joo - vaikeita asioita - rottisongelmaan toivon mukaan löytyy ratkaisu - grillikioskin pitäjä huut hemmettiin jos ei osaa huolehtia jätehuollosta asianmukaisesti - roskaajille
- mitä...kun se henkisesti köyhien /kasvatus/opastus ei toimi.
Ja mä toivon ettei kukaan ei loukkaannu ja ota itseensä tätä "henkisesti köyhä-termiä" ja ajattele että mä nyt ajattelen/tarkoitan jotakuta tai jonkun sukulaista tai..läheistä tai..EN tarkoita. Se on termi termien joukossa kuten aineellisesti vähäosainen jne. Hitsi tässähän tuntee olevan vanhan ööö:läisen itsesensuurin koukussa
Mut ei --heii ..ei politiikkaa - vaikka tämä oli vain mielipideilmaisu - ei poliittinen kannanotto
Ja jatkuu: eilen ja tänään riivin maasta pois sinne heitetyt kaurat - yksinäinen tuulessa lepattava muovipussi oli vain "lintusten"....eiko rottisten ystävältä ja ruokkijalta jäänyt. Unohtunut kiiressä. Jos nimittäin ei ole niitä rottiksia nähnyt tähän menessä - täytyy olla sokea tai ei tiedä biologiasta/luonontieteestä yhtään mitään.
Just tänään juttelin työkaverin kanssa tästä jäteongelmasta ja siitä että näitä rottia on. Hän mainitsi, että tämä asuinalue on siitä erikoinen että jos vaikka joku näkee että aluetta siivotaan - hän toimiikin ihan päinvastoin - hän ryhtyy sotkemaan - se on eräänlaista jänniteen ylläpitoa - kun ei ole mitään muita jännitteitä-
- tehdä ja toimia ihan pänvastoin..outoa, hyvin outoa logiikaa ja toimintaa. Ei menny mun jakeluun se teoria. Senköhän vuoksi mitään yleistä siivouskamppanjaa ei ole täällä pidety aikoihin? Olisko myös kaupungin virkamiesten logiikka tätä, kun ei tehdä mitään, ei ärsytetä ettei pääsisi helvetti valloilleen?
Aika ankeaa elämää tässä joutuis viettämään jos kaiken itseensä ottaisi - välillä yritän huumorilla selvitä vaan aina sekään riitä - ottaa niin lujasti pattiin. Välillä tekisi mieli kiivetä seinille.
Ja tuo energiajätteen keräys; järjen köyhyttä
päättäjiltä osoittaa se ettei näitä keräyspisteitä ole lähemmäksi kuluttajia tuotu. Silkkaa huulluutta - mutta sitähän tässä maailmassa tuntuu riittävän.
vai oisko jännitteen ylläpitämistä