Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keräilyharraste  (Luettu 384 kertaa)

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Keräilyharraste
« : 10.04.07 - klo:19:57 »

Monella on varmaan keräilyharraste. Kerro tai laita kuvia.

Tässä minun vaatimaton peikkokokoelmani, joka tänään sai uuden tulokkaan, keskellä "tekorehuissa" istuvan peikkopojan. (Peikko on liimattu näihin tekokasviin ja irrotus ei ole vielä onnistunut)

Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #1 : 10.04.07 - klo:20:06 »

Aikoinaan keräilin kortteja, eläinaiheisia, ihmisaiheisia, mustavalko- ja värikuvia, jotakin erilaista, siis ei tavallisia postikortteja. Ei oikein voi laittaa näytille kun ovat muiden ottamia ja niitä on kaapissa MONIA! [:-)] Jolloinkin lätkin niitä seinille mutta kun muutin nekin muuttivat - pahvilaatikkoon.

Enää en keräile mitään [:-)]
« Viimeksi muokattu: 10.04.07 - klo:20:09 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #2 : 10.04.07 - klo:20:07 »

keräilykohteena mm eurokolikot ja pikkupullot

kuvassa ei ihan kaikki pullot hyllykköä pitäisi laajentaa kun vaan saisi aikaiseksi, kirjahyllyn päällä on muutama kymmentä pulloa ja laatikossakin toista kymmentä erilaista  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #3 : 10.04.07 - klo:20:47 »

Jo on pullo poikineen! Tarkkaan on pullot kontrollissa, lämpömittarikin näkyy hyllyllä.  [:-)]
Montakos euroa on kerätty...? Montakos perhosta sulla on kuvissa kerättynä, siis erillaisia?
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 430
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #4 : 10.04.07 - klo:22:27 »

CD-levyjä on tullu keräiltyä jonkin verran, lähinnä kotimaista



ja Mitä Missä Milloin kirjoja on myös hyllyyn kertynyt, enää vuosi 1951 puuttuu.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #5 : 11.04.07 - klo:05:38 »

Tavallisista eurokolikoista ei puutu kuin muutama monacon ja vatikaanien kolikkojen lisäksi.
Erilaisista kotimaan päiväperhosista jonkinlaisia kuvia taitaa löytyä vähän päälle 70 eri lajista paaljoooon puuttuu vielä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #6 : 11.04.07 - klo:06:27 »

Kaikenlaista tulee aina vähäsen keräiltyä ........ [:23]         
Eurokolikoita ja pikkupullojakin aina kun näkee jonkin erilaisen,mut niitä on paaaaaaaljon vähempi kuin Jarmolla. [:-)]
Lehtileikkeleitä omasta kotikunnasta,jotka on pahvilaatikossa ja pitäisi laittaa joskus johonkin kansioon,mut kun ei saa aikaiseksi........
Kaikenlaisia kivan näköisiä pikkupikku kiviäkin tulee otettua talteen.......... [:-)]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #7 : 11.04.07 - klo:08:17 »

Tämä kuva on tainnut olla täällä jo joskus ennenkin, mutta laitetaan kumminkin.



Keräilen jossain määrin vanhoja emalipintaisia astioita, eritoten Finelin valmistamia. Enimmäkseen kahvipannuja, mutta niistä en nyt saa kuvaa kun ovat pakattuina kellariin. Kattiloitakin on enemmän, mutta tässä nyt vain nämä pienemmät. Olen muutenkin kiinnostunut hieman vanhemmista tavaroista ja pidän kovasti näistä 50-60-70 -lukujen jutuista. Yritän kyllä kovasti selittää itselleni, että niitä voi ihailla ostamatta. Nykyisin melkein aina onnistuukin jo ihan siitä syystä, että moni muukin kerää ja hinnat ovat sen mukaiset  [:-)]

Eurokolikoitakin tulee keräiltyä, mutta ihan vaan sen verran, että katsotaan mitä kolikoita omassa kukkarossa pyörii. Siinä homman viehätys kai onkin, siis siinä, että niitä ei osteta mistään vaan keräillään mitä vastaan tulee.

Postimerkkejä olen keräillyt viimeiset 30-vuotta samalla periaatteella. Kokelmasta ei tule isoa, kallista ja kattavaa, mutta hiljaa hyvä tulee. Tosin nyt on viimeisen 10 vuoden merkit lajittelematta, mutta saavat odottaa sitä aikaa kunnes meillä voi jätää turvallisesti jotain joskus pöydälle hetkeksi vartioimatta. Nyt keskityn vain napsimaan vastaan tulevat merkit talteen.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #8 : 11.04.07 - klo:10:11 »

Minä keräilen kortteja. Kissa-koira-kukka-ym.ym.ym. Kaikenlaisia kortteja. Säästän myös kaikki kortit joita olen saanut. Siksi varmaan tykkään niin kamalasti, kun laitatte kuvia tänne.
Kirjattu

mammamia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 997
  • Täl puol jokke
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #9 : 11.04.07 - klo:12:19 »

Ja minä kerään KUKKOPILLEJÄ, kaikenvärisiä, kokoisia, soivia ja ei-soivia.
Yksi on niin pieni, että kannan sitä riipuksena kaulassani ja HUOMOI,
SE SOI.  Niitä on tällä hetkellä 138.  :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #10 : 11.04.07 - klo:12:25 »

Mulla tarttuu käteen kaikenlaista miniatyyritilpehööriä. Miniatyyrihyllyyn. Ja nukkekotiin.  [:-)]
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #11 : 11.04.07 - klo:12:32 »

Mietin tässä, että mitähän minä kerään. Viime aikoina olen yrittänyt päästä eroon kaikesta roinasta myymällä niitä kirppiksellä.  [:-)]
Katseltuani ympärilleni täällä kotona, huomasin että kerään LIKAPYYKKIÄ. Erilaisia myttyjä on aina kylppärissä, eikä ne lopu koskaan, vaikka kuinka pesee.  [:-DD]
Sitten kerään erilaisia espressokuppeja. Ei ole vielä kovin montaa. Minusta on hauska tarjota vieraille espressoa niin että jokaisella on erilainen kuppi. Mökillä keräilen erilaisia halpoja kuohuviinilaseja. Sekin on hassua, että jokaisella on kädessään erilainen lasi.  :-))
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #12 : 11.04.07 - klo:12:47 »

Posliini- ja keramiikkalintusia. Kuvassa osa kokoelmastani, kaikki kirpparilöytöjä usean vuoden ajalta.



Vielä kun löytäisin niille sopivan lasiovisen kaapin jotta välttyisin pölyjen pyyhkimiseltä. Sitä nimittäin kerääntyy tähän kämppään kuin itsestään, ilman suurempaa vaivannäköä.  [:-I]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Keräilyharraste
« Vastaus #13 : 12.04.07 - klo:05:58 »

hieno lintuparvi!
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.284 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.