HYII..iii hiivatti soikoon minkälaisia k****päitä. Miten joku voi sallia koiransa tekevän ihan mitä vaan toiselle luontokappaleelle
. Oisko ne näitä samanlaisa kun tämä "puudeli" ja hänen ****###
.
Ai kauheata
- tuo on muuten jo eläinsuojelurikos. Minä teksisin rikosilmoituksen tuollaisesta, lapiolla jalat poikki.
jos nimittäin en pystyisi estämään tekoa - niin sen jälkeen soitto poliisille , nimet ja aika ylös ja vielä ehkä valokuvakin olisi paikallaan siitä kuolleesta- tai - kituvan eläimen veisin eläinläkäriin ja asia eteenpäin.
Ei se ole niin, että täällä - oli piha sitten oma tai ei - saisi tehdä huoletta ja seuraamuksitta luononvaraisille eläimille mitä vain..vaan siksi ettei halua niitä pihalleen - ei
Valtio omistaa kaiki eläimet, muuten. Se omisti mun kuolleen vihervapusenkin. Aika hassua - miten valtio voi omistaa mitään luonnonvarasta eläintä - kun se ei niitä edes tuota. Suojelualueiden olemassaoloko sitten oikeuttaa omistukseen? Vai tietääkö joku eläintuotantolaitoksen josta tuotetaan teollisesti luontoon mitä tahansa eläimiä?
Ja sitten; miten tämä valistus ja tieto oikein saadaan perille
. Voiko ihmiset todellakin olla niin luonnosta vieraantuneita - vaan mun mielestä se ei voi olla ainoa selitys. Tuleehan telkusta kaiken aikaa vaikka mitä luontodokkareita ja muita ohjelmia. Kyse on ihan jostain muusta - mutta mistä - siinä ongelma.
Vai kuuluko tämä siihen sarjaan; ensin opetetaan ihmiset laittamaan koirankakat pussiin - vasta kun se on opittu - voidaan opettaa - tai olettaa että seuraavaksi opitaan - että mihin se koirankakka pussi laitetaan. Kaikki tämä vie- yksilön oppimis- ja omaksumiskyvystä riippuen - vuodesta viiteentoista vuoteen. Eli viidentoista vuoden tehokkaan ohjauksen ja opastuksen jälkeen koiranomistaja hoksaa että sitä muovipussia ei kandee jättää metsään vaan ottaa mukaan
Ja että sitä siiliä ei kandee tappaa vaan antaa sen olla rauhassa - jos ei haluu ruokkia sitä - antaa hänen elää omaa elämäänsä kuten jokainen muukin - ihminenkin tekee - elää omaa elämäänsä. Eihän sitä jokaista luontokappaletta kuitenkaan millään pysty eikä ehdi listiä hengiltä - ihan turhaa vouhotusta harmittomien mutta hyvin hyödyllisten siilien vuoksi. Se on vähän kuin omaa oksaa sahaisi kun näitä luonnoneläimiä vihaa ja niitä tappaa. Mutta jotkut tekee sitäkin yksinkertaisuutaan tai sairauttaan