Sus. Mitä köynnöksiä kasvatat ja miten niiden siirto ulos onnistuu, tarkoitan ajoitusta. Sinulla kyllä niiden ulosvienti on aikaisemmin mahdollista, meillä ei ennen kesäkuun 10. päivää oikein uskalla mitään viedä kun varmasti tulee hallaa täällä Pirkanmaan korkeudella. Aina on vaikea osata aloittaa kasvatus sopivaan aikaan. Kelloköynnöstä yritän sinnikkäästi vuosittain, kukkimaan ei millään tahdo ehtiä, kun pari kukkaa saa auki, tulee hallayö. Se siitä sitten.
Mulla on taivaansineä, keisarinelämänlankaa, miinanköynnöstä ja sit yks jonka nimeä en tiedä. (Heh, se, jonka nimeä en tiedä tulee siemenpussissa, jossa lukee "köynnössekoitus", mutta siinä ei sanota nimiä. Oon oppinut valitsemaan sieltä sen oikeannäköisen siemenen.) Se on kukaltaan, kuin taivaansini, mutta pienempi, lehdet taas ovat samanmalliset, mutta PALJON suuremmat. Tulee peittävämpi niin.
Taivaansineä on ollut monena vuotena, kerran se alkoi kukkimaan jo sisällä, ennenkuin voi viedä ulos. Eli se kukkii ihan koko kesän! Pakkasiin asti. Tekee joka päivä uuden kukan, joka kukkii vaan sen päivän. Kaunis!
Keisarinelämänlanka ja miinanköynnös on mulla nyt ekaa kertaa kokeilussa. Juu ja kanariankrassia laitan myös.
Kyllä täällä meilläkin nyrkkisääntö on tuo 10. kesäkuuta ulosviennissä, mutta vähän säiden mukaan siinä hujakoilla siirrän ulos.