Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pitkäperjantai, 6.4.2007  (Luettu 1053 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #30 : 06.04.07 - klo:10:32 »

Kuunnellaan Luscinian linkistä musiikkia ja kaunista on  [:-)]

Aaamupäivää uudelleen, maassa paikoitellen vähän jotain valkoista huurua ei voi sanoa lumeksi edes ja lähtee heti pois jos päälle astuu
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #31 : 06.04.07 - klo:10:36 »

Kiitos Luscinialle musiikista. On kaunista ja rauhoittavaa.

Mulla ois musapyyntö vielä... mistähän löytyisi tai löytyisiköhän mistään ortodoksista kirkkomusiikkia. Se menee mulla luihin ja ytimiin. En oikein keksi hakusanaakaan, kun en kuitenkaan tunne kappaleita enkä esiintyjiä siltä saralta.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #32 : 06.04.07 - klo:10:56 »

Taas tuulee aika kovaa... kylmääkin ulkona on eikä toivettakaan perhosista ja muutenkin ei hyvä ulkoiluilma taitaa tulla tosiaan piiiitkääää perjantai  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #33 : 06.04.07 - klo:11:04 »

Rauhallista pitkäperjantaita kaikille pönttöläisille, maa on valkoinen. (ei kylläkään kovin paksua kerrosta)
Ilma on juuri sellainen kuin pitkäperjantaina "kuuluukin" olla. Taidanpa köllötellä sisällä ja katsella poikani tuomia DVD-elokuvia [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #34 : 06.04.07 - klo:11:30 »

YökYökYök!!  Stikkaa snadeja snögehiutaleita [:-/] :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #35 : 06.04.07 - klo:11:31 »

Kiitos Luscinialle musiikista. On kaunista ja rauhoittavaa.

Mulla ois musapyyntö vielä... mistähän löytyisi tai löytyisiköhän mistään ortodoksista kirkkomusiikkia. Se menee mulla luihin ja ytimiin. En oikein keksi hakusanaakaan, kun en kuitenkaan tunne kappaleita enkä esiintyjiä siltä saralta.

Sus, kelpaisikohan gregoriaaninen kirkkomusiikki? Juuri tuollaista samantapaista. Mulla olisi sitä monta levyllistä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #36 : 06.04.07 - klo:11:37 »

Kiitos Luscinialle musiikista. On kaunista ja rauhoittavaa.

Mulla ois musapyyntö vielä... mistähän löytyisi tai löytyisiköhän mistään ortodoksista kirkkomusiikkia. Se menee mulla luihin ja ytimiin. En oikein keksi hakusanaakaan, kun en kuitenkaan tunne kappaleita enkä esiintyjiä siltä saralta.

Sus, kelpaisikohan gregoriaaninen kirkkomusiikki? Juuri tuollaista samantapaista. Mulla olisi sitä monta levyllistä.

Ortodoksinen on kyllä hyvin erilaista, kuin gregoriaaninen, ja erilaista kuin tämä musiikki. Tarttis nyt sitä ortodoksista.  [:-)] Se osuu johonkin kummaan kohtaan minussa. Siks mä vissiin haluan aina katsoa sen Pääsiäisyön ortodoksisen jumalanpalveluksenkin. En ole ortodoksi, mutta siitä musiikista pidän todella.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #37 : 06.04.07 - klo:11:47 »

Hyvää Pitkäperjantaita.  Aamulla paistoi aurinko.  Nyt on pilvistä ja tuulee edelleen.  Lumihiutaleita nakkelee toisinaan, mut sulavat heti.

Yritin katsoa Jumalanpalveluksen makuullani.  Mielestäni ei ollut oikein onnistunut, kun monesti kävin unen rajamailla.  Nyt on sellainen töhkänen olo.

Luscinialta kaunista ja rauhoitavaa musiikkia, kiitos.

Leppoisaa päivää kaikille. [:-)] [:-)] [:45]
Kirjattu

luscinia

  • Vieras
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #38 : 06.04.07 - klo:11:51 »

www.novospasskychoir.com

löytyy ainakin tietoa kysymästäsi musiikista ja levyistäkin.
ja muistaakseni pieni pätkä lauluakin.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #39 : 06.04.07 - klo:11:52 »

Keskipäivää joka pöntölle  [:-)] Rahkapiirakoita paistettuna kaksi pellillistä.Toisessa se perinteinen rahkaseos,jossa on rusinoita ja toisessa rahkaseosken seassa pilkottua säilykepersikkaa.Äsken söin yhden palan kahvin kera ja maistui todella hyvältä  [:-P] Taikina on sellainen parempi pullataikina,jossa on rasvaa ja munia enemmän kuin ravallisessa pullataikinassa.Eikä pohja kohoa paksuksi,niinkuin tavallinen pullataikina tahtoo nousta uunissa paistuessaan.
Nyt on aikaa pönttöillä vielä kaikessa rauhassa,kun hommat alkavat olla salaatintekoa vaille valmiina.
Leppoisaa pitkäperjantain jatkoa kaikille.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #40 : 06.04.07 - klo:12:06 »

YökYökYök!!  Stikkaa snadeja snögehiutaleita [:-/] :-))
Ja NYT tulee niin että jo maassakin näkyy [:-//]

No nyt paistaa ja sade on lakannut [:-)]
« Viimeksi muokattu: 06.04.07 - klo:12:52 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Erkki K

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 705
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #41 : 06.04.07 - klo:12:12 »

Kävin etsimässä kuvattavaksi lumesta pilkottavia leskenlehtiä. Löytyi, mutta kukat eivät olleet vielä auki. Ja sitten kun aukeavat, on aurinko jo sulattanut ohuen lumikerroksen pois! [:´(]
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #42 : 06.04.07 - klo:12:16 »

Kävin etsimässä kuvattavaksi lumesta pilkottavia leskenlehtiä. Löytyi, mutta kukat eivät olleet vielä auki. Ja sitten kun aukeavat, on aurinko jo sulattanut ohuen lumikerroksen pois! [:´(]

Olisit ottanut kaksi kuvaa ja laittanut ne vierekkäin.  [:-I]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #43 : 06.04.07 - klo:12:41 »

Nukuin tahallanikin tosi pitkään, ja otin aamun muutenkin löhöilyn kannalta... Mä olen iltaihminen, herääminen aikaisin onnistuu kyllä mutta kun ei osaa mennä tarpeeksi ajoissa nukkumaan! Nyt sai sitten kaikessa rauhassa löhöä sängyssä.  :-))

Täällä paistaa kirkas aurinko, tuuli on korkealla pilvistä päätellen, ja siitä ettei vessanpöntön vesi enää lainehdi...  [:-DD] Huomenaamulla taas töihin, mutta tänään otetaan löhöilyn kannalta. Pitää varmaan kumminkin lähteä ulos katselemaan kevään edistymistä.

Ottaisikohan sitä tänä vuonna maapalstan? Toukokuussa niitä olisi jaossa 4 euron hintaan...
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pitkäperjantai, 6.4.2007
« Vastaus #44 : 06.04.07 - klo:12:44 »

4€ ei kuulosta pahalta hinnalta  [:-)]

Nyt lihapiirakoita ja nakkeja ja sitten ulos vaikka tuuli puhaltaakin
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.133 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.