Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Siilit  (Luettu 29539 kertaa)

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Siilit
« Vastaus #495 : 13.10.09 - klo:17:52 »

[:-)]  ja mulla varis-harakkaongelma, ne oikein vahtii kaikkia herkkuja  [:-P]

Siilitiedote;  päivällä oli Siili juomassa vettä, oikein astiasta....huoh pitääköhän vielä vaihtaa uudet vedet, vaikka maassa on lunta  [:-I]  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #496 : 13.10.09 - klo:18:13 »

Voi että mitä ihania kuvia tullut siilistä ja kurresta  [:-)]

Vieläkö vesi pysyy sulana? Ei kannata laittaa, jos se heti jäätyy.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #497 : 13.10.09 - klo:18:17 »

[:-)] [:-)] [:5] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #498 : 13.10.09 - klo:21:11 »

Voi että mitä ihania kuvia tullut siilistä ja kurresta  [:-)]

Vieläkö vesi pysyy sulana? Ei kannata laittaa, jos se heti jäätyy.

Minä yritän pakkastenkin tultua laittaa vielä vettä oravia ja siilejäkin varten kunnes lumi tulee.
Homma toimii niin että kuumaa vettä pienehköön astiaan. Sitä sitten lisäilen kun näen oravien käyvän
siellä lipomassa. Viime syksynä oppivat jopa tulemaan heti kun veden sinne kaadoin.
Vielä ei ole tarvinnut, .  .  .  onneksi  [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #499 : 14.10.09 - klo:08:41 »

Hauska kurre-siili-tarina !  [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #500 : 14.10.09 - klo:12:00 »

[:-)]  Kiva kun siili-kurret ilahduttavat, vien osapuolille terveiset  [:-)]

Siilitiedote tänään: Menin jälleen kerran väärään aikaan ja väärään paikkaan. Siili oli nyt koivun juurella toisessa oravien ravintelissa, tietty se säikähti ja matkasi tutuksi tulleelle juomapaikalleen.... vesi oli jäässä   [:-(] nakkelin jäät pois ja kaadoin uutta vettä tilalle.
Heittelin siilin perään pähkinöitä  -varis seurasi tarkkana  [:-P]

Siili vaappui jonnekin naapurin aidan ali kohden auringon lämpöä, menis jo   [:55]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #501 : 16.10.09 - klo:12:57 »

Nyt eivät siilit ole käyneet raflassaan muutamaan päivään. Jokohan  [:60]    [:-I]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #502 : 16.10.09 - klo:14:07 »

Täällä ei vielä ainakaan olla menty höyhensaarille. Aamuin, iltapäivisin ja
öisin, vielä maiskutetaan  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #503 : 20.10.09 - klo:21:33 »

Hiljaista on, ei havaintoja, pähkinöitä vien vielä risumajan lähelle, tutulle paikalle.
Toivottavasti uinuvat pesissään  [:60]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #504 : 21.10.09 - klo:14:03 »

Samoin täällä. Ei ole näkynyt ruokailijoita enää.
Pähkinämurskaa minullakin vielä on varmuuden vuoksi tarjolla. Jos vaikka vielä tulisivat katsomaan.
Ei olisi sitten ihan hukkareissu jossa energiaa kuluisi hukkaan kun ei olisi mitä tankata  [:-)]
Kirjattu

satu

• Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #505 : 21.10.09 - klo:17:00 »

Osaatteko sanoa siilien ruokinnasta, että viivästyttääkö se horrokseen menoa? Ainakin mitä olen lukenut asiasta, sanotaan ettei viivästytä. Meillä on tässä jo 2-3 viikkoa pyörinyt yksi siili syömässä (kesällä parhaimmillaan oli kuusi yhtäaikaa), minä vaan kannan ruokaa kun ei sitä enää luonnostakaan löydy. Hädissään jo laitoin miehen tekemään mökinkin siilille. Mutta se vaan käy siellä, välillä jopa viipyykin ja kohta taas on syömässä. Välillä on satanut luntakin ja pakkasta ollut kunnolla, nyt kylläkin taas plussan puolella. Eli mitäpä suosittelette, jatkanko ruokkimista vai mitä mä teen?

Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #506 : 21.10.09 - klo:19:28 »

Osaatteko sanoa siilien ruokinnasta, että viivästyttääkö se horrokseen menoa? Ainakin mitä olen lukenut asiasta, sanotaan ettei viivästytä. Meillä on tässä jo 2-3 viikkoa pyörinyt yksi siili syömässä (kesällä parhaimmillaan oli kuusi yhtäaikaa), minä vaan kannan ruokaa kun ei sitä enää luonnostakaan löydy. Hädissään jo laitoin miehen tekemään mökinkin siilille. Mutta se vaan käy siellä, välillä jopa viipyykin ja kohta taas on syömässä. Välillä on satanut luntakin ja pakkasta ollut kunnolla, nyt kylläkin taas plussan puolella. Eli mitäpä suosittelette, jatkanko ruokkimista vai mitä mä teen?

http://www2.eduskunta.fi/kerhot/luonto/eurosiili/ravinto.htm

Lainaus Siili kiikarissa sivustolta

Ruokintaa jatketaan syksyllä niin kauan kuin siilejä käy syömässä. Siili itse tietää, milloin on oikea aika vaipua horrokseen. Älä lopeta ruokintaa kesken!
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

satu

• Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #507 : 21.10.09 - klo:19:44 »

Joo, oonhan mä lueskellu noitakin sivuja. Mutta kun alkaa vaan jo huolettaa, kun kaverit meni jo ajat sitte nukkumaan, ajattelin vaan että onko tämä yksilö niin ahne ettei malta kun ruokaa vaan riittää.... Viime syksynäkin ruokin ja kun alkoi mennä pakkasen puolelle ilmat ei siilejä enää näkynyt. Ei kai se auta kuin toivoa että kohta alkais jo horrostamaan!

Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #508 : 21.10.09 - klo:20:59 »

Tajouilua jatketaan täälläkin, tosin epäilen jo harakoiden ja variksien pistelevän poskeensa makoisat aamupalat  [:-P]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #509 : 21.10.09 - klo:22:35 »

Joo, oonhan mä lueskellu noitakin sivuja. Mutta kun alkaa vaan jo huolettaa, kun kaverit meni jo ajat sitte nukkumaan, ajattelin vaan että onko tämä yksilö niin ahne ettei malta kun ruokaa vaan riittää.... Viime syksynäkin ruokin ja kun alkoi mennä pakkasen puolelle ilmat ei siilejä enää näkynyt. Ei kai se auta kuin toivoa että kohta alkais jo horrostamaan!

Älä lopeta ruokintaa. Tuo ruokinnalla käyvä siili tuntee ettei ole vielä valmis talviunille. Aina parempi mitä enemmän sitä rasvakerrosta on horrostelua varten. Suuremmat selviytmisen mahdollisuudet jos joutuu talvella useinkin heräilemään.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.232 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.