Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 10.4.Tiistai  (Luettu 1502 kertaa)

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #90 : 10.04.07 - klo:22:13 »

Kätevä tapa hävittää rairuohot pääsiäisen jälkeen  [:-I]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #91 : 10.04.07 - klo:22:17 »

Ja mulla on niin ikävä sitä vikkelää Venni-kania  [:-(] tommoista se sitten on, äsken puhun sille ittekseni ihan ääneen "voi pikku kulta" moikkasin, kun tulin tänne huoneeseen missä sen häkki oli. Oon ihan mahoton näissä eläinjutuissa  [:´(] vaikka ei oo mitään syytä, vettä valuu.


Vielä kerran Vennin kuva ja sitten mä lopetan kohkaamisen



No tää kani juttu ei sovi sitten pätkääkään tähän kohtaan, mutta kirjoitin minkä kirjoitin  [:-I]


Sopii oikein hyvin [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #92 : 10.04.07 - klo:22:32 »

Pihalintu, laita eläinpuolelle oikein kuvakertomus Vennistä. Sieltä se löytyy paremmin myöhemmin ja voit lisätä kuvia aina, kun tapaat sen uudestaan!  [:-)]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #93 : 10.04.07 - klo:22:59 »

Ettei sitten kävisi näin...





Ensi viikon ennakkotunnelmia vielä sen verran, että Taina ei ole koskaan osunut meille mun yövuoron aikaan, eikä tiedä, miten suloisesta ja tasaisen rauhallisesta  [:6] isosiskosta tulee tällainen  [HOT] hirviö sunnuntaisin kuusi tuntia ennen töihin lähtöä  [:67]
Perjantai-aamuna sitten taas helpottaa!  [:-)]

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #94 : 11.04.07 - klo:06:44 »

Onko se yövuoroviikko ensi viikko vai seuraava?
 [:4] [:67]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #95 : 11.04.07 - klo:07:41 »

Ensi viikko  [XX]

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #96 : 11.04.07 - klo:08:18 »

Ihan ensiksi  [:-DDD] teidän sanailulle...

ja sitten Pihis, onko nuo herneenversoja mitä Venni-kani syö? Soma on puputti, nyt kun se vihdoin antaa kuvata itseään oikein paikallaan...

Minä menen nyt nokosille, kun tulin justiinsa töistä. Onneksi sain avaimen vihdoinviimein, että voin ruveta siivoamaan iltaisin! Olenko ikinä sanonut, miten paljon mä vihaan aikaisia aamuherätyksiä?  [:11]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #97 : 11.04.07 - klo:09:13 »

Olenko ikinä sanonut, miten paljon mä vihaan aikaisia aamuherätyksiä?  [:11]

Minäkö tämän kirjoitin?  [:56] [:64]
Sain onneksi huomiseksi vaihdettua iltavuoron!  :-))

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #98 : 11.04.07 - klo:09:30 »

Ensi viikko  [XX]

no mähän tulen vasta keskiviikkona, eli ei siinä montaa päivää ole kärsittävänä  [:-DD]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 584
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #99 : 11.04.07 - klo:10:45 »

Olette te niiin ihana sisaruspari. Hauskaa sanailua  :-)). Ja ihana on myöskin Venni-kani. Mitä rotua hän mahtaakaan olla. Suloinen on.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #100 : 11.04.07 - klo:11:58 »

Sus. Mitä köynnöksiä kasvatat ja miten niiden siirto ulos onnistuu, tarkoitan ajoitusta. Sinulla kyllä niiden ulosvienti on aikaisemmin mahdollista, meillä ei ennen kesäkuun 10. päivää oikein uskalla mitään viedä kun varmasti tulee hallaa täällä Pirkanmaan korkeudella. Aina on vaikea osata aloittaa kasvatus sopivaan aikaan. Kelloköynnöstä yritän sinnikkäästi vuosittain, kukkimaan ei millään tahdo ehtiä, kun pari kukkaa saa auki, tulee hallayö. Se siitä sitten. [:-(]
 

Mulla on taivaansineä, keisarinelämänlankaa, miinanköynnöstä ja sit yks jonka nimeä en tiedä. (Heh, se, jonka nimeä en tiedä tulee siemenpussissa, jossa lukee "köynnössekoitus", mutta siinä ei sanota nimiä. Oon oppinut valitsemaan sieltä sen oikeannäköisen siemenen.) Se on kukaltaan, kuin taivaansini, mutta pienempi, lehdet taas ovat samanmalliset, mutta PALJON suuremmat. Tulee peittävämpi niin.

Taivaansineä on ollut monena vuotena, kerran se alkoi kukkimaan jo sisällä, ennenkuin voi viedä ulos. Eli se kukkii ihan koko kesän! Pakkasiin asti. Tekee joka päivä uuden kukan, joka kukkii vaan sen päivän. Kaunis!

Keisarinelämänlanka ja miinanköynnös on mulla nyt ekaa kertaa kokeilussa. Juu ja kanariankrassia laitan myös.

Kyllä täällä meilläkin nyrkkisääntö on tuo 10. kesäkuuta ulosviennissä, mutta vähän säiden mukaan siinä hujakoilla siirrän ulos.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #101 : 11.04.07 - klo:12:09 »

Sus. Minulla oli yhtenä kesänä miinanköynnös, tykkäsin kyllä. Minulla se oli sisällä etelään antavalla eteisen ikkunalla ja kukki kyllä kivasti. Ainoa ongelma siinä paikassa on liiallinen kuumuus, lehdet tahtovat palaa.

Tuo keisarinelämänlanka kuulostaa kiinnostavalta, pitääpä etsiä siemenkuvastoista. Minusta on kiva kokeilla kaikenlaisia köynnöksiä.  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #102 : 11.04.07 - klo:12:13 »

Annulix, tässä kasvit-puolen ketjussa on vähän kelloköynnöksestä ja keisarinelämänlangasta.  [:-)]

http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=5032.0
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #103 : 11.04.07 - klo:12:16 »

Minullakin tuli mieleen, jos antaisi pari taivaansini-köynnöstä ollakin sisällä, kun se silloin aiemmin rupes jo sisällä kukkimaan. Ja vois tosiaan jonkin miinanköynnöksenkin siis jättää sisään. Taimia ainakin riittää!  :-))
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: 10.4.Tiistai
« Vastaus #104 : 11.04.07 - klo:13:06 »

Nyt jo helpottaa, kiitoksia myötäelämisestä, Herneenversojahan se Venni siinä pistelee.
Kaukaa on haettu, oikein kaninkasvattajalta, kuulemma kirjatkin.   
- tukkani nousi pystyyn kuultuani mihin tarkoitukseen kaneja kasvatetaan  [:67]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´
 

Sivu luotiin 0.337 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.