Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pesä kysymys ?  (Luettu 185 kertaa)

Minni

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Pesä kysymys ?
« : 13.04.07 - klo:16:31 »

Pihaa kiertää n.2-3 metriä korkea kuusiaita.

Aidan leikkauksen yhteydessä on tullut näkyviin vanhoja pesiä. Ne on pyöreitä, risuista koottuja palloja.

Kukas lintu se sellaisen pesän tekee ?
Pikkuvarpusten olen kesäisin nähnyt kuusiaitaan suhahtavan, ja harakan olen sieltä nähnyt vievän pikkulinnun poikasia.  [:-(]

Talvisin kuusiaidassa nukkuu öisin paljon lintusia  [:-)] Olen toisinaan katsellut ikkunasta, kun hämärän
saapuessa lintu toisensa jälkeen pujahtaa kuusiaitaan, ja miettinyt, että kuinkakohan monta lintusta siellä
mahtaa yönsä viettää.  :-)) Montakymmentä ainaskin, jos ei jopa enemmänkin  :-))

« Viimeksi muokattu: 13.04.07 - klo:16:43 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
Vs: Pesä kysymys ?
« Vastaus #1 : 13.04.07 - klo:16:41 »

Mun mielestä toi on harakan pesä. En tiedä muuta lintua, joka tekee pyöreän pesän. [:-I]
Kirjattu

Minni

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #2 : 13.04.07 - klo:16:44 »

Pesät on pieniä, n. 25 cm halkaisijaltaan.

muoks. kävin mittaamassa n. 28 cm  :-))
« Viimeksi muokattu: 13.04.07 - klo:18:08 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Erkki K

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 13.04.07 - klo:18:44 »

Pesä näyttää kovasti oravan pesältä. Pesäpaikka on aika erikoinen oravalle. Oravalla on usein muutama varapesä. Näkyykö pihapiirissäsi oravia, Minni?
« Viimeksi muokattu: 13.04.07 - klo:22:05 kirjoittanut Erkki K »
Kirjattu

Minni

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #4 : 14.04.07 - klo:10:38 »

Kyllä näkyy oravia  [:-)] Voihan se ollakin oravan pesä. Ei tullut edes mieleen moinen,  :-))
Orava pesii yhdessä isossa kuusessa tässä pihassa, niin miksei sitten  kuusiaidassakin.  [:-)]

Toisaalta taasen harakka vei sieltä kuusiaidasta viimekesänä linnunpoikasen, ja linnut piti silloin
kauheeta meteliä siellä kuusiaidassa. Olin itse liian kaukana nähdäkseni, että mitä lintuja siellä
meteliä piti, mutta linnunpojan, harakan suussa näin, kun se harakka lensi ylitseni. Vai oisko se sitten ollutkin
oravanpoikanen  [?-/]

No, jos mikään lintu ei tee pyöreää pesää, niin sittenhän sen risupallon on pakko olla oravanpesä  :-))
Kirjattu

— Alain de Botton -

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #5 : 14.04.07 - klo:11:42 »

Täälläkin on ollut oravilla kahdessa pihakuusessa pesä.Viime kesänä näin monta kertaa,kun emo meni pesään,kai imettämään poikasiaan ja sitten myöhemmin alkoi pikkukurreja vilistää kuusesta alas ja maahan ja takaisin taas kuusessa  olevaan pesään.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.235 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.