Voi pikkuista, onneksi pääsi hoitoon.
Pahaksi onneksi kakadulla näyttää olevan viime kesän kaltainen siiliongelma, yksi tai muutama siili ovat löytäneet pääsyn siilejä vihaavien naapurin koirien piha-alueelle. Ja ne koirat tappavat siilin, jos saavat kiinni. Olen itse aidannut pienisilmäisellä kanaverkolla huolellisesti koko aidan naapuriin, ettei yksikään siili pääsisi koirien alueelle. Naapurikin on aidannut aluettaan muualta, etteivät siilit pääsisi sinne.
Ja eikös tänä aamuna kuulu aidan luota kova puhina ja tuhina, pikkuinen siili on naapurin puolella ja yrittää epätoivoisesti päästä verkon läpi minun pihalleni. Onneksi olin liikkeellä ennen koiria ja sain nostettua aitaa sen verran, että siirsin pikkuisen omalle pihalleni.
Jossakin naapurissa on nyt reikä aidassa, josta siilit pääsevät hänen pihalleen ja koska minun puoleni on aita huolellisesti tukitttu ne jäävät helposti "pussiin" naapurin pihalle.
Viime kesänä oli sama juttu, naapuri valittaa siileistä pihalla, kertoo aidanneensa pihansa huolellisesti muilta osin ja pyytää minua tarkistamaan aidan minun puoleltani, koska minun puolellani on selvästi siilin mentäviä aukkoja. Minä tarkastan ja tarkastan, enkä löydä mitään. Lopulta pääsin naapurin puolelle katsomaan hänen laittamiaan aitoja. Ja niissä aidoissa oli valtavia aukkoja! Sain ne silloin korjattua ja siilien kulku vaarallisella koirapihalla loppui.
Nyt on taas samoin. Täytyy taas mennä soittamaan naapurin ovikelloa ja pyytää päästä korjaamaan hänen aitojaan.